Muita jotka ei venyttele koskaan?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos sulla muuta faktaa heittää pöytää kuin "musta tuntuu"?
Et tainut lukea koko juttua ajatuksella pahvi. Tuossahan nimenomaan sanotaan että on hyödyksi.
Baletissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiratkin venyttelee aina herätessä. Tuskin ne sitä tekisi jos siitä ei olisi mitään hyötyä.
Koirat venyttelee heti herättyään eivätkä kovin pitkään. En ole nähnyt koiria venyttelemässä muuten vaan tai urheilusuorituksen jälkeen.
Nyt oli kyse venyttelystä yleisesti ja kyllä siitä on ihan omakohtaista kokemusta jo 15 vuoden ajalta. Kovan jalkatreenin jälkeen on pakko venytellä illalla ettei mene jalat ihan jumiin. Oletko ikinä edes käynyt salilla?
En venyttele, mutta minusta se on hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiratkin venyttelee aina herätessä. Tuskin ne sitä tekisi jos siitä ei olisi mitään hyötyä.
Koirat venyttelee heti herättyään eivätkä kovin pitkään. En ole nähnyt koiria venyttelemässä muuten vaan tai urheilusuorituksen jälkeen.
Niin? Venyttelee silti.
Ap ei venyttele ikinä.
Tässä ei nyt tarkoiteta sitä venyttelyä, että nostaa aamulla kätensä kohti kattoa muutamaksi sekunniksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Studies find stretching is associated with more benefits than originally thought
https://www.cbsnews.com/boston/news/stretching-health-benefits-study/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainut lukea koko juttua ajatuksella pahvi. Tuossahan nimenomaan sanotaan että on hyödyksi.
Baletissa..
Niin, kehotetaan vahvistamaan lihaksistoa ettei mene paikat niin jumiin, mutta entä sitten kun ne paikat menee jumiin siitä treenistä. Tuossa vaan sanottiin että ENNEN treeniä ei näyttäsi olevan hyötyä, minkä tiedänkin, mutta sitten treenin jälkeen ihan eri asia. Jos et koskaan edes venyttele niin miten voit edes ottaa kantaa jos ei ole oma kohtaista kokemusta? Olet kyllä ihan vìtun palikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse venyttelystä yleisesti ja kyllä siitä on ihan omakohtaista kokemusta jo 15 vuoden ajalta. Kovan jalkatreenin jälkeen on pakko venytellä illalla ettei mene jalat ihan jumiin. Oletko ikinä edes käynyt salilla?
Mulla ei mene mikään paikka jumiin. Teen kotona 4 kertaa viikossa kahvakuula- ja kehonpainotreeniä. Salillakin olen käynyt enkä venytellyt silloinkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pääsettekäs sohvasta ja tuolista ylös pelkillä jalka ja persevoimilla? Minä pääsen. Ja olen 60-vuotias.
Kuka ei pääsisi? :D Ehkä joku satavuotias vuodepotilas.
Onpas taas lapsellista touhua. Annetaan AP:n olla siinä uskossa, ettei venyttelystä ole hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas lapsellista touhua. Annetaan AP:n olla siinä uskossa, ettei venyttelystä ole hyötyä.
Mihin siitä voisi olla lisähyötyä, kun mulla ei ole paikat koskaan jumissa eikä ongelmia liikkuvuuden suhteen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin siitä voisi olla lisähyötyä, kun mulla ei ole paikat koskaan jumissa eikä ongelmia liikkuvuuden suhteen?
Ap
Oletko koskaan edes kokeillut säännöllistä venyttelyä oikeaoppisten ohjeiden mukaan? Ehkäpä voisit tuntea olosi vielä paremmaksi kuin nyt ja liikkuvuutesi olisi entistäkin parempi. Ja alussa olevassa kommetissahan mainittiin myös muita terveyshyötyjä. Toki on sinun päätöksesi, venytteletkö vai et, mutta valtaosa arvostetuista tutkimuksista tukee venyttelyn hyötyjä. Lisäksi ammattiurheilijoiden säännöllinen venyttely harjoitusten yhteydessä korostaa venyttelyn merkitystä. Jos venyttely olisi turhaa, tuskin he käyttäisivät siihen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ole onnellinen, etteivät paikkasi ole koskaan jumissa, mutta älä kuvittele, etteikö venyttelystä voisi jollekin muulle olla hyötyä. Kuten itselleni välilevyn pullistuman takia.
Minäkään en ole huomannut venyttelystä olevan mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole huomannut venyttelystä olevan mitään hyötyä.
Juu, ei "se" venyttelemällä kasva :)
Mä. Oon notkee kuin rautakanki pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Näin viiskymppisenä huomaa, että olisi ehkä kannattanut venytellä.
Venyttely ei rapistuvalle tukirangalle ja nivelille tee mitään. Kuivilla ja vanhoilla välilevyillä selkä on ihan yhtä jäykkä, vaikka seisoisit päälläsi.
Ei uskalla kun luut napsuu poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin viiskymppisenä huomaa, että olisi ehkä kannattanut venytellä.
Venyttely ei rapistuvalle tukirangalle ja nivelille tee mitään. Kuivilla ja vanhoilla välilevyillä selkä on ihan yhtä jäykkä, vaikka seisoisit päälläsi.
Ei venyttelyllä välilevyjä venytetäkään, vaan jänteitä ja lihaksia. Ne puolestaan tukevat selkärankaa, jos ne välilevyt sattuvat olemaan huonossa kunnossa.
Niin? Venyttelee silti.
Ap ei venyttele ikinä.