Kaurajuomaa kahvin sekaan? On mielestäni hyvää.
Kommentit (51)
Myös mantelimaito tai -juoma on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen siirtynyt käyttämään kahvissa kauramaitoa jo muutama vuosi sitten. Paremman makuista. Ja koska juon vain 1-2 kuppia kahvia päivässä, niin en pidä kalliimpaa hintaakaan esteenä.
Kaura ei ole nisäkäs joten siitä ei tule maitoa.
Kookoskaan ei ole nisäkäs. Kutsutko kookosmaitoa kookosjuomaksi?
Puhdistatko meikit kasvoilta puhdistusjuomalla?
En käytä kauran- enkä lehmänmaitoa kahvissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Joku on alkanut käyttää kauramaitoa!
KauraJUOMAA
Ei ole puhekielessä kaurajuoma, vaan kauramaito.
Ei ole.
Kyllä se nyt puhekielessä vaan on, vaikka sinä ideologisista syistä moista vastustaisitkin.
Vierailija kirjoitti:
Liian rasvaisen makuista.
No kai kun suurin osa siitä on kasviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Joku on alkanut käyttää kauramaitoa!
KauraJUOMAA
Ei ole puhekielessä kaurajuoma, vaan kauramaito.
Ei ole.
Minäpäs en puhu edes kauramaidosta kotioloissa, vaan ihan vaan maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai kun suurin osa siitä on kasviöljyä.
Ai tuotteesta, jossa on 3 % rasvaa, on suurin osa kasviöljyä?
On hyvää. Viimeisen parin vuoden aikana oikeastaan melkein kaikki mun tutut on siirtyneet kahvissaan kauramaitoon, vaikka muuten käyttävät lehmänmaitotuotteita. Ihan sellaiset "lihansyöjä-äijät" myös.
Kaikki siis ihan vaan makusyistä, ei mistään muista.
meneekö jo niin huonosti että täälläkin pitää palmuöljyä kaurojen pesuvedellä mainostaa. ei mene enää edes kiinaan kun tajusivat kusetuksen.
Vierailija kirjoitti:
meneekö jo niin huonosti että täälläkin pitää palmuöljyä kaurojen pesuvedellä mainostaa. ei mene enää edes kiinaan kun tajusivat kusetuksen.
Ei kauramaidossa ole palmuöljyä. Valehteletko tahallaan, vai oletko itse uskonut valheita?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia pelastus meille, jotka olemme ennen juoneet kahvimme kermalla.
Miten täällä voi tullao keskustelua jostain näin arkipäiväisestä asiasta? Kaurajuoman käyttö kahvissa on tosi tavallista....
Suurin osa kauramaidoista on mielestäni liian litkuja kahvin joukkoon, mutta ne barista-maidot on hyviä. Cashewmaito on kanssa oma suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä voi tullao keskustelua jostain näin arkipäiväisestä asiasta? Kaurajuoman käyttö kahvissa on tosi tavallista....
No täähän on vastakkainasettelujen palsta, ja jostain syystä kauramaidosta puhuminen aiheuttaa täällä yleensä aina jotain vääntöä ja vänkäystä. No, tää on ollut yllättävän rauhaisa ketju toistaiseksi.
Kannattaa tehdä itse eikä kantaa kaupasta kallista
Kahvi juodaan mustana. Ei siihen pidä maitoa sekoitella.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kauramaidoista on mielestäni liian litkuja kahvin joukkoon, mutta ne barista-maidot on hyviä. Cashewmaito on kanssa oma suosikki.
Aivan, niitähän on tosiaan muitakin kuin noita baristaversioita. Oletan, että tämä ja, muut kahvimaitokeskustelut koskee juuri noita baristamaitoja. Eihän ne muut oikein sovellu kahviin.
Joo, ei enää maistu kahvi lehmänmaidolla, kun on tottunut kauramaitoon. Tosin niissä on eroa eri merkeillä, Valion on mun makuun ehdottomasti paras, ja Oatly kakkosena. Kaikkia muita en oo kyllä kokeillut, kun joku muu maistamani oli pahaa.
Jos ei ole kauramaitoa, niin kerma menee kahvissa, mutta maito tosiaan ei enää maistu.