Tampere on aivan käsittämättömän outo kaupunki nykyään
Olen asunut Tampereella koko ikäni ja "meno" käy yhä oudommaksi. Muutamia esimerkkejä:
1. Aiemmin tänä vuonna harmittelin kun keskustan Punjab Kebab oli lopettanut toimintansa. Kuljin kaksi kertaa paikan ohitse asian todeten. Mutta noin viikko sitten Punjab Kebab olikin jälleen omalla paikallaan! Mitä ihmettä? Menin syömään ja ruoka oli oikein hyvää. Tänään kuljin taas paikan ohi eikä ravintolaa näkynyt missään. Kyllä tämän on muutkin pakosti huomanneet.
2. Tänään oli Lielahden alueella autotien varret täynnä jotain kummallista harmaata roskaa, pahvia?
3. Lielahteen rakennettiin silta jota sitten valmistuttuaan heti alettiin purkaa.
4. Ympäri kaupunkia on erittäin rumia töherryksiä sairaine viesteineen. Jäävuoren huippu oli koronaepidemian alussa Hämeenkadulle erittäin näkyvälle paikalle sotattu töhry jossa isoilla kirjaimilla kehoitettiin päättämään päivät.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö nistit pyörii Tullintorilla?
Ei ne koskaan ole Tullintorilla (kauppakeskus) pyörineet, mutta siinä Pendoliinon ja noutoparkin tanhuvilla. Ja aiemmin Nistikujalla eli Hammareninkadulla korvaushoitojakelun edessä.
Tämä! Joudun säännöllisesti kulkemaan tuosta ja kyllä ällöttää joka kerta. Sitten vielä ihmetellään miksi Tullintori on niin hiljainen. Kuka sinne menee jos joutuu menemään nistiparven läpi.
Mutta nämä nistit saattaa tietää jotain. Juuri siinä Pendolinon edessä olevilla portailla joku näkijä keskusteli jonain yönä viime viikolla näkymättömien voimien kanssa aika intensiivisestikin. En tajunnut kysyä häneltä lisätietoja esim. Koivistonkylän Prisman ja Punjabin katoamisesta, mikä alkoi nyt harmittaa. Aika harvoin kuitenkin olen näihin näkymättömän maailman tulkkeihin törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Minkä vaan isomman kaupungin keskustassa on outoja hiihtäjiä.
Sitähän minäkin ihmettelen että missä muualla ei muka olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tampere on kokoomuslainen. Päin helvettiä kaikki. Korruptio rehottaa. Poliittisia suojatyöpaikkoja. Kokoomuslaisille kavereille suojatyöpaikkoja lukion rehtorina ja muuta sellaista. Kaduilla paljon väkivaltaa ja huumeita ja huippuosaajia.
No politiikka pakottaa köyhimmät myymään huumeita tai sähkötupakkaa kokoomuslaisten penskoille. Ongelma pahenee sen takia. Kyllä 2010-luvun alussa monet opiskelijat ym. köyhät hankki sillä huumekaupalla lisätuloja, jotta saa oman köyhän elämänsa rahoitettua. Niin varmaan on nykyäänkin, että siinä huumekaupan väliportaassa on paljon köyhiä, jotka tarvitsee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Koikkarin Prisma! Miksi ajoreitti sinne katoaa mystisesti aina kun olet siinä kohdalla? Tämä on tapahtunut minulle kolme kertaa jo.
Toinen aivan ihmeellinen asia on liittymä Pirkkahallille motarilta. Miksi siitä tulee aina ajettua ohi? Meneekö näissä risteyksissä jotain oleellista metsän peittoon säännöllisin väliajoin?
Poikani ajaa työkseen lähettifirmassa pitkin Tamperetta, mutta Koikkarin Prismalle ei hänkään tahdo millään löytää. Aina pitää tehdä monta yritystä ennen kuin onnistuu.
Se on kyllä mystistä, kun kierrät sitä markettia ja Prisman torni näkyy melkein koko ajan, ja silti ei vaan liittymää näy missään enää, kun kerran ajat ohi. Kerran harhailin siinä alueella varmaan 10 minuuttia ja lopulta pääsin parkkipaikan per
Koikkarin Ekan henki se vaan kummittelee.
tampereella monessa salossa liehuvat sirppi ja vasara lippu sateenkaari lipun yläpuolella. normaali ihminen kiertää kylän todella kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö joku Tampereen keskustassa vapaaehtoisesti? Just olin kauhistunut, kun toisen kerran jo tänä vuonna jouduin sinne menemään. Miksi menisin? En käy baareissa tai Stokkalla, ja keskustalla ei ole tarjota yhtään mitään sen lisäksi.
Asun keskustasta aikalailla tasan 10km ja lähiön ostoshelvetti täyttää kaikki ostostarpeeni. Ei parkkiongelmia, helppo käydä jne.
Ei ole pakko. Ruohonjuuri, Ratina (muutama sopiva liike), Tokmanni, Apteekki (kalliimpi kuin verkosta), Naisten Housukauppa, Normal ja jokunen muu liike löytyy. Askarteluliike kallistui, parempi tilata muualta. Lielahti, valitut liikkeet harvoin. Verkosta enemmän. Siis jos on rahaa ja tarve jollekin.
Ruohonjuurta en käytä, mutta Tokmanni, apteekkeja, Normal kyllä löytyy muualtakin. Naisten Housukauppa ei ole ollut listalla.
Pointti on, että olen onnellinen, ettei tarvi käydä keskustassa. Siellä ei ole mitään, mitä kaipaisin ja sinne liikkuminen on työlästä, parkki kallis ja aina kaukana kohteesta. Julkisilla on rasittavaa kulkea. En pidä julkisista kulkuneuvoista, vaikka bussi tuosta 50metrin päästä meneekin keskustaan. Ärsyttävän hidasta ja lisäksi puuttuu vapaus poiketa matkalla haluamaansa paikkaan ja joutuu vielä odottamaan pysäkillä.
Yön timoja on paljon kytiksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö joku Tampereen keskustassa vapaaehtoisesti? Just olin kauhistunut, kun toisen kerran jo tänä vuonna jouduin sinne menemään. Miksi menisin? En käy baareissa tai Stokkalla, ja keskustalla ei ole tarjota yhtään mitään sen lisäksi.
Asun keskustasta aikalailla tasan 10km ja lähiön ostoshelvetti täyttää kaikki ostostarpeeni. Ei parkkiongelmia, helppo käydä jne.
Ei ole pakko. Ruohonjuuri, Ratina (muutama sopiva liike), Tokmanni, Apteekki (kalliimpi kuin verkosta), Naisten Housukauppa, Normal ja jokunen muu liike löytyy. Askarteluliike kallistui, parempi tilata muualta. Lielahti, valitut liikkeet harvoin. Verkosta enemmän. Siis jos on rahaa ja tarve jollekin.
Ruohonjuurta en käytä, mutta Tokmanni, apteekkeja, Normal kyllä löytyy muualtakin. Naisten Housukauppa ei ole oll
Olen aina viihtynyt Tampereella parhaiten keskustassa. Iät ajat. En siellä ole koskaan asunut. Todennäköisesti seuraava asunto on jostain keskusta-alueelta. Siinä kohtaa ongelmaksi tulee nistit, kun ihan rehellisesti en kuitenkaan haluaisi nistejä naapuriin ja "pihapiiriin", vaikka olenkin muuten niihin katukuvassa tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuurta en käytä, mutta Tokmanni, apteekkeja, Normal kyllä löytyy muualtakin. Naisten Housukauppa ei ole oll
Niin. En sinulle ehdottanut vaan ymmärsin pointin, oli yleistä keskustelua jos joku ihmettelee mitä keskustassa on.
Tampereella ei korvaushoidossa katsota oheiskäyttöä ongelmaksi. Tänne tulee paljon huonokuntoista muualtakin. Lisäksi ihmisten pahoinvointi ja kaupungin kasvu nyt vaan näkyy niin että koko paikka menettää viehätysvoimansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne koskaan ole Tullintorilla (kauppakeskus) pyörineet, mutta siinä Pendoliinon ja noutoparkin tanhuvilla. Ja aiemmin Nistikujalla eli Hammareninkadulla korvaushoitojakelun edessä.
Tämä! Joudun säännöllisesti kulkemaan tuosta ja kyllä ällöttää joka kerta. Sitten vielä ihmetellään miksi Tullintori on niin hiljainen. Kuka sinne menee jos joutuu menemään nistiparven läpi.
Tuo ei ole ollut ikinä ongelma. Kyllä ne siellä on ihan kiltisti. Mulle tuli ongelma siitä, kun olin Tullintorilla kahvilla ja ne nistiporukat tuli sinne notkumaan sen kahvilan pöydille ja penkille. En halunnut juoda sitä maksettua kahvia huumehuuruisten nistien keskellä. Sen jälkeen en ole enää ikinä me
Kiva. En ole edes takavuosina halunnut asioida Tullin alueella, missään. Ehkä kaupassa ainoastaan 2000-luvun alussa. Älkää menkö sinne, ei muutkaan mene.
No ei ole ihme, kun tanpesterista on tullut samanlainen mogadishu kuin hesoista. Neekeröitä joka paikka täysi. Ainoastaan puuttuu Ali Babat lentelemässä lentävillä matoillaan kippurakärkiset tossut jalassa ja molottamassa samaan aikaan jotain musulimaanien syöpäistä molotusta.
Vierailija kirjoitti:
tampereella monessa salossa liehuvat sirppi ja vasara lippu sateenkaari lipun yläpuolella. normaali ihminen kiertää kylän todella kaukaa.
En ole nähnyt. Kerro missä niin voin tuijottaa sitä lippua. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nämä nistit saattaa tietää jotain. Juuri siinä Pendolinon edessä olevilla portailla joku näkijä keskusteli jonain yönä viime viikolla näkymättömien voimien kanssa aika intensiivisestikin. En tajunnut kysyä häneltä lisätietoja esim. Koivistonkylän Prisman ja Punjabin katoamisesta, mikä alkoi
Kanavointia? Ehkä se kanavoituu toisesta ulottuvuudesta. Vai ala-astraalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Koikkarin Prisma! Miksi ajoreitti sinne katoaa mystisesti aina kun olet siinä kohdalla? Tämä on tapahtunut minulle kolme kertaa jo.
Toinen aivan ihmeellinen asia on liittymä Pirkkahallille motarilta. Miksi siitä tulee aina ajettua ohi? Meneekö näissä risteyksissä jotain oleellista metsän peittoon säännöllisin väliajoin?
Poikani ajaa työkseen lähettifirmassa pitkin Tamperetta, mutta Koikkarin Prismalle ei hänkään tahdo millään löytää. Aina pitää tehdä monta yritystä ennen kuin onnistuu.
Se on kyllä mystistä, kun kierrät sitä markettia ja Prisman torni näkyy melkein koko ajan, ja silti ei vaan liittymää näy missään enää, kun kerran ajat ohi. Kerran harhailin siinä alueella varmaan 10 minuuttia ja lopulta pääsin parkkipaikan per
Olin töissä jossain Sulkavuoren suojelutapahtumassa vuonna miekka ja kirves, kun se luonto yritettiin säilyttää, siis jokin luonnonsuojeluhanke se oli. Ei siitä projektista tai protestista tainnut olla mitään tosiasiallista hyötyä. En edes etukäteen oikein tiennyt mikä tapahtuma, mutta jotenkin värväsin itseni sinne hommiin.
"Hoo. Heräsin aamulla ja huomasin pian ikkunasta, että siinä kohtaa, missä eilen oli orava puun oksalla, niin nyt siinä ei enää ollutkaan oravaa. Myös pilvet taivaalla oli eri kuin eilen tähän samaan aikaan. Huh huh. Nämäkin ovat taas todisteita siitä, että kaikki vainoaa mua. Sitten idiootiksi haukkuvat, enkä ymmärrä miksi? No, sekin on sitä vainoamista. Huh huh. Eilen kävin kaupassa ja kassalla sitten sanottiin, että nää hedelmät olisi pitänyt punnita. Yritin kymmenen kertaa, ettei olisi tarvinnut lähteä punnitsemaan, mutta pitihän mun lähteä punnitsemaan. Huh huh. Kaikki ostokset tekivät yhteensä 19,54€ ja sitten sekään ei onnistunut, kun annoin kukkarosta kympin ja olisin sillä maksanut. Meni taas vartti vängätessä kassan kanssa asiasta. 10 euroa ei kuulemma muka riitä alle 20 euron ostoksiin. On se kumma, huh huh. Ja taas haukuttiin idiootiksi. Juu ja yksinkertaiseksi. No huh huh. Aika paksu väite, mikä tarttis vielä paksummat todisteet. Takanani oli pitkä jono ja siellä ihmiset katselivat minua ihan syyttä suotta vihaisesti ja kaikenlaista supistiin. Olihan reissu. Huh huh, mitä oli taas."
Tämmöisiä eräs ukko höpisi yksinään bussipysäkillä. Vahvan lääkityksen tyyppejä vaikutti olevan kaikesta päätellen. Riiteli jonkun näkymättömän mielikuvituskaverin kanssa. 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ne kaupungin paraatipaikalle hämeenpuistoon ulostavat nistit
Tätä mekin kateltiin, että zombeja Tampereen keskustassa. Myös Hesassa Pasilan asemalla. Ei Turussa ole tuollaista.
Tampereella on zombeja paljon. Jos haluat zombimatkailua, se käy täällä hyvin. Joinakin kesinä on lentänyt myös lepakot rannan tuntumassa ja puutarhassa.
Käyn joka viikko muutaman kerran Tampereella ja mikä siinä, kun mua ei ikinä yksikään narkki häiritse enkä niitä edes huomaa, vaikka seilaan Hämeenkatua edes takaisin moneen kertaan, liikun siellä Finlaysonin alueella ja rautatieaseman tuntumassa. Minusta tuntuu, että ne nistit on ongelma ihmisille, jotka ovat muualta tulleet jostain peräkylästä kaukaa keskiluokkaisen hyväosaisuuden keske
Et ymmärtänyt oikein mitä tarkoitin. En tarkoittanut narkomaaneja zombeilla erityisesti, vaan muutkin ihmiset kuin zombeja, ei kaikki. Sä tiedät kun näet jonkun tekevän hulluja asioita. Olen kotoisin Treelta ja en ole rahakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole ollut ikinä ongelma. Kyllä ne siellä on ihan kiltisti. Mulle tuli ongelma siitä, kun olin Tullintorilla kahvilla ja ne nistiporukat tuli sinne notkumaan sen kahvilan pöydille ja penkille. En halunnut juoda sitä maksettua kahvia huumehuuruisten nis
No mulla meni ihan jokaikinen päivä kulkureitti Tullin alueen läpi vuosikausien ajan. Siellä oli halpa kahvila ja tosi halpa. Se ei enää nykypäivänä ole niin halpa, mutta siitä yhdestä kahvilasta irtosi noin kolmella eurolla hyvät leivoskahvit joskus 10 vuotta sitten. Sain myös ilmasia kahveja välillä sieltä. Siitä on jäänyt hyvä muisto. Kerroin niille työntekijöille tarinoita ja ne tarjosi mulle ilmaiset kahvit. Tuota sattui monta kertaa, kun olin vakiasiakas.
"Et ymmärtänyt oikein mitä tarkoitin. En tarkoittanut narkomaaneja zombeilla erityisesti, vaan muutkin ihmiset kuin zombeja, ei kaikki. Sä tiedät kun näet jonkun tekevän hulluja asioita. Olen kotoisin Treelta ja en ole rahakas."
Nyt vaikuttaa siltä, että olet yksi niistä Tampereen kylähulluista.
Tuo ei ole ollut ikinä ongelma. Kyllä ne siellä on ihan kiltisti. Mulle tuli ongelma siitä, kun olin Tullintorilla kahvilla ja ne nistiporukat tuli sinne notkumaan sen kahvilan pöydille ja penkille. En halunnut juoda sitä maksettua kahvia huumehuuruisten nistien keskellä. Sen jälkeen en ole enää ikinä mennyt Tullintorille. En ole halunnut. Tullintorilla asioin melkein 20 vuotta.