Tampere on aivan käsittämättömän outo kaupunki nykyään
Olen asunut Tampereella koko ikäni ja "meno" käy yhä oudommaksi. Muutamia esimerkkejä:
1. Aiemmin tänä vuonna harmittelin kun keskustan Punjab Kebab oli lopettanut toimintansa. Kuljin kaksi kertaa paikan ohitse asian todeten. Mutta noin viikko sitten Punjab Kebab olikin jälleen omalla paikallaan! Mitä ihmettä? Menin syömään ja ruoka oli oikein hyvää. Tänään kuljin taas paikan ohi eikä ravintolaa näkynyt missään. Kyllä tämän on muutkin pakosti huomanneet.
2. Tänään oli Lielahden alueella autotien varret täynnä jotain kummallista harmaata roskaa, pahvia?
3. Lielahteen rakennettiin silta jota sitten valmistuttuaan heti alettiin purkaa.
4. Ympäri kaupunkia on erittäin rumia töherryksiä sairaine viesteineen. Jäävuoren huippu oli koronaepidemian alussa Hämeenkadulle erittäin näkyvälle paikalle sotattu töhry jossa isoilla kirjaimilla kehoitettiin päättämään päivät.
Kommentit (115)
Ja sitten ne kaupungin paraatipaikalle hämeenpuistoon ulostavat nistit
Juuri äsken käytiin Punjabissa syömässä oli auki.
Mikä silta? Ratikka töitä varten varmaan rakennettu väliaikainen silta.
Lielahteen menevä rautatiesilta, jota nyt puretaan, kun se on tarpeeton, on ollut paikoillaan yli 40 vuotta. Vai onko nyt kyse jostain muusta sillasta?
Luulen, että Tampereen "outouden" aste laskee välittömästi, kun muutat sieltä pois.
Lielahdessa puretaan yli 40 vuotta vanha silta. Onhan se maailmankaikkeuden ajassa heti, mutta näin ihmiselämän mittakaavassa aika pitkään siinä ollut.
Puhutko vanhasta rautatiesillasta? Jos kyllä niin korkki tosiaan kiinni.
Sitä että välillä ei pääse johonkin ravintolaan sisälle, kutsutaan ns. kiinni olemiseksi. Ja Lielahdessa oleva aikoja sitten käytöstä poistettu tehtaan radan silta, valmistui joskus 70-luvulla. Ja nyt heti perään puretaan.
Ja Koikkarin Prisma! Miksi ajoreitti sinne katoaa mystisesti aina kun olet siinä kohdalla? Tämä on tapahtunut minulle kolme kertaa jo.
Toinen aivan ihmeellinen asia on liittymä Pirkkahallille motarilta. Miksi siitä tulee aina ajettua ohi? Meneekö näissä risteyksissä jotain oleellista metsän peittoon säännöllisin väliajoin?
Ja mistä niitä möliseviä alkkiksia riittää keskustaan, vaikka todetusti säännöllisin väliajoin heitä kuolee kuitenkin.
Jos googletat niin kyseinen ravintola on toiminnassa. Joten ettet vaan menisi aina väärää katua pitkin valitellen miten firmaa ei siellä ole.
Ransu-koiran lumous alkaa haihtua.
Vierailija kirjoitti:
Ja Koikkarin Prisma! Miksi ajoreitti sinne katoaa mystisesti aina kun olet siinä kohdalla? Tämä on tapahtunut minulle kolme kertaa jo.
Toinen aivan ihmeellinen asia on liittymä Pirkkahallille motarilta. Miksi siitä tulee aina ajettua ohi? Meneekö näissä risteyksissä jotain oleellista metsän peittoon säännöllisin väliajoin?
Sulla on TIA-kohtauksia. Mene lääkäriin ja pysy oikeasti poissa auton ratista, kunnes syy selviää. Mulla on aivan helvetin huono suuntavaisto vielä 25 Tampereen-vuoden jälkeenkin, mutta liittymät ovat aina paikallaan.
Tykkään asua Tampereella. Tosin en käy keskustassa ollenkaan. Kaupungin reunamien jätti auto marketeista saa ihan kaikki mitä tarvitsee.
Aluekadotus syntyy kun kuuntelee vähän italodiskoa. (Elite's Code)
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä niitä möliseviä alkkiksia riittää keskustaan, vaikka todetusti säännöllisin väliajoin heitä kuolee kuitenkin.
Tulevat hervannasta ilmatteeksi ratikalla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, oletko kuunnellut italodiskoa?
Ilmaston lämpeneminenkin näkyy selvästi Tampereen katukuvassa. Kovasti on porukka ruskettunut.
Itse ihmettelen kun rautatieasemalta välillä pääsee Tylypahkaan ja välillä ei. Ikeaki lopettanut Narniaan vievien komeroiden myymisen, pitää käydä Maskussa.
Nyt korkki kiinni.