Tampere on aivan käsittämättömän outo kaupunki nykyään
Olen asunut Tampereella koko ikäni ja "meno" käy yhä oudommaksi. Muutamia esimerkkejä:
1. Aiemmin tänä vuonna harmittelin kun keskustan Punjab Kebab oli lopettanut toimintansa. Kuljin kaksi kertaa paikan ohitse asian todeten. Mutta noin viikko sitten Punjab Kebab olikin jälleen omalla paikallaan! Mitä ihmettä? Menin syömään ja ruoka oli oikein hyvää. Tänään kuljin taas paikan ohi eikä ravintolaa näkynyt missään. Kyllä tämän on muutkin pakosti huomanneet.
2. Tänään oli Lielahden alueella autotien varret täynnä jotain kummallista harmaata roskaa, pahvia?
3. Lielahteen rakennettiin silta jota sitten valmistuttuaan heti alettiin purkaa.
4. Ympäri kaupunkia on erittäin rumia töherryksiä sairaine viesteineen. Jäävuoren huippu oli koronaepidemian alussa Hämeenkadulle erittäin näkyvälle paikalle sotattu töhry jossa isoilla kirjaimilla kehoitettiin päättämään päivät.
Kommentit (115)
-Tiivistä rakentamista. Jääkö väliin vapaata tilaa tai kävelyteitä?
-Oikopolkuja ei ole, suunnittelu ei tunne sanaa oikopolku. Kierrät aina kummallisia reittejä edestakaisin. Näen selvästi mihin kaivattaisi niitä.
-Haisevat paikat. Ei etsitä hajun lähdettä ja korjata sitä. Roskakatokset kiinni taloissa, oli suuri yllätys, ei hyvä sille joka asuu seinän takana tai lähellä.
-Tietyöt kävelytiellä ison tien vieressä ja kiertoreitit kävelijälle, ehkä näkee eri maiseman (mielenkiintoista) mutta kukaan ei kerro kyltissä mitä tietyömaalla tehdään oikeastaan tai onko alue suljettu kokonaan syystä X.
-Se silta olisi ollut mahtava kävelijöille Lielahdessa. Oikoreitti ja maisemia. Sitä olisi voinut jatkaa pidemmälle kohti Prismaa. Ehkä joku nonstop kulkuneuvo pysäkkeineen kohti Prismaa, joka on ilmainen ja takaisinkin pääsisi. Vai ratikkako sen hoitaa. Mene ja tiedä.
-Pispalanharjulla on jännä kolo rautatien alitse jonnekin. Mihin. Rantaan vai lähitaloille. Sen kolon kautta kulkee porukkaa. Vai onko silta sitten se jonka kautta ison tien yli.
Odotan sitä päivää kun aluekadotus kohdistuu eduskuntataloon. Sitten media ryntää tekemään uutisia siitä kun 200 kansanedustajaa seisoo sormi suussa Arkadianmäellä, mihin heidän työpaikkansa katosi. Ehkä sitten Tuomaatkin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Koikkarin Prisma! Miksi ajoreitti sinne katoaa mystisesti aina kun olet siinä kohdalla? Tämä on tapahtunut minulle kolme kertaa jo.
Toinen aivan ihmeellinen asia on liittymä Pirkkahallille motarilta. Miksi siitä tulee aina ajettua ohi? Meneekö näissä risteyksissä jotain oleellista metsän peittoon säännöllisin väliajoin?
Sulla on TIA-kohtauksia. Mene lääkäriin ja pysy oikeasti poissa auton ratista, kunnes syy selviää. Mulla on aivan helvetin huono suuntavaisto vielä 25 Tampereen-vuoden jälkeenkin, mutta liittymät ovat aina paikallaan.
Ihme tosikko. Koikkarin Prisman liittymä katoaa ihan kaikilta joskus, itseltäni ensimmäisen kerran jo kolmekymppisenä.
Ja onko missään muualla ikinä käynyt niin, että kilometrin säteelle rakennetaan/kunnostetaan konserttitiloja niin, että nyt taitaa olla kilsan säteellä Tullikamarista 7 vähintään satoja ihmisiä vetävä konserttitila. Ja ohjelmaa tietenkään ei välttämättä missään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston lämpeneminenkin näkyy selvästi Tampereen katukuvassa. Kovasti on porukka ruskettunut.
Prisman valo oli tosi valkoinen kirkas. Ihmettelen onko kaikilla maksavaurio (lääkkeestä tai alkoholista) tai aurinkoa liikaa, kun minä ja muut oltiin ruskettuneen näköisiä. Oikeasti ei olla eri valossa. :D Oon aika vaalea, ehkä keltapohjainen iho. Se keinovalo tekee kepposen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaston lämpeneminenkin näkyy selvästi Tampereen katukuvassa. Kovasti on porukka ruskettunut.
Prisman valo oli tosi valkoinen kirkas. Ihmettelen onko kaikilla maksavaurio (lääkkeestä tai alkoholista) tai aurinkoa liikaa, kun minä ja muut oltiin ruskettuneen näköisiä. Oikeasti ei olla eri valossa. :D Oon aika vaalea, ehkä keltapohjainen iho. Se keinovalo tekee kepposen.
They're playing with us. Mihinkään ei voi enää luottaa, ei edes ihonväriin. Illalla menet nukkumaan valkoisena, aamulla heräät tummaihoisena. Tai ihan vaan eri henkilönä.
Vierailija kirjoitti:
-Tiivistä rakentamista. Jääkö väliin vapaata tilaa tai kävelyteitä?
-Oikopolkuja ei ole, suunnittelu ei tunne sanaa oikopolku. Kierrät aina kummallisia reittejä edestakaisin. Näen selvästi mihin kaivattaisi niitä.
-Haisevat paikat. Ei etsitä hajun lähdettä ja korjata sitä. Roskakatokset kiinni taloissa, oli suuri yllätys, ei hyvä sille joka asuu seinän takana tai lähellä.
-Tietyöt kävelytiellä ison tien vieressä ja kiertoreitit kävelijälle, ehkä näkee eri maiseman (mielenkiintoista) mutta kukaan ei kerro kyltissä mitä tietyömaalla tehdään oikeastaan tai onko alue suljettu kokonaan syystä X.
-Se silta olisi ollut mahtava kävelijöille Lielahdessa. Oikoreitti ja maisemia. Sitä olisi voinut jatkaa pidemmälle kohti Prismaa. Ehkä joku nonstop kulkuneuvo pysäkkeineen kohti Prismaa, joka on ilmainen ja takaisinkin pääsisi. Vai ratikkako sen hoitaa. Mene ja tiedä.
-Pispalanharjulla on jännä
Se jännä kolo on uittotunneli.
Vieläkö nistit pyörii Tullintorilla?
Vierailija kirjoitti:
Ja Koikkarin Prisma! Miksi ajoreitti sinne katoaa mystisesti aina kun olet siinä kohdalla? Tämä on tapahtunut minulle kolme kertaa jo.
Toinen aivan ihmeellinen asia on liittymä Pirkkahallille motarilta. Miksi siitä tulee aina ajettua ohi? Meneekö näissä risteyksissä jotain oleellista metsän peittoon säännöllisin väliajoin?
Poikani ajaa työkseen lähettifirmassa pitkin Tamperetta, mutta Koikkarin Prismalle ei hänkään tahdo millään löytää. Aina pitää tehdä monta yritystä ennen kuin onnistuu.
Mä olin kerran niin kännissä, että luulin jonkun vaihtaneen Hiekkaharjun aseman Tikkurilan aseman tilalle. Mahtaako tämä tarina olla samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne koskaan ole Tullintorilla (kauppakeskus) pyörineet, mutta siinä Pendoliinon ja noutoparkin tanhuvilla. Ja aiemmin Nistikujalla eli Hammareninkadulla korvaushoitojakelun edessä.
keskusta kuin autiokylä, liiketilat tyhjiä, vieraskielisiä kaikki paikat täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikani ajaa työkseen lähettifirmassa pitkin Tamperetta, mutta Koikkarin Prismalle ei hänkään tahdo millään löytää. Aina pitää tehdä monta yritystä ennen kuin onnistuu.
Se on kyllä mystistä, kun kierrät sitä markettia ja Prisman torni näkyy melkein koko ajan, ja silti ei vaan liittymää näy missään enää, kun kerran ajat ohi. Kerran harhailin siinä alueella varmaan 10 minuuttia ja lopulta pääsin parkkipaikan perukoille jonkun omakotitaloalueen pikkutien kautta. Voimat on siinä kohtaa vahvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne koskaan ole Tullintorilla (kauppakeskus) pyörineet, mutta siinä Pendoliinon ja noutoparkin tanhuvilla. Ja aiemmin Nistikujalla eli Hammareninkadulla korvaushoitojakelun edessä.
Siinä on ollut viime aikoina aika hiljaista. Itse ajattelin, että ehkä poliisi on vihdoin virkistynyt sen jälkeen, kun nistit pisti kylmäksi jonkun random ohikulkijan.
Vierailija kirjoitti:
keskusta kuin autiokylä, liiketilat tyhjiä, vieraskielisiä kaikki paikat täynnä
Ei ole kyllä liiketilat kaikki tyhjinä, se on vaan se asematunneli, ja se on tyhjänä siksi, että siinä alkaa pian remontti. Se on ollut kyllä todella masentava jo vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ne kaupungin paraatipaikalle hämeenpuistoon ulostavat nistit
Tätä mekin kateltiin, että zombeja Tampereen keskustassa. Myös Hesassa Pasilan asemalla. Ei Turussa ole tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on ollut viime aikoina aika hiljaista. Itse ajattelin, että ehkä poliisi on vihdoin virkistynyt sen jälkeen, kun nistit pisti kylmäksi jonkun random ohikulkijan.
Tuosta en ole kuullut, mikä juttu? Mun pyörän ne paskoi. Menin aina pyörällä asemalle ja junalla töihin. Ärsytti varmaan kun joku viitsi töissä käydä, niin piti pistää pyörä solmuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä mystistä, kun kierrät sitä markettia ja Prisman torni näkyy melkein koko ajan, ja silti ei vaan liittymää näy missään enää, kun kerran ajat ohi. Kerran harhailin siinä alueella varmaan 10 minuuttia ja lopulta pääsin parkkipaikan perukoille jonkun omakotitaloalueen pikkutien kautta. Voimat on siinä kohtaa vahvat.
Sulkavuori siinä takana varmaan on se henkivaltojen lähde. Se vasta outo paikka on.
Tuovat tullessaan huumeet.