Mitkä kaikki asiat vaikuttavat syövän syntyyn?
Kommentit (40)
Geenit, kemikaalit, ruokavalio, liikunnallisuus, tulehdukset... Onhan noita.
Pienhiukkaset joita hengität kaupunki-ilmassa
Yötyö saa biologisen kellon häiriintymään joka on määritelty syöpäriskiksi. Vaikutus tulee hormonien kautta.Eniten näyttöä on rintasyövästä.
Lähestulkoon kaikki. Olennaisempi kysymys on, mikä vaikuttaa elimistön kykyyn tuhota syöpäsoluja. Mutaatioita kun on meillä jokaisella kokoajan soluissamme.
Ei sitä kukaan edes tiedä, mikä kaikki.
Stressi, ummetus jne
Päihteet, tupakka, roskaruoka, herkut ja lihavuus tietty suurimmat
Vierailija kirjoitti:
Yötyö saa biologisen kellon häiriintymään joka on määritelty syöpäriskiksi. Vaikutus tulee hormonien kautta.Eniten näyttöä on rintasyövästä.
Eikös rintasyövän saa joku 1/3 naisista jossain vaiheessa. En usko että kaikki ovat tehneet yöhommia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi isompi kuin mikään noista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös rintasyövän saa joku 1/3 naisista jossain vaiheessa. En usko että kaikki ovat tehneet yöhommia.
Rintasyöpään vaikuttaa myös geeniperimä. Minulla on kuollut kumpikin mummo siihen 2000-luvun puolella eli olen riskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yötyössä on siitä huolimatta kohonnut riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D no nyt on ymmärretty mitä todennäköisyys ja riski tarkoittaa
Kaikki. Sinussakin on tällä hetkellä syöpä, mutta elimistö saa sen tuhottua itse ennen kuin se kehittyy huomattavaksi.
Vauva-palstan käyttö moninkertaistaa monen syövän riskin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi isompi kuin mikään noista
Sekö ei ole päihde si vai?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki. Sinussakin on tällä hetkellä syöpä, mutta elimistö saa sen tuhottua itse ennen kuin se kehittyy huomattavaksi.
Kiitti.
Karsinogeenit ja perintötekijät.