Onko shakki liian väkivaltainen ja patriarkaalinen peli 8-vuotiaalle?
Mitä mieltä olette, onko peli sopiva tuonikäiselle?
Kommentit (41)
Oi, sehän on hyvä ja kehittävä peli.
Onnea valinnasta, fiksujen peli
Siinä syödään eli sisältää kannibalismia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestani shakki on liian vakivaltainen peli. Meinasin nimittain muksia 8v. pojanpoikaa kun ei antanut minun koskaan voittaa. Sama myos muissa lautapeleissa......
Vika on sinussa, ei shakissa, eikä muissakaan peleissä. Sinä olet se väkivaltainen osapuoli. Ja surkean huono häviäjä...
Vierailija kirjoitti:
Valkoiset nappulat eivät saa voittaa sitten tai canceloimme teidät t. Maria O.
Valkoiset saavat myös aina aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa siinä lyödään vastustajan nappuloita.
Hevosilla on etuoikeuksia. Eläinten vallankumous.
En oo koskaan ymmärtänyt, miksi shakkia kutsutaan vaikeaksi? Helppoa kuin heinänteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä olen aina syönyt sotilaita, lähettejä ja kuningattaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, viholliset ei ole ihmisiä, vai miten se meni?
On liian patriarkkaalinen ja sotaisa t. Liisa-Antero Lumihiutale
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä olen aina syönyt sotilaita, lähettejä ja kuningattaria.
Kuningattaren syöminen on perverssiä.
Vierailija kirjoitti:
Hevonen on ritari. Tulee latinan kielestä jossa hevonen on Equus ja ritari on Eques. Englanti ja koko Eurooppa oli ensin Rooman vallan alla, sittenmin Paavin katolisen kirkon ( latinankielisen ) vallan alla. Eurooppalaiset kielet ovat itseasiassa kehittyneet latinasta ja paikallisista murteista. Suomessakin latinaa on opetettu jo 1000 vuotta ja olemme saaneet lainasanoja siitä, Saksasta ja Ruotsista.
Paitsi, että shakki on kotoisin Intiasta. Eikä pelin historialla ole mitään tekemistä Euroopan kanssa.
Nappulat sopii anaalitapeiksi kaikille. Eli tasa-arvoinen peli.
Vierailija kirjoitti:
Nappulat sopii anaalitapeiksi kaikille. Eli tasa-arvoinen peli.
Mustat tapit on hieman suurikokoisempia kuin valkeat. Kuulemma.
Jos kyseessä on sun lapsi niin tuskin tuon ikäisenä ymmärtää shakista vielä hölkäsen pölähtämää.
Vierailija kirjoitti:
Kuningatar on pelin voimakkain nappula, mutta kuningasta täytyy aina suojella. Pelin voi tulkita myös femiinisesti, koska tavallinen rivisotilas voi tehdä uuden kuningattaren. Ja jos on kaksi kuningatarta, ei vastapuoli mahda mitään.
Ei voi olla kahta kuningatarta kun sotilaalla voi vaihtaa vain pois pelattuja nappuloita. Siinä ainakin yhdessä nettishakissa on huijaus kun kuningattaria voi olla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mielestani shakki on liian vakivaltainen peli. Meinasin nimittain muksia 8v. pojanpoikaa kun ei antanut minun koskaan voittaa. Sama myos muissa lautapeleissa......
Edesmenneelle vaarilleni kävi vähän samoin. Lähti yksin onkimaan veneellä kun minä 8 vuotiaana voitin hänet shakissa helposti. Saattoi olla 8-10 peliä putkeen kun vaarilta näytti nappulat katoavan laudalta niin hänelle riitti. Omat lapset halusivat 6 vuotiaina oppia pelaamaan shakkia. On se hyvä peli vaikka käy se joskus hermoille. Lapsilla ne nappulat lähtee toisinaan lentoon. Ja kohta vingutaan pelaamaan uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistipeli 4-vuotiaan kanssa aiheuttaa myös väkivaltaisia tunteita
Aika rasse peli, ja miksi ne nappulat ei ole jo sukupuolettomia, kenen syy, miksi hallitus ei ole jo hätäkokouksessa? O
sta mielummin GTA5. eiku.
Shakkihan on todellisuudessa woke-peli, koska mieapuolisesta mokusta tulee kuningatar, kun se voimaantuu riittävän pitkälle. Oikeastaanhan peli pitää kieltää ja kaikki maailman shakkilaudat polttaa.