Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä pituisia pesuohjelmia pyykkikoneessasi on?

Vierailija
16.07.2024 |

Mulla on Samsungin kone ja todella pitkät pesuajat. Pikapesukin on lyhimmillään 58 minuuttia ja joskus tuntuu sekin kestävän pitempään.

60 asteen pyykkiä ei saa pestyä alle 2.5 tunnin.

Kaipaisin ihan lyhyttä puolen tunnin ohjelmaa jolla saisi pestyä sellaiset vaatteet missä vain vähön tahroja ja olisi kiva saada 60 asteen pyykkikin pestyä alle kahdessa tunnissa.

Sitten on kaikkia ihme "baby care" ja "päiväpeitot"  ym ohjelmia mitkä turhia. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min-4h

Vierailija
2/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla LG 8kg täyttömäärällä ja lyhyin 60 asteen ohjelma taitaa olla 1,40h mutta silloin pitää olla rumpu vain puolillaan. Täydellä rummulla menee 4 tuntia jos sitä ei kesken kaiken vaihda huuhtelu+linkousohjelmalle.

Nykyään koneet on niin vesipihejä että sitä vedensäästöä kompensoidaan sillä että pyykkejä hinkutetaan tuntitolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min - eternity. Siltä se ainakin tuntui, kun kerran vahingossa laitoin. 

Vierailija
4/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten käyttämäni 60 eko lisähuuhtelulla 1 t 45 min, 40 asteen mix-pesu lisähuuhtelulla 58 min. Pisin 90 taitaa olla reilu 3 tuntia, käytän joskus koneen puhdistukseen. Kone onkin vuodelta 2008, harkitsin jossakin vaiheessa isompirumpuista konetta, mutta taidankin pestä tällä niin pitkään kun tuo kasassa pysyy, kop kop. Siemens tuo on ja sivustatäytettävä.

Vierailija
5/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
6/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän taloyhtiön pyykkitupaa, ja sen pesukoneissa pisimmätkin ohjelmat ovat vain tunnin pituisia. Itse suosin puolen tunnin pikaohjelmia.

Vierailija
7/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ja puoli metriä taitaa olla pisin.

Vierailija
8/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15min pikapesusta viiden tunnin jurrutukseen. Yleensä pesen vähän yli tunnin ohjelmalla.

Vierailija
9/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on LG jossa pikapesu noin 40 min jos vaihtaa siihen 40 astetta ja täyden linkouksen. Siinä menee vain joku 24 min jos kylmällä ja kevytlinkouksella tekee, muutaman vaatteen voi pyöräyttää. Sit on tehopesu tunnin ohjelma 60 asteessa. Sitä käytän joskus muutamalle pikkupyyhkeelle ja alusvaatteillekin. Mut normipuuvillapesuohjelmat pesee 1,5-2 tuntia. En muista mitä ohjelmaa joskus kokeilin niin ois ollu melkein 4 tuntia, joten olen pysynyt noissa vain.

Vierailija
10/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhin ohjelma 20min. 40 asteen puuvillapesu jollain tahranpoisto lisällä on pisin, joku vähän vajaa 3h.

Vierailija
11/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 min  - 5 tuntia.

Vierailija
12/14 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Lg:n iso ( 10.5 kg) kone joka " haistelee "  pyykin likaisuuden ja tekee jotain muutakin siinä alussa.  Huomasin, että ihan järkyttävän pitkiä pesuohjelmia, jos laitan esim pyyhkeitä ja tav vaatteita koneeseen. 3h pesut normaaleja. Aloin sitten peseen pyyhkeet erikseen jne, nyt se pesee jotain 1.2 h höyry puuvilla 60  astetta. Eli kovin raskaita ja keveitä ei saa sekoittaa.

Tuossa on nyös kaikkea höpönlöpö pesuja" peitot"  " sekalainen pesu" hiljainen pesu" "Allergia, vauvanvaatteet n 15 ohjelmaa, ja vielä joku eco pesu jauhaa 4 h! En tarvi puolia edes. Ärsyttää, kun nuo nykykoneet ei kestä kuin muutaman vuoden. Sitten et saa osia ja korjaus maksaa jne. Äidilläni on sama kone ollut kasarilta..

Vierailija
13/14 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin metrin mittaisia

Vierailija
14/14 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Ahma, aivan järkky kone. Mistään ei saanut selville,  missä lämpötilassa se pesee ja ohjelmat oli just "verhot", "vauvanvaatteet ", "ulkoiluvaatteet" jsp, niitä oli jotain kymmenen ja kaikki tuntui kestävän 3h. Hermot meni sen jaskan kanssa. Se oli varmaan halvin ostettaessa, sillä periaatteella meille tuli pesukoneet ennen. Eipä tule enää. Ostin keskikalliin Electroluxin, lyhin ohjelma 14min, pisimmästä en tiedä kun tässä voi valita kaiken itse. Lämpötilan, linkouksen,  lisähuuhtelun. Eco-ohjelma taitaa olla jotain 4h, mutta muissa saa valita yhden ja kolmen tunnin väliltä pesuajan.

Aluksi sen kammoahman jälkeen olin niin onnellinen ja täpinöissäni, että meinasin hakea naapureiltakin pyykkiä pestäväksi! 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän