Ylilaudalle kirjoitettu viesti Jussi Halla-ahon kodin polttamisesta käynnisti poliisitutkinnan Voi vit**tu mitä menin tekemään.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010568042.html
Jännittävä nähdä miten Vauva- palstan meneillään olevista rikostutkinnoista tullaan uutisoimaan. Viimeksi eilen palstasta tehty useita rikosilmoituksia, syy aina sama kuin tässä ylilaudan tapauksessa, perussuomalaisiin ja heidän äänestäjiinsä kohdistuvat uhkaukset ja vihapuhe.
Onneksi nämä otetaan vakavasti ja tekijä joutuu vastuuseen!
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli ampumauhkauksia taas, niistä laitettiin poliisille ilmoitus ja tänään on taas jouduttu palstan asioita poliisin kanssa selvittelemään. Ilmeisesti vauvapalstasta menossa Suomen historian laajin vihapuhe- tutkinta joten kyllä tullaan asiasta laajasti aikanaan uutisoimaan
Kannattaisi varmaan tarkistaa lääkitys. Vihapuhe-nimistä rikosta ei ole edes olemassa.
Ja jos joku tekee rikosilmoituksen *vauva-foorumista* niin ylityöllistetyt resurssipulaiset poliisit vain nauraa ilmoittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Se oli kännissä ja läpällä.
T: vassari
Minulla ei ole mitään Halla-ahoa taikka perussuomalaisia vastaan. Itse asiassa äänestin kyseistä puoluetta viime vaaleissa. Olen pahoillani tapahtuneesta ja ymmärrän toimineeni asiattomasti, mies kertoi poliisikuulusteluissa viime vuoden maaliskuussa.
Nytkö jo Perussuomalaisetkin on vassaripuolue?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista? Ylilauta on persupalsta.
Halla-ahon uhkailija sanoi äänestäneensä persuja, joten persupalsta on.
Kuka tahansa voi väittää äänestäneensä mitä tahansa puoluetta. Ei sitä kukaan ole todistamassa.
1 lautailee
2 sanoo äänestävänsä persuja
3 kokee että polttamisuhkaus on vain "ärsyttävää"
Selvä persu.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmisiltä usein unohtuu, että ei voi sanoa ja kirjoittaa mitä vain. Rikos on rikos, tapahtui se netissä tai livenä.
Sellainen sananvapaus siellä. Mutta Venäjä on se maailman ainoa paha paikka jossa poliitikoista ei saa sanoa ikävästi, vai mitä? Eivätkö poliitikot enää edes tiedosta että "työhön" kuuluu se riski, että joku sanoo netissä ikävästi?
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmisiltä usein unohtuu, että ei voi sanoa ja kirjoittaa mitä vain. Rikos on rikos, tapahtui se netissä tai livenä.
Koskee myös ajattelua! Jo suunnittelu on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista? Ylilauta on persupalsta.
Halla-ahon uhkailija sanoi äänestäneensä persuja, joten persupalsta on.
Kuka tahansa voi väittää äänestäneensä mitä tahansa puoluetta. Ei sitä kukaan ole todistamassa.
Ethän tosissasi usko, että persu valehtelee... Sehän on suorastaan mahdottomuus;)
Eihän tuo ole mikään uhkaus. Joku vain saattaa vahingossa hyvinkin tehdä niin vaikka Jussi itse.
Vain vihervassareiden on sallittua käyttää vihapuhetta vapaasti ja heitä jopa kannustetaan siihen median toimesta. On se hienoa, kun kosto tulee sitten jonain päivänä.
Ylilaudankin spämmääjä on tämä, joka spämmää kuinka Ylilaudalla spämmätään ja kuitenkin itse on se ylilaudan ainut spämmääjä ja kuinka pitäisi aloittaa rikostutkinta. Herääkin kysymys onko spämmääjä itse rikostutkija, joka haluaa itselleen lisää työvuoroja?