Paljonko 10 litran mustikkasangosta kehtaa pyytää??
Ajattelin poimia marjoja, kun olen rahaton. Paljonko mustikkasangosta voi pyytää??
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kun lasket, että poimimiseen menee keskimäärin 2 tuntia, puhdistamiseen sama ja matka-aika, niin ei missään tapauksessa alle 50€. Tähän joku tietysti vastaa, että helposti päivässä 100 kilo noukkii, mutta eipä vielä ole tullut vastaan ketään joka edes valmiiksi poimittuja marjoja metsästä kantaisi päivässä kotiin tuota määrää.
Jos kaupasta saa ämpärillisen pakastemustikkaa 60 eurolla, niin miksi mä maksaisin poimijalle saman hinnan, kun ne marjat päätyy mullakin pakkaseen?
Säilökööt kauppa mun puolesta ne marjat pakkasessakin.
Eri asia jos itse kerään, niin sitten on pakastin täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lasket, että poimimiseen menee keskimäärin 2 tuntia, puhdistamiseen sama ja matka-aika, niin ei missään tapauksessa alle 50€. Tähän joku tietysti vastaa, että helposti päivässä 100 kilo noukkii, mutta eipä vielä ole tullut vastaan ketään joka edes valmiiksi poimittuja marjoja metsästä kantaisi päivässä kotiin tuota määrää.
Jos kaupasta saa ämpärillisen pakastemustikkaa 60 eurolla, niin miksi mä maksaisin poimijalle saman hinnan, kun ne marjat päätyy mullakin pakkaseen?
Säilökööt kauppa mun puolesta ne marjat pakkasessakin.
Eri asia jos itse kerään, niin sitten on pakastin täynnä.
Munkin muistaakseni ennen oli ideana tuossa poimijalta ostamisessa se, että se tuli halvemmaksi kuin ostaa marjat kaupasta talven mittaan 200 gramman pusseissa. Nykyään näköjään eri perusteet sitten.
Ostanut kaupasta tarpeen mukaan. Turhaa sähköä ja säilytystä. Täällä ämpärin hinta 50-55€ pitää poimijan palkka saada.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyydän 5 euroa 10litran sangosta, puhdistettuja.Kauppa käy koko kesän.
Tokmannilta on joskus saanut uusia sankoja ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyydän 5 euroa 10litran sangosta, puhdistettuja.Kauppa käy koko kesän.
Tokmannilta on joskus saanut uusia sankoja ilmaiseksi.
Jep. Ihme hintoja pyydetään ämpäreistä, joita toiset jakaa ilmaiseksi...
50 euroa ainakin vielä hetki sitten oli valtaosa pyynnöistä, kun näitä selasin.
Imatralla Ukrainalaiset myyvät suoraan autosta 30€ ämpäri putsattuna En lähde itse tuohon hintaan metsään rypemään