Paljonko 10 litran mustikkasangosta kehtaa pyytää??
Ajattelin poimia marjoja, kun olen rahaton. Paljonko mustikkasangosta voi pyytää??
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65 euroa olen itse pyytänyt 10 litraa puhdistettuna. Helposti on mennyt kaupaksi.
Eli myyt samalla kilohinnalla kuin kaupan pakastemustikoilla on. Ei tule ostajalle halvemmaksi, mutta toisaalta ei kalliimmaksikaan.
Mustikka menee kaupaksi helposti.
Ihmetyttää tuo litrahinta mùualla kuin kaupassa. Miten niittä voi verrata?
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tuo litrahinta mùualla kuin kaupassa. Miten niittä voi verrata?
Litra mustikoita on n. 700 g. Kun myy litrahinnalla, hinta tuntuu halvemmalta kuin jos möisi kilohinnalla. Toinen syy ehkä torilla käytetty mitta-astia, vaikka kai se vaakakin ihan mahollinen olisi, jos haluaisi kilohinnalla myydä.
Maksoin juuri 50 euroa matalaan laatikkoon pakatuista puhdistetuista mustikoista. Siinä oli siis ämpärillinne laatikossa. Ostin kaksi laatikollista ja siis suoraan poimijalta. Kolme raakaa marjaa oli laatikossa, muttei yhtään lehteä tai muuta roskaa. Viime vuonna taisin saada 45;- laatikollisen, mutta tiedän, että täälläpäin joutuu tänä vuonna haeskelemaan aika paljonkin niitä hyviä paikkoja.
Pyydä vaikka 500g, kyllä 10 litrasta sen verran liikenee
Itse pyydän 5 euroa 10litran sangosta, puhdistettuja.Kauppa käy koko kesän.
Ämpäri noin 5kg nyt kun ulkkiksia ei ole polkemassa hintoja niin minimi 60e.
Vierailija kirjoitti:
No varmasti käy. Keräät yötä päivää ja tienaat kesän aikana 100€?
Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65 euroa olen itse pyytänyt 10 litraa puhdistettuna. Helposti on mennyt kaupaksi.
Eli myyt samalla kilohinnalla kuin kaupan pakastemustikoilla on. Ei tule ostajalle halvemmaksi, mutta toisaalta ei kalliimmaksikaan.
Yleensä kerääjät ottaa tilauksia ja keräävät sitten sen mukaan tuoreita. Ja on eri asia miltä alueelta kerätään. Kaupan marjoista ei tiedä.
Mitä eroa siinä on, onko ne tuoreita, jos ne kuitenkin menevät pakastimeen suurimmaksi osaksi? Harva varmaan 10 litraa syö tuoreeltaan saman päivän aikana.
Jos pakastaa suoraan ns metsästä ne säilyttävät ihan yhtä hyvin vitamiinit kuin suoraan pensaasta syötynä. Osa vaan kuvittelee että pakastus olisi jotenkin huonompi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko?
Tienasin viime kesänä 45€, ja se on iso raha. Myin 9 ämpärillistä.
Jokunen vuosi sitten maksoin 40e/ 10l puhdistamattomista mustikoista. Jos on hyvä satokausi, marjojen hinnat laskevat.
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä huudellaan aivan alakanttisia hintoja. Pakastemustikka maksaa yleensä 9-15e/kg. Tuore huomattavasti enemmän.
10 litraa mustikoita painaa 7 kg.
yhden kilon kotimaisia pakastemustikoita saa s-kaupasta 8,5e:lla, joten 7kg sangon hinnaksi tulisi 60e kaupassa. En tiedä, kuka maksaisi tästä enempää tuoreista marjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko?
Tienasin viime kesänä 45€, ja se on iso raha. Myin 9 ämpärillistä.
Kivajuttu. Oisit voinnu tienata 450€ jos oisit pyytänny 50€ sanko.
Ei laske hinnat kun thaikut on pois pelistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä huudellaan aivan alakanttisia hintoja. Pakastemustikka maksaa yleensä 9-15e/kg. Tuore huomattavasti enemmän.
No ei kyllä maksa mitään 15e/kg!
8-9e kotimaiset mustikat kilolta kaupassa.
Kun lasket, että poimimiseen menee keskimäärin 2 tuntia, puhdistamiseen sama ja matka-aika, niin ei missään tapauksessa alle 50€. Tähän joku tietysti vastaa, että helposti päivässä 100 kilo noukkii, mutta eipä vielä ole tullut vastaan ketään joka edes valmiiksi poimittuja marjoja metsästä kantaisi päivässä kotiin tuota määrää.
En tiiä mut ootko koittanu nyrkittää persvittuas niin että mustikat lentelee ympäriinsä?