Mies nousee joka aamu väärällä jalalla ja se ahdistaa minua
Mies on joka aamu kiukkuinen ilman syytä . Ei itsekään tiedä mistä johtuu . Tämä ahdistaa minua kovasti
Kommentit (40)
Onko matala verensokeri, tai kofeiinin puute?
Jätä se. On myös miehiä, jotka on aamulla onnellisia. Keittävät kahvia ja leipovat sämpylöitä.
Minulla on sama tilanne vaimoni kanssa. Olen itse aina jo herätessäni juttutuulella, mutta vaimo on todella kiukkuinen ja saattaa hermostua jos edes toivotan hänelle huomenta. Olenkin sitten oppinut ajan myötä olemaan aamuisin puhumatta mitään ja antamaan hänelle aikaa mököttää, koska kyllä hän siitä sitten myöhemmin tokenee. Ajattelen asian niin että olemme tässä vain kovin erilaisia ihmisiä: vaimolla on vahvempi temperamentti ja minä taas suutun todella harvoin mistään. On tämä meille myös iso vahvuus: vaimo hoitaa sellaiset tilanteet joissa meidän on kyettävä vaatimaan itsellemme jotain, ja minä hoidan sellaiset tilanteet joissa meidän on kyettävä rauhoittelemaan toista osapuolta. Hyvin on toiminut, kun molemmat tiedostavat toistensa erilaisuudet.
Musta olis ihanaa, jos mies haluais nousta jokainen aamu k.rvällä.
Se voi olla aamulla joillakin noin. Miksi haluat seurustella heti kun toinen on herännyt. Onko iltaihminen ja sinä aamuihminen. Vai onko krooninen kiukku.
Nukkuuko huonosti? Uniapnea tai selkä paskana?
Itselläni niin voimakas kehon toispuoleisuuteen, että pitää jatkuvasti treenata tai vaikuttaa uneen ja aamut on niin sanotusti pilalla.
Oma makuuhuone ja oma rauha auttaa asiaan.
Et ole vastuussa hänen tunteistaan tai käytöksestään.
Mä kärsin aikoinaan lapsuudesta saakka vuosikausia unettomuudesta (nukahtamisvaikeus) ennen kuin sain siihen avun aikuisena terapian ja lääkityksen myötä. Ja voin sanoa, että sitten, kun silloin aikoinaan joskus aamuyöllä vihdoin sai unen päästä kiinni ja pitikin heti jo herätä, oli helvetti irti.
Nykyään saan ajoissa unta, mutta herään lähes joko yö neljältä aamulla. Nämä aamuyön tunnit ennen töitä on aivan parasta aikaa päivässä! Eipä olisi nuorempana uskonut.
Että voisiko puolisosi vaan olla todella todella väsynyt aamulla? Eli ei mitään perus unenpöpperöisyyttä, vaan ihan rehellistä univelkaa ja sen aiheuttamaa uupumusta?
Takavuosina jätin negaavat miehet. Oon tyytyväinen siihen. Asioita voi käsitellä, mutta krooniset kiukkupeikot takaisin metsään. :) Ymmärrän että aamuisin moni on äreä, jos väsynyt.
Itse olen ärtynyt kun herään, en tykkää kommunikoida kenenkään kanssa ennen ku oon herännyt kunnolla. Sopikaa miehen kanssa että saa olla rauhassa aamulla ja puhukaa vasta sit ku mies on leppoisammalla päällä
Vierailija kirjoitti:
Jätä se. On myös miehiä, jotka on aamulla onnellisia. Keittävät kahvia ja leipovat sämpylöitä.
Onko sellaisia jotka tekevät itse marmeladia aamuksi?
Minulla on usein aamulla kova seisokki ja silloin olen hyvällä tuulella.
M54
Onko toi siis uusi asia vai ollut noin aina?
Mä vietän mieluiten 1-2h aamuisin ihan yksin puhumatta kenellekään, koska yksinkertaisesti herään niin hitaasti. Ehkä hän on samanlainen.
Minäkin olen herättyäni äreä, jos joudun heti pitämään seuraa. Aika moni on. Ja se asia ei muutu ajan myötä, eikä tarkoita, että henkilö on mielenterveysongelmainen tai fyysisesti kipeä.
Minulla myös nousee aamulla hieman väärä jalka ensimmäisenä.
m53
Nousetteko yhtä aikaa? Koita nousta vähän aiemmin ja mene keittiöön tms., minne nyt on luonteva mennä ja ole pois jaloista, kunnes se hirviö alkaa muuttua ihmiseksi. Aamuäreitä on olemassa ja ei niihin kai auta mikään. Minusta ne on masentuneita, mutta sanopa se niin saat jo aamusta turpaan.