Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lainasin varakkaalta ihmiseltä, tonnin ja ymmärsin rivien välistä, että se oli avustuslahja.

Vierailija
16.07.2024 |

Kaverilla on tilillä melkein puoli miljoona joten yksi tonni sinne tai tänne.

Lainasin sen kesällä 2022, enkä ole vieläkään maksanut euroakaan takaisin. Kaveri sanoi, että maksat rauhassa loppuelämän aikana.

Nyt on taas tilanne, että tilillä on tällä hetkellä rahaa kahdeksi viikoksi 12,90€. Kaveri yllättäin otti puheeksi tämän kiusallisen aiheen ja sanoin hätäpäissäni, että anteeksi mulla on vähän kiire.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa nyt sitten vaikka palveluksilla, jos hänelle sopii. Toimi lastenvahtina, pese ikkunat, aja nurmikko, vaihda talvirenkaat etc. Mutta sovi noista hänen kanssaan. Mitä muuten teit sillä tonnilla?

Vierailija
22/31 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun ainakin pitää yrittää rahat kourassa maksaa takaisin. Jos ei raha kelpaa niin sitten se on lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lainasin pankista 15 000 euroa. Minuakin kummastuttaa, ettei se ollut avustuslahja. Nyt kehtaavat vaatia takaisinmaksua.

Vierailija
24/31 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 euroa kuussa maksamalla olisi nyt jo puolet maksettuna. Olen itsekin köyhä, mutta en minä kyllä kavereilta halua rahaa lainata ainakaan tuollaisia summia.

Vierailija
25/31 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia minulla ei ole persaukisia kavereita, enkä lainaa rahaakaan kenellekään. Toisaalta kukaan läheiseni ei lainaa tarvitsekaan.

Vierailija
26/31 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä?

Vierailija
27/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "avustuslahjoja" lainata vaan otetaan vastaan ja siinä tapauksessa asia ilmaistaan selkeästi vailla lokkeilumahkuja.

Vierailija
28/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alahan maksaa LAINASI. Ystävä on tässä vaiheessa jo entinen ystävä. Oma häpeäsi.

Vierailija
29/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten lainojen kanssa kannattaa muistaa, että avustamisesta ja "maksa kun jaksat" on kyse tasan sen aikaa, kun teet kaiken siten, että se miellyttää. Kun otat vähän etäisyyttä ja elät omaa elämääsi, alkaa takaisinmaksu. Ehkäpä teit kesällä jotain ilman häntä? Menit festareille toisen kaverin kanssa tms? Ostit itsellesi jotain, josta hän on kateellinen? Maksa takaisin ja olet vapaa taas.

Vierailija
30/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina on aina laina.  Nyt on sijoittajillakin kuivat ajat ja ns varakkaallakin voi olla käteinen tiukassa.

Vierailija
31/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää koskaan lainaa kenellekään rahaa. Aikoinaan yksi kaveri pyysi aina tuomaan kaupasta samalla jotain ja 9/10 kerrasta ei maksanut ostoksia takaisin, vaikka muutaman kerran pyysin kuitin kanssa (oma rahatilanne oli silloin heikko). En on ole enää väleissä.

Toinen kaveri taas pyysi 200€ lainaan ja sen annoin kun oli aiemminkin maksanut lainat takaisin. Tämä maksu venyi kuukausi toiseen ja aina sanoi maksavansa viikon yms. päästä ja parin vuoden jälkeen luovutin. En ole enää väleissä.