Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvasti toitotetaan säästämisestä ja kituuttamisesta.

Vierailija
16.07.2024 |

Olen keskituloinen ja ei minulla ole tarvetta säästää

Rahaa jää menojen jälkeen se mitä sattuu jäämään ja en todellakaan ala kituuttelemaan.

Laadukasta ruokaa, matkustelua, omaan hyvinvointiin satsaamista.

Miksi kituutaisin ja säästäisin pää märkänä?

Joku ne säästämäni rahat tulee loppupelissä tuhlaamaan.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää ole huomannut. Ihan samalla tavalla (tosin aika vaatimattomasti) elän kuin ennenkin. En ostaa mitään epäterveellisiä herkkuja, enkä turhia vaatteita tai muita tavaroita.

Vierailija
2/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok? Ei kukaan pakota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi vähän rahaa säästössä olla pahemman päivän varalle, jos on mistä säästää. Ei sitten pidä vinkua apua, jos ei ole varautunut esim. työttömyyteen.

Vierailija
4/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä nuo köyhyyspelottelut koskee. Ihan normaalisti meilläkin eletään.

Vierailija
5/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt että sinulle voi sattua jotain? Tulee yllättävä iso rahanmeno? Kun olet keskituloinen yhteiskunta ei sinua auta, vaan oletetaan että selviät omilla säästöilläsi.

Vierailija
6/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi vähän rahaa säästössä olla pahemman päivän varalle, jos on mistä säästää. Ei sitten pidä vinkua apua, jos ei ole varautunut esim. työttömyyteen.

Totta kai on rahaa säästössä ja on varauduttu. Niin kuin jokaisella normaaliälyisellä on aina ollut.

Nyt pelotellaan ihan tauotta, vaikka elämä jatkuu ihan normaalisti.

Vierailija
7/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä. Tällä hetkellä jää ehkä vähän vähemmän rahaa säästöön mutta se ei haittaa kun niitä säästöjä on jo riittävästi. Uutisointi on tällä hetkellä todella vääristynyttä, monella menee hyvin niin kuin ennenkin. Uutistoimistot ovat vain ilmeisesti v semmiston hallussa ja uutisoinnilla ajetaan omaa agendaa. Puolueeton ja faktoihin perustuva media on mennyttä aikaa. Kyllähän se tälläkin palstalla näkee, hallitusta saa haukkua kuinka paljon vain, mutta auta jos arvostelet v semmistoa, niin heti keskustelut poistetaan. 

Vierailija
8/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt että sinulle voi sattua jotain? Tulee yllättävä iso rahanmeno? Kun olet keskituloinen yhteiskunta ei sinua auta, vaan oletetaan että selviät omilla säästöilläsi.

Totta kai tätä on jokainen miettinyt. Kuinka tyhmänä sinä toisia oikein pidät!

Ihmisillä on vakuutukset ja tilillä puskuria, kuten on aina ollut. Joten mistä tämä haloo ja sinun kaltaiset äidilliset neuvot.

Vierailija
9/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä ostetaan kaikkein halvinta yleensä ja säästetään. Lapselle toki tulee tarpeeseen ostettua uuttakin. Emme silti ole vielä pulassa. 

Vierailija
10/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos aloittajan ei tarvitse pihistellä eikä miettiä ostaako tuoretta lohta vai halvinta sikanautaa lapselle,mutta kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. Eli mikä tällaisen aloituksen pointti on? Tulla irvailemaan köyhille ja taloudellisissa vaikeuksissa oleville. Todella ilkeämielistä siis. 

Vierailija
11/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos aloittajan ei tarvitse pihistellä eikä miettiä ostaako tuoretta lohta vai halvinta sikanautaa lapselle,mutta kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. Eli mikä tällaisen aloituksen pointti on? Tulla irvailemaan köyhille ja taloudellisissa vaikeuksissa oleville. Todella ilkeämielistä siis. 

Ei tässä köyhille ilrvailla. Suurin osa ei ole köyhiä.

Uutisointi vain keskittyy jatkuvasti kituutteluun ja muutenkin pahoinvointiin.

Vierailija
12/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on vakuutukset ja tilillä puskuria, kuten on aina ollut. Joten mistä tämä haloo ja sinun kaltaiset äidilliset neuvot.

Eipä tuolla ap:llä vaikuta olevan. 

Vierailija
13/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä säästöjentasolla voi alkaa hengittää/lakata säästämästä enää kaikin keinoin?

Vierailija
14/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä säästöjentasolla voi alkaa hengittää/lakata säästämästä enää kaikin keinoin?

Luulen, että säästäminen loppuu samaan aikaan kun hengityskin. T. Kempowerman

Vierailija
15/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen on tuonut Suomeen 100000 uutta työtöntä kun hallituksen tavoite oli päin vastainen, hölmöläisten hommaa nyky hallituksen touhu.

Vierailija
16/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa aloituksessa viittaa siihen, että tilillä on puskuria? Siinähän sanottiin, että jää mitä jää, yleensä ei juuri mitään. 

Vierailija
17/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, kun on säästöjä. On turvallinen olo, kun niiden ansiosta ei tarvitse olla kenenkään armoilla. Työpaikalla tehdään joku todella ikävä muutos? Jaa, minä tyttö irtisanoudun, kun ei tarvitse miettiä, miten maksetaan seuraava asuntolainan lyhennys tai perheelle ruuat, töitä kuitenkin jollakin aikataululla saa omalla koulutuksellani aina. Ei tarvitse laittaa lasta 11-kuisena päiväkotiin, kun voi säästöjen ansiosta jäädä pidempään kotiin. Pyykinpesukone menee rikki tai autoon tulee joku isompi yllätysremontti, ei vaikuta yöuniini, säästöistä voidaan maksaa. Ikinä ei tarvitse jättää rahan takia mitään tekemättä, kun riittävän tärkeisiin asioihin liikenee säästöistä kyllä. 

Toki käytän itsekin rahaa itselleni tärkeisiin asioihin, mutta olen tosiaan miettinyt, mikä on mulle tärkeää ja mikä ei. Käytän ihan suosiolla vuosia vanhoja vaatteita, ja etenkin kotivaatteet käytän ihan oikeasti loppuun asti. Viime vuonna ostin kolme uutta vaatekappaletta, joista kahdet oli paljasjalkakengät, kun olen todennut ne jalkaterveydelle parhaiksi. Tänä vuonna olen ostanut yhden uuden vaatteen, siistimmät housut töihin, kun kaikki vastaavat oli käytetty loppuun. En myöskään sisusta, käy kampaajilla tai kosmetologeilla, en hierojallakaan, kun mitään pitkäaikaisempaa hyötyä siitä ei itselleni ole. Ulkomaanmatkat jäävät kokemukseni mukaan tässä pikkulapsivaiheessa miinukselle hyöty-kuormitus-indeksillä mitattuna, joten ei mene rahaa niihinkään. 

Ja kun ihmisellä on lapsia, ei tarvitse miettiä sitäkään, miksi kannattaa säästää. Nuo maailman rakkaimmathan ne rahat sitten perivät, jos niin ikävästi käy, että täältä poistun ennen aikojani. Ja jos saan elää pitkään, voin sitten elämäni varrella tarvittaessa käyttää rahaa esimerkiksi yksityisiin lääkäripalveluihin, kodin remontointiin, hoivapalveluihin ynnä muihin. 

Vierailija
18/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on upeaa, että nykyisin puhutaan säästämisestä ja sijoittamisesta. Säästämisestä toki puhuttiin jo omassa nuoruudessani mutta sijoituksista ja rahoituksista ei puhuttu lainkaan. Eikä neuvoja tyyliin "maksa ensin itsellesi" tai säästä 10 prosenttia tuloistasi jaeltu, kuten nykyisin. Olen syntynyt 50-luvun lopussa. 

Vierailija
19/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on upeaa, että nykyisin puhutaan säästämisestä ja sijoittamisesta. Säästämisestä toki puhuttiin jo omassa nuoruudessani mutta sijoituksista ja rahoituksista ei puhuttu lainkaan. Eikä neuvoja tyyliin "maksa ensin itsellesi" tai säästä 10 prosenttia tuloistasi jaeltu, kuten nykyisin. Olen syntynyt 50-luvun lopussa. 

Tuulipuku sijoittaa kun isot tekijät eivät ja päinvastoin, aina talouden suhdanteiden mukaan. Ei siinä pankki voittaa aina. 

Vierailija
20/59 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen korviani myöten täynnä kun joka paikassa toitetaan säästämistä ja sijoittamista ja rahan laittamista töihin ja korkoakorolle.

En jaksa sitä sitku-joskus -toiveajattelua. En varsinkaan tässä maailmantilanteessa kun kaiken voi menettää yhdessä yössä jos/kun sota leviää tänne.