Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa päivähoito kodissa?

03.02.2007 |

Olen miettinyt, että kuinkahan kalliiksi tulisi jos saisi palkattua lapsille (niitä siis kaksi) hoitajan kotiin. Siinä säästyisi itse ja lapset tuolta hoitoonviemis/hakemisrumbalta ja lapset pysyisivät terveempinä. Saako Kelalta tähän vain sen kodinhoidontuen ja kuntalisän. Loput hoitajan palkasta joutuu maksamaan kai itse eli jos lähihoitajan palkka 1500-1600 e niin 1000-1100euroa pitäisi maksaa itse ilmeisesti.

Onko kellään tällaista järjestelyä tai ollut. Varmaan tulisi vielä halveksi tuo omavastuu, jos naapuriperheenkin lapset olisivat samalla hoitajalla hoidossa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten palkkaa ns. firmasta jossa hoidetaan ko. kulut ja laskutetaan vain laskulla se asiakkaan osuus.

Kelalta saa kotihoidon tuen TAI yksityisen hoidon tuen. Kannattaa miettiä kumpi on parempi ja tietysti riippuu siitä kumpaan maksetaan kuntalisää vai maksetaanko/ei makseta kumpaankaan.

Lisäksi hoitotyö kotona kuuluu kotitalousvähennyksen piiriin eli saat verovähennyksenä maksamistasi maksuista 60% (omavastuu 100 euroa) vuodessa.

Vierailija
2/5 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä oli laskettu, että hoitajalle maksetaan 1000e/kk bruttopalkkaa ja työnantajamaksut ovat noin 22-25% palkasta eli yhteensä kuluja tulee noin 1250e/kk, mihin sitten saa joko yksityisen hoidon tukea tai kotihoidontukea (maksettavaksi jää tukimuodosta ja kuntalisistä riippuen 300-900e/kk)

Eri asia mistä saa ammattitaitoisen hoitajan näin edullisesti, ehkä joku välivuotta pitävä opiskelija voisi tulla kysymykseen.

Kotitalousvähennystä ei voi tehdä, jos hoitajan palkkaamiseen käyttää jo yhteiskunnan tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa yksityisen hoitajan palkkaamiseen saa isot kuntalisät,

joten siellä kannattaa palkata itse. Me emme valitettavasti asu espoossa, joten otamme kunnan perhepäivähoitajan meille. Tätä vaihtoehtoa ei jostain syystä paljoa tunneta. Meillä on kolme lasta ja maksu olisi siten 440 euroa kuussa. Kunta siis palkkaa hoitajan ja on työnantaja. Jos hoitaja sairastuu niin kunta järjestää varahoidon. Periaatteessa ryhmän koko on neljä, joten yksi lapsi saattaa tulla vielä mukaan porukkaan. Miinuksena on, että ruoka pitää valmistaa itse.

Vierailija
4/5 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Oletteko Helsingissä? Tuohan kuulostaa varteenotettavaltajärjestelyltä...? Mistä sais tietää lisää?

Wify

Vierailija
5/5 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunta tukee hienosti hoitajan palkkaamista kotiin. Eli joka lapsesta saa kuntalisää n.290e + kelan yksit.hoidon lisä n.137e eli yhteensä n. 427e/lapsi. Me ei haluttu alkaa työnantajiksi, joten hommattiin hoitaja, joka on yksityinen eli maksaa yrittäjäneläkevakuutusmaksun itse. Meille ei tule näin mitään kuluja hoitajasta. Hoitaja ei sairastuessaan kylläkään saa sairaspäivärahaa mistään eikä tule loma ym rahoja. Mutta laskekaapa hoitajan palkka, kun lapsia on vaikka 4,5. (4,5 x 427e). Lisäksi kunta maksaa mahdolliset yölisät hoitajalle, joita tulee aamu 7 asti. Yölisä on muistaakseni n. 3,5e/tunti/lapsi. Joten kannattee hankkia työ joka alkaa aikaisin niin hoitajakin tienaa paremmin kuin kunnallinen hoitaja :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän