Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän huumeiden käyttö paljastui

Vierailija
16.07.2024 |

Minulle paljastui hyvän ystäväni huumeiden käyttö, tai pikemminkin se että hän on nyt kokeillut aineita ja ilmeisesti ihastunut niihin eli käyttö on alkutekijöissään. Olen äärimmäisen huolissani ja tyrmistynyt. Asia valvottaa öisin enkä tiedä mitä tehdä.

Tiedän että hänellä on taipumus riippuvuuteen. Hän on jopa itsekkin ääneen hämmästellyt kuinka koukuttavaa jokin aine on kun keskellä viikkoakin tekisi mieli lähteä vetämään.

Hän ei ole siis mitenkään salaillut käyttöään, onneksi. Salailu tekisi tästä vielä pahempaa. Mitä ihmettä voin tehdä asialle? Olen todella huolissani ja surullinen, aivan kuin matto olisi vedetty jalkojen alta. Näin hänet aineiden vaikutuksen alaisena ja hän oli kuin eri ihminen eikä edes näyttänyt nauttivan olostaan vaan pikemminkin päinvastoin.

Pelkään että jos puutun asiaan hän alkaa salailemaan käyttöään. Otin asian hänen kanssaan puheeksi ja hän oli sitä mieltä ettei enää edes kokeile, mutta en vakuuttunut. Jäin ymmärrykseen että tietyissä tilanteissa hän olisi edelleen valmis vetämään kamaa.

En voi käsittää miten ystäväni on näin typerä. Meillä on kuitenkin jo ikää sen verran että luulisi olevan järkeä päässä. Olemme tunteneet hyvin pitkään ja olen kuvitellut ettei hän ikinä tekisi itselleen ja muille mitään tällaista.

Aineet joista hän puhuu ovat todella addiktoivia. Kerroin tästä hänelle ja naurettavin hänen vastaväitteensä oli kun hän kysyi että käytänkö minä kahvia. Kun sanoin että käytän oli ilme voittava "no niinpä!!" ja mietin että todellako hän on näin tyhmä.

Mitä ihmettä voin tehdä? Pelkään että hänelle aiheutuu vakava riippuvuus ja hänestä tulee epäluotettava narkkari. Pelkään menettäväni hänet tai ainakin sen ihmisen jonka olen tuntenut. Hänellä on puoliso ja pieni lapsi, enkä voi edes kuvitella mitä tapahtuisi jos hänen puolisonsa saisi tietää. Auttakaa?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää lupauksen eikä enää kokeille niin varmaan voi antaa olla.Mutta jos jatkuu niin ainakin puolisolle kertoisin (koska on aihetta olla huolissaan esim lapsesta).

Vierailija
22/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös ehkä puhua aivokemioista hänen kanssaan, hän jo huomasi että aineesta tulee pahat laskut. Se voi sekoittaa pidemmän päälle ihan tavallisetkin hyvän olon tunteen tuottamiset ja sitä hän ei varmaan halua. Älä saarnaa mutta keskustele hänen kanssaan tuosta avoimin mielin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se hoitoon äkkiä. Kannattaa tehdä myös rikosilmoitus. Narkkarit pois Suomesta.

Vierailija
24/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin tämä menee perinteiseksi "alkoholi vastaan huumeet" keskusteluksi niin kysyttäköön, että miksi ihmeessä pää pitää ylipäätään saada sekaisin? Itse juon alkoholia tasan kerran vuodessa. Tiedän sen vaikutukset ja pitoisuudet, eikä kerta vuodessa mökillä saunoessa juodessa tee minusta riippuvaista tai ole isossa riskissä aiheuttaa samanlaisia oireita kuin huumeet jo vähäisissäkin määrin. Mielestäni näistä ei voi keskustella samana päivänäkään.

Kodinperintö. 

Vierailija
25/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettaisin yhteydenpidon tuohon. Joko vaan välttelisin, tai sanoisin suoraan. Sitten hän toki valehtelisi että lopetti jo, ei oikeastaan edes kokeillut, käsitit vaan väärin, hän vain pilaili tms. Välit menisi silti. 

Lisäksi informoisin lapsen toista vanhempaa sekä tämän kaverin vanhempia.

Minä en lähtisi tuohon mukaan, jos hyymeitä käyttää, menettää minut. Olen sitten tylsä nössö, mutta olen kyllästynyt idiootteihin. 

Vierailija
26/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmoitus niin pääsevät kiusaamaan tätä henkilöä, sen ainakin osaavat. Työstä pitää nauttia.

Vierailija
27/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim keskiluokka käyttää Suomessa niin paljon huumeita, että kenen tahansa kannattaisi ryhtyä kauppiaaksi. Ei se ole mikään juttu enää tällä vuosikymmenellä, jos joku käyttää, ns normi viikonloppu. 

Ei kannattaisi. Monissa työpaikoissa on huumetestit käytössä. 

Omassakin oli kun tulin töihin. Sen jälkeen ei enää ole. 

Vierailija
28/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan kertoa ystävälle, että olet huolissasi. Et kuitenkaan voi pakottaa häntä lopettamaan, se on täysin kiinni hänen omasta tahdostaan. Se kun on vähän niin, että aikuinen ihminen tekee kropalleen mitä haluaa.

Tuosta kannattaa myös mainita, että näkemäsi perusteella kyseinen aine ei sovi hänelle, kun hän ei vaikuta edes nauttivan olostaan kun on sitä käyttänyt.

Hyvin vähän on siis tehtävissä. Omista rajoista kannattaa kuitenkin pitää kiinni. Voit sanoa, että et halua olla mukana niissä tilanteissa, joissa tämä päihde on mukana. Sitä hänen on ystävänä kunnioitettava.

Vierailija
29/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie se hoitoon äkkiä. Kannattaa tehdä myös rikosilmoitus. Narkkarit pois Suomesta.

Rikosilmoitus huumeiden käytöstä? Anna mun nauraa..

Vierailija
30/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kusipäisten postauksien ilmianto olisi helpompaa, olisi tämäkin ketju paljon parempi.

Vierailija
31/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nimetön rikosilmoitus poliisille. Ehkä sitten ymmärtää kuinka vakavasta jutusta on kyse.

Vierailija
32/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta, kaikkia ei voida pelastaa. Kannattaa miettiä onko ihminen sen arvoin, että kannattaa sotkea se oma elämä? 

Vierailija
33/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu

Vierailija
34/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa ottaa ne rikolliset kiinni. Mistä lähtien huumeiden käyttö on ollut sallittua? 

Vierailija
35/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasu

Hänellä on puoliso ja pieni lapsi, enkä voi edes kuvitella mitä tapahtuisi jos hänen puolisonsa saisi tietää.

Mikä saa ap luulemaan ettei puoliso tiedä tai ei ole itse tekemisissä päihteiden kanssa? Aikuisia ei voi ketään pelastaa, mutta kaikilla aikuisilla on velvollisuus olla lasten puolella. 

Vierailija
36/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa ottaa ne rikolliset kiinni. Mistä lähtien huumeiden käyttö on ollut sallittua? 

Jos me otettaisiin kaikki huumeidenkäyttäjät kiinni Suomessa, ei meillä olisi resursseja mihinkään muuhun. Olisi silkkaa resurssien tuhlausta ottaa käyttäjiä kiinni varta vasten.

Vierailija
37/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huumeiden käyttäjää "oteta kiinni". Saa vain sakkoja.

Vierailija
38/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee nimetön rikosilmoitus poliisille. Ehkä sitten ymmärtää kuinka vakavasta jutusta on kyse.

Sillä saa asiat vielä huonommiksi. Huumausainerikos merkintä ei ole parantanut kenenkään elämää. 

Vierailija
39/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs aineita ystäväsi sitten käyttää?

Vierailija
40/64 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän aineista on kysymys? Vaikuttaa olennaisesti ennusteeseen.

Amfetamiini.

ap

Sen aineen käytöstä on syytä huolestua. Itse en siihen koske kun olen nähnyt mitä se aine tekee ihmisille. 

420

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi