Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työmarkkinatuella elävällä on varaa autoon?

Vierailija
15.07.2024 |

Selittäkää. Kaikki valuutukset, bemsat, huollot, uudet renkaat, pesut ym. 

kyselee eräs jokaisen pennosensa laskeva, jolla ei ole varaa melkein kulkea bussillakaan saati pitää autoa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen etsinyt töitä ja saanut ajalta työmarkkinatukea. Minulla on silti miljoonaomaisuus. Mistä ihmeestä tulee ajatus, että työnhakija on automaattisesti köyhä? Hänhän on haluaa vain työtä.

Vierailija
22/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, kaikki eivät rakas AP asu kaupungissa bussireitit varrella. Mitäpä teet jos lähimpään bussipysäkkiin on 20km ja bussi menee siitä kerran vuorokaudessa suuntaansa? Kyllä sinäkin siinä kohtaa jostain nipistäisit rahaa vanhaan kotteroon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton ostohinta n. 500-1000€. Sen voi tienata vaikka marjanpoiminnalla. Ämpärillinen päivässä hilloja reilun viikon, niin se on siinä. Ja kyllä, olen kerännyt. Silloin ei tosin ollut vielä keksitty työmarkkinatukea vaan oli pelkkä päiväraha.

Ei käy pienessä mielessäkään viedä maksulliseen pesuun, ja renkaanvaihtoonkin vain silloin ,kun pitää hankkia uudet kumit. Halvin mahdollinen vakuutus ja muutenkin kaikki niin halvalla kuin vaan saa, niin on varaa pitää.

Pakkohan täällä on auto olla, kun ei pääse töihin ilman sitä, jos sattuu töihin pääsemään. Eikä marjaan.

Vierailija
24/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi ja mukavampi asua kuin kerrostalo betonilokero.

Vierailija
25/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä työmarkkinatuen varassa elävä ei ole ollut syntymästään saakka työtön. On voinut olla kymmeniä vuosia työelämässä, hyvälläkin palkalla. On sijoittanut ja säästänyt. Sivutuloja ym. Silti oikeutettu työmarkkinatukeen.

Vierailija
26/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen etsinyt töitä ja saanut ajalta työmarkkinatukea. Minulla on silti miljoonaomaisuus. Mistä ihmeestä tulee ajatus, että työnhakija on automaattisesti köyhä? Hänhän on haluaa vain työtä.

Tulee yksinkertaisten ihmisten päästä näitä todellisuudesta vieraantuneita ajatuksia.

Vierailija
27/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi että toiset on osanneet hoitaa taloutensa paremmin kuin sinä. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

Vierailija
28/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja olisi varaa ostaa vaikka uusi auto, mutta ei ole tarvetta.

Vierailija
29/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla muita rahoja, esim. perintöä.

Vierailija
30/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asumistuesta tai työttömyyspäivärahaa nauttiva asuu omistusasunnossa Töölössä . Ei siis tee töitä eikä mene. Voi olla ornitoloki. Arvo: 500 000.

Vierailija
31/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän joka kuukausi ole samanlaisia menoja, joten vakuutuksen ja katsastuksen voi ajoittaa sellaisille kuukausille, jolloin ei ole muuta isompaa maksettavaa.

Vierailija
32/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitää tällekin palstalle rikkaiden tulla leveilemään omaisuuksillaan. Enpä ymmärrä...

Vierailija
33/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. Tai sit on puoliso.

Kummassakin tapauksessa voi pitää autoa. 

Vierailija
34/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin hyvin kuvitella, että ap:n oloinen on just tätä:

Miksi sulla on varaa autoon, vaikka olet työnarkkinatuella?

- En ole työmarkkinatuella enkä työtön. Tarvitsen autoa töihin.

Ei, kyllä sä olet työtön. Et sä mitään autoa tarvitse

- Käyn töissä. Ilman autoa ei ole töitä.

Ääh, toi mitään työtä ole. Otetaan vaan auto pois!

- En mä sit pääse töihin jos ei ole autoa. Jos otat auton pois niin minusta tulee sitten työtön kun en pääse töihin enää.

Ääh, mene töihin laiska, omaa syytä työtön!

Vierailija
35/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla oli yleistä että työttömällä on joku halpa auto, silloin kaikki eläminen oli halvempaa niin oli varaa.

Vierailija
36/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut auton perintörahoilla. Ei siinä paljon kuluja ole. Jos jäisin työttömäksi niin katsoisin varmaan halvemman vakuutuksen. Aina tietysti voi tulla jotain yllättävää korjattavaa, Mut ne saa maksaa osissa, jos kävisi niin, että säästötkin alkaisi loppua. Ja bensaa menee sen mitä ajaa. Työttömänä tuskin ajaisin paljoa. Täällä kulkee julkiset huonosti, mutta esim. kauppaan on kävelymatka ja työttömänä olisi aikaa. Ihan viimeisessä hädässä autosta luopuisin.

Vierailija
37/37 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pesusta, niin en mä autoa pesuissa käytä vaikka olen töissä.