Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada rohkeutta irtisanoutua työstä?

Vierailija
15.07.2024 |

Niin, mistä saada rohkeutta riittävästi irtisanoutua työstä? Olen jo pari vuotta tehnyt nykyistä työtäni ja nyt alkaa olla pinna sen verran kireällä, etten enää taida kauaa jaksaa. Henkilökohtaisen avustajan työstä kyse. Töihin meno tuntuu vastenmieliseltä ja asiakas alkanut ärsyttää, työ tuntuu todella tylsältä ja ankealta ja kaipaisin vaihtelua. 

Irtisanoutumiseen on korkea kynnys ja asia jotenkin stressaa minua jo valmiiksi, en tiedä miten ilmaisisin haluni irtisanoutua tai kuinka sen tekisin. Huono omatunto vaivaa myös, asiakas on kovasti kiintynyt minuun ja pitää minua kuin parhaana ystävänä.

Yksi ongelma työssä onkin se, että suhde on muuttunut liian kaverilliseksi ja se on syönyt ammatillista itsetuntoani ja aiheuttaa minulle stressiä ja vaikeita tilanteita työssä. Nyt olisi viisainta lopettaa, mutta miten tehdä se kohteliaasti?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hommaisit uuden työn ensiksi, niin ei tarvitse mitään rohkeutta irtisanoutua?

Vierailija
22/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköposti katsotaan useimmissa työpaikoissa riittäväksi kirjalliseksi irtisanoutumisilmoitukseksi. Otsikoksi "Ilmoitus irtisanoutumisesta". Leipäteksti: "Irtisanon työsopimukseni tällä päivämäärällä." ja allekirjoitus. Sitten vaan kipristelee sen irtisanomisajan joka ilmeisesti on 14 vrk. 

Jos on hankala työnantaja, niin tässä voi tulla ongelmaksi se, että irtisanoutuminen pitää tehdä "todisteellisesti". Irtisanoutujan pitää siis tarvittaessa (tottakai riitoja tulee vain pienessä osassa tapauksia) pystyä todentamaan, että viesti on myös avattu. Myös ihan tekstari/WA tai suullinen ilmoitus riittää, jos pystyy todentamaan työnantajan saaneen irtisanoutumisesta tiedon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sinulla elämäntilanteen muutos. Olkoonkin se muu työ, perhetilanne tai vaikka opinnot (otat esim yksittäisen voi en kurssin). Kerrot että työ päättyy osaltasi ja autat hakemaan toista tekijää tilallesi. Koska henkkarityö kyseessä niin tärkeä saada toinen tekijä etsittyä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi