Suomessa on VAKAVA työvoimapula mutta miksi työt ei suomalaisille kelpaa?
Ulkomaalaiset joutuu tekemään työt kun suomalaisille ei yksinkertaisesti työnteko kelpaa.
Kommentit (236)
Valetta. Marin ex viisikko hallinnon tuhottua suomalaisten talouden ja ostovoiman pysyvästi 2020-2023 alkoi yritysten konkurssiaalto Suomessa sekä jatkuvat YT / muutosneuvottelut... nyt kyyti on kylmää loputtomiin ja pian ei ole kenelläkään enää töitä...
Avustajaksi leikkaussaliin ilman koulutusta?
Persujen öyhötysaloitus jälleen. Purralta opittua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sillä, että "työ ei kelpaa"?
Oma kokemukseni on, että minä en kelpaa työnantajille.
Vuosi kausia olen lähettänyt hakemuksia. Aluksi niihin ei vastattu mitään, mutta viime vuosina on alkanut tulla automaattivastauksia: "On meillä oikeitakin hakijoita."
Täähän on vähän sama, kun olen yrittänyt saada tähän kilpirauhasen vajaatoimintaan Tayssista hoitoa, niin yks jannu puhelimessa sano että: meillä on täällä tärkeämpiäkin sairauksia hoidettavana. Minä puoli tuntia kuuntelin ton lääkärin horinoita ja iskin sille sitten luurin korvaan.
#kilpirauhaskiista
Työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Irtisanomissuoja heikkenee, joko olet ostanut koneen teams haastatteluja varten jotka voivat tulla 2 tunnin varoitusajalla?
Vierailija kirjoitti:
Persujen öyhötysaloitus jälleen. Purralta opittua.
Pohjois englanissa oli mellakka
Minulla on osa-aikatyö klo 12-17. En ole vielä löytänyt lisätyötä, joka sopisi noihin tunteihin. Olen yh enkä voi olla myöhään yöhön poissa.
Esimerkiksi lauantaityö sopisi mutta mikään taho ei halua minua vain lauantaiksi. Tai vain aamuksi (matkaan vakityöhön joutuu varaamaan aikaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin yritykseen nyt pitäis mennä töihin?
https://tyopaikat.oikotie.fi/tyopaikat
Sieltä vaan valkkaamaan
Ap
Koko prosessin ja kaltaistesi ääliöden vinkumisen hyöty? Nolla.
Luulin, että kaikki saavat työmarkkinatukea 595 netto, jos irtisanotaan, mutta ei saakaan.
"Työmarkkinatukea vähentävät vuokra-, metsä-, korko ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
"Irtisanominen on kohta todella helppoa."
Ulkomaalaiset ei palkkaa suomalaisia ollenkaan ravintoloihinsa tai kauppaansa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Kiinalaiset ei ota suomalaisia töihin sushin tekoon.
Anteeksi nyt, mutta missä tämän työvoimapula on konkreettisesti todettavissa?
Työmarkkinatorilla on kyllä nykyään aika vähän työpaikkoja. Luultavasti kaikki kaivinkoneenkuljettajan ja lapiomiehen paikat tulevat täytettyä, eikä yksikään jää täyttämättä.
Missä se työvoimapula niin kuin konkreettisesti on nähtävissä.
Nyt lienee niin, että kyseessä on ennemminkin työpaikkapula!
Eikä siellä työmarkkinatorilla ole kyllä juurikaan ollut viime aikona sairaanhoitopuolen työpaikkojakaan haussa. Lienee rekrytointirajoitteita tai -kieltoja olemassa.
Siis missä se työvoimapula on konkreettisesti jokaisen nähtävänä?
Thaimaalaiset ei ota suomalaisia töihin seksimyyntiin eikä ruuan myyntiin.
Taas sama spämmääjä aloitti uuden haukkumis ketjun. Olet varmaan persu trolli ja elämän tehtäväsi on suoltaa tätä sontaa. Mene töihin!
"Luottotietoyhtiö ennustaa yli 250 hotellin ja ravintolan menevän konkurssiin tänä vuonna."
Sairaanhoitaja arabiasta sanoi ettei kannata mennä lääkäriin hän tietää ettei se määrää antibioottia.
Somalitaksi otti vanhukselta 2 kilometrin matkasta 200€.
Näinhän se on