Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apteekin myyjän työ ja palkka

Vierailija
15.07.2024 |

Kertokaahan, millaista on apteekin myyjän/lääketyöntekijän työ? Entä palkkaus?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
102/113 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sopiva työ tällaiselle lievästi autistiselle/autismipiirteiselle? Asiakaspalvelusta minulla on kertynyt kokemusta ravintola-alalta kuin erikoismyymälästä, ja myyntityötä varten opiskelin merkonomiksi. Asiakasta palvellessa siihen voi luottaa, että en mitään töksäyttele, enkä täysin pelkää kohdata ihmisiä. Minulla on ollut pienestä pitäen matematiikka yksilöllistetty ollessani peruskoululainen, hyvä kun osaan laskea 1+1=2. Olen ymmärtänyt, että lääketeknikon työnkuvaan ei kuulu neuvoa asiakasta, kuinka hänen tulee käyttää lääkkeitä eikä ilmeisesti lääkelaskuista ole pelkoakaan. Koskaan ei tulisi kuuloonkaan esim. lähihoitajan työ, jossa pitää osata soveltaa lääkelaskuja ja minä toisin ongelmia eteen, jos sellaista alaa opiskelisin. Merkonomiopinnot ovat tuoneet jonkinlaista osaamista markkinointiin ja sisällöntuotantoon liittyen, vaikka opetusta oli kaksi kertaa kuukaudessa, mikä on aika vähän eikä yhdessä päivässä kaikkea teoriaa sisäistä. Viimeisimmistä tutkinnosta on mahdollisuus valjastaa tutkintoon kuuluvia asioita kuten kampanjointi ja markkinointiviestinsä asiakaspalvelun lisäksi. Pyörinyt tuo lääketeknikon ammatti mielessä luettuani siitä, että kyseessä on tarkkuutta vaativa, rutiininomainen työ, mitkä yleensä sopivat tämän tyyppiselle ihmiselle. Itse asiassa tuosta ammatista kertoi ammattiopiston, missä opiskelin merkonomiksi, kuraattori minulle oivaltaessa minun olevan tarkka ja siihen ensin tuumin, että ei missään nimessä, jos siinä edellytetään todella hyviä matemaattisia taitoja. Toki nyt kassalla ollessa voi luottaa, että osaan laskuttaa asiakasta oikein ja antaa oikean summan käteistä takaisin asiakkaalle, eikä kukaan ole raporteissakaan huomannut mitään poikkeavaa minun johdosta. Oppisopimuksena apteekissa voisi ollakin ihan mielenkiintoinen työ. Työllisyystilanne lienee ok lääketeknikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutteja ne on, ei mitään perus myyjiä. Neljän vuoden opiskelu takana.

Apteekeissa on myös ihan perusmyyjiä.

No ei kai sentään. Miten heiltä voisi kysyä lääkkeistä, jos eivät niistä mitään tiedä. Itse en usko, että töihin otetaan muita kuin farmaseutteja. Farmaseutin keskipalkka on noin 3400 euroa.

Ne perusmyyjät pyytävät paikalle farmaseutin. Ei joka hommaan kannata farmaseutteja palkata.

Vierailija
104/113 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä ainakin on haettu apteekkeihin ihan kassatyöntekijöitä/myyjiä. Itsekin olen tradenomiksi opiskellessa kyseisessä työssä ollut.

Mun kavereita on myös ollut  kassatyötekijänä/myyjänä apteekissa opintojen ohessa. Eivät opiskelleet farmasiaa, ihan muita aloja opiskelivat.

Vierailija
105/113 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on tonnin?

Vierailija
106/113 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sopiva työ tällaiselle lievästi autistiselle/autismipiirteiselle? Asiakaspalvelusta minulla on kertynyt kokemusta ravintola-alalta kuin erikoismyymälästä, ja myyntityötä varten opiskelin merkonomiksi. Asiakasta palvellessa siihen voi luottaa, että en mitään töksäyttele, enkä täysin pelkää kohdata ihmisiä. Minulla on ollut pienestä pitäen matematiikka yksilöllistetty ollessani peruskoululainen, hyvä kun osaan laskea 1+1=2. Olen ymmärtänyt, että lääketeknikon työnkuvaan ei kuulu neuvoa asiakasta, kuinka hänen tulee käyttää lääkkeitä eikä ilmeisesti lääkelaskuista ole pelkoakaan. Koskaan ei tulisi kuuloonkaan esim. lähihoitajan työ, jossa pitää osata soveltaa lääkelaskuja ja minä toisin ongelmia eteen, jos sellaista alaa opiskelisin. Merkonomiopinnot ovat tuoneet jonkinlaista osaamista markkinointiin ja sisällöntuotantoon liittyen, vaikka opetusta oli kaksi kertaa kuukaudessa, mikä on aika vähän eikä yhdessä päivässä kaikkea t

Merkonomin palkka pitäisi olla alk. 2500 e/kk. Tonnin palkka jostain kassalta on liian vähän

Vierailija
107/113 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen tonnia nettona. Minun vain ollut apteekissa töissä jotain 12 vuotta. Tiedän mitä se tienaa.

Vierailija
108/113 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei tarvitse huolehtia, sillä farmaseutit tietävät kaiken. Välillä he tosin voivat erehtyä siitä mitä kaikkea sinä et tiedä ja antavat turhaan neuvoja esim. siihen miten pölyt kuuluu pyyhkiä.

Sinun tarvitsee vain tervehtiä asiakkaita, kertoa kuinka paljon heidän ostoksensa maksaa ja toivottaa hyvää päivänjatkoa. Tämä joku 100x, sitten välillä tauolle ja hyllyttämään reseptilääkkeitä, joka on vähän kuin liukuhihnatyötä. Piippaat viivakoodin koneella ja katsot ruudulta mihin laatikkoon laitat sen. Tätä n.1-4h.

Jos sinua kiinnostaa niin suosittelen kuitenkin kokeilemaan, ei kannata liikaa kuunnella muiden mielipiteitä. Palkka on pieni, mutta parempi kuin kaikista matalimmat palkat.

Vierailija
109/113 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis lääketeknikko/lääketyöntekijä/farmanomi kaikki samaa koulutusta, eri aikoina valmistuneilla eri nimike.

Farmanomi saa antaa lääkeneuvontaa käsikauppalääkkeistä. Muut tekniset eivät saa antaa.

Mutta koulutetaanko enää farmanomeja? Täällä, missä minä asun, voi opiskella lääketeknikoksi. Toki apteekin lisäksi lääketeknikko voi suuntautua sairaala-apteekkiin. Valinnaisina tutkinnon osina näyttää löytyvän mm. lääkkeiden valmistamista. 

Vierailija
110/113 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtanee olla nettopalkka tuo 1600-1800€ farmanomilla.

Vierailija
111/113 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutteja ne on, ei mitään perus myyjiä. Neljän vuoden opiskelu takana.

Apteekeissa on myös ihan perusmyyjiä.

Perus myyjä on apteekin kassalla, missä maksetaan ostokset. Farmaseutti antaa lääkkeet!

Vierailija
112/113 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin myyjä?????

Vierailija
113/113 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekin myyjä?????

Eli tekninen apulainen/lääketeknikko/lääketeyöntekijä, joka vastaa asiakaspalvelusta, lääkelogistiikasta, hyllyttämisestä, myymälän somistamisesta ja toimistotyöstä eli periaatteessa apteekin assistentti. Paikkakohtainen asia, miten laaja työnkuva on. Voi jopa palkanlaskentakin olla lääketeknikon heiniä, mitä pienempiin paikkoihin mennään. 

T. taloushallinnon merkonomi ja lääketeknikon koulutus houkutteli teknisenä apulaisena toimiessa