Käy sääliksi tuo nuori ampuja
Kun kiusataan koko elämän ajan. Murtuu kuka tahansa. Teko on väärin, tietenkin! Mutta ymmärrän näitä kiusattuja joiden psyyke ei enää kestä 😢
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa ei varmaan edes pohdita, miksi 20- vuotiaalla on ase. Suomessa olisi varmasti keskustelua tästä aiheesta.
Jos olisi luvallinen ase niin mitäpä siitä keskustelemaan.
Sitäpaitsi: 20-vuotias ihminen on Suomessa ikänsä puolesta aivan täysivaltainen kansalainen ja vastaa itse lain edessä omista tekemisistään (jos siihen jotain syytä tulee ja aihetta). Aseenkantoluvan saamiseen riittää muuten jo 18 vuoden ikä.
(...toki voi olla ,tapauksesta riippuen,joitain muita syitä jotka estävät sen myöntämisen jollekin luvan hakijalle. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva-palstalla olen usein todistanut kiusattujen väkivaltafantasioita. Herää kysymys ovatko monet kiusatut sittenkin itse kusipäitä, jotka ansaitsivat kohtelunsa?
Jotenkin olen varma että mikäli sinua kiusattaisiin rankasti niin sinunkin sisältäsi nousisi jonkin sortin väkivaltafantasioita.
Jos joku kiusaisi minua pistäisin heti vastaan ja leipoisin vaikka turpiin. Kuten näet, ei ole tarvetta fantasioille. Voiman käyttäminen yleensä lopettaa kiusaamisen jo alkuunsa. Neuvoksi muillekin. Ei tarvitse sitten jälkikäteen palstoilla häpeillä heikkouttaan ja kehitellä väkivaltaisia voimafantasioita.
Suomessa hän olisi saanut oikeuskäsittelyn ja mahdollisesti mielentilatutkimuksen ja lisäksi elinkautisen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa ei varmaan edes pohdita, miksi 20- vuotiaalla on ase. Suomessa olisi varmasti keskustelua tästä aiheesta.
Ei tietenkään pohdita, Trump itsekin vahvasti tukee kaikkien oikeutta aseiden hallussapitoon ja käyttöön. Sitä saa mitä tilaa, mutta turha tietysti edes kuvitella Trumpin tästäkään edes omalle kohdalle osuneesta ammuskelusta mitään oppivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä pohdittu, sillähän oli pommejakin. Isä joutumassa ongelmiin näiden juttujen vuoksi, toivottavasti.
Mitä mahtaa auttaa laittaa kuolleen aikuisen lapsen tekoset isän syyksi tai kannettavaksi? Toimiiko oikeus Amerikassa noin? Tavallaan tässä on kyllä pieni järjen hitunen: ehkä läsnäolo ja opettaminen lisääntyisi, jos vanhemmat joutuisivat jollain tapaa vastaamaan alaikäisen lapsensa tötöilyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi historiankirjoihin,
15 minutes of fame, ei se sen kauempaa kestä. Vai muistaako joku esim Ronald Reagania ampuneen tyypin nimen?
No googlella aina tulee haettua tietoa, jos ei muista. Kyllä tällaiset asiat tulee aina esiin silloin tällöin, että kukas se Trumpin nyt yrittikään tappaan ja sitten googlataan.
Tälläkin palstalla näkee, että ampuja on suuri sankari monellekin. Eli kai hän ainakin osittain onnistui tavoitteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas säälittää yhdysvaltalaiset, jotka eivät päässeet eroon Trumpista sekä Trump itse, joka ei ampumisen jälkeenkään ymmärrä, että hänen puheissaan ja politiikassaan olisi jotain vikaa vaikka, joku on valmis tappaamaan hänet niiden vuoksi. Trumpilla on peiliin katsomisen paikka.
Sä olet sairas.
Ihan yhtä paljon sairas, kuin sinä mikään lääkäri.
Sääli on säälittävää sairautta, ja tällainen hullu sai sen, mitä ansaitsi: eli luodin suoraan silmien väliin. Straight between the eyes! Klassikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pohdita, Trump itsekin vahvasti tukee kaikkien oikeutta aseiden hallussapitoon ja käyttöön. Sitä saa mitä tilaa, mutta turha tietysti edes kuvitella Trumpin tästäkään edes omalle kohdalle osuneesta ammuskelusta mitään oppivan.
Mitä tuosta sitten pitäisi oppia, neropatti? Että aseet viedään pois lainkuuliaisilta ihmisiltä ja että vain rikolliset voivat jatkaa ostamista pimeiltä markkinoilta?
Tämä nyt ei tätä kiusattua auta, koska hän on kuollut, mutta minusta tuomiota pitäisi alentaa, jos on kiusattu. Tai jotenkin muuten muuttaa sitä vankilatuomiota. Hoitoa ja terapiaa nyt ainakin kuuluisi tuollaisille antaa. Mitä vankikopissa istuminen muka kiusattua auttaisi? Ei sieltä ainakaan pää selkeämpänä ulos tulla vuosien päästä.
Minä luulen, että joku käytti tätä poikaa hyväkseen. Oli olevinaan kaveria, manipuloi pojan tähän tekoon. Joku joka osasi suunnitella teon ja hankkia aseen ja opettaa sen käytön. Tarinan uskottavuuden takia vielä lisäsi jonkinlaiset pommit. Tämä joku haluaa oikeasti tuhota Trumpin, ja tulee sen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Sääli on säälittävää sairautta, ja tällainen hullu sai sen, mitä ansaitsi: eli luodin suoraan silmien väliin. Straight between the eyes! Klassikko.
Ai näin?
Jos on päättänyt tehdä itsemurhan niin tämä on nyt sitten yksi tapa. Amerikassa ja Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi historiankirjoihin,
15 minutes of fame, ei se sen kauempaa kestä. Vai muistaako joku esim Ronald Reagania ampuneen tyypin nimen?
No googlella aina tulee haettua tietoa, jos ei muista. Kyllä tällaiset asiat tulee aina esiin silloin tällöin, että kukas se Trumpin nyt yrittikään tappaan ja sitten googlataan.
Tälläkin palstalla näkee, että ampuja on suuri sankari monellekin. Eli kai hän ainakin osittain onnistui tavoitteessaan.
Näin, tämä esimerkiksi voisi olla kiusatun hylkiön tavoite. Olla sankari edes joillekin. Näin toki ajattelee vain psyykkisesti sairas henkilö, mutta moni kiusattu on elämän mittaisen kärsimyksen jälkeen sairas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva-palstalla olen usein todistanut kiusattujen väkivaltafantasioita. Herää kysymys ovatko monet kiusatut sittenkin itse kusipäitä, jotka ansaitsivat kohtelunsa?
Jotenkin olen varma että mikäli sinua kiusattaisiin rankasti niin sinunkin sisältäsi nousisi jonkin sortin väkivaltafantasioita.
Jos joku kiusaisi minua pistäisin heti vastaan ja leipoisin vaikka turpiin. Kuten näet, ei ole tarvetta fantasioille. Voiman käyttäminen yleensä lopettaa kiusaamisen jo alkuunsa. Neuvoksi muillekin. Ei tarvitse sitten jälkikäteen palstoilla häpeillä heikkouttaan ja kehitellä väkivaltaisia voimafantasioita.
Aivan. Voiman käyttöön tämäkin nuori turvautui. Sitä juuri pitäisi ehkäsitä, ettei siihen turvautuisi kukaan, koska ne voimankäyttökeinot on moninaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka?
Et taida pahemmin lukea uutisia? Eilisestä asti toitotettu samaa tapahtumaa jokaisessa lehdessä ja joka maassa!
No en hirveesti lue, miksi lukisin? Ja nuori ampuja, no se nyt voi olla kuka tahansa viime aikojen ampujista, ei ole vain yhtä ainoaa.
Tuo sun kysymyksesi miksi lukea uutisia kertoo hyvin millainen ihmistyyppi olet. Valitettavasti tuota tyyppiä tuntuu olevan jo suht paljon tässä maassa. Enemmän kiinnostaa tiktok ja ripsihuollot. Ja en siis pilkkaa sinua, vaan olen yleisesti huolissani ja ymmälläni mihin suuntaan ihmisten yleistieto ja kiinnostus ajankohtaisiin asioihin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas säälittää yhdysvaltalaiset, jotka eivät päässeet eroon Trumpista sekä Trump itse, joka ei ampumisen jälkeenkään ymmärrä, että hänen puheissaan ja politiikassaan olisi jotain vikaa vaikka, joku on valmis tappaamaan hänet niiden vuoksi. Trumpilla on peiliin katsomisen paikka.
Yhdysvalloissa on yleistä tappaminen ja salamurhayritykset, miksi?
Sama Venäjällä, miksi? Putinin vastustajilla varsinkin karu kohtalo.
Mee idiootti hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä pohdittu, sillähän oli pommejakin. Isä joutumassa ongelmiin näiden juttujen vuoksi, toivottavasti.
Mitä mahtaa auttaa laittaa kuolleen aikuisen lapsen tekoset isän syyksi tai kannettavaksi? Toimiiko oikeus Amerikassa noin? Tavallaan tässä on kyllä pieni järjen hitunen: ehkä läsnäolo ja opettaminen lisääntyisi, jos vanhemmat joutuisivat jollain tapaa vastaamaan alaikäisen lapsensa tötöilyistä.
Siis lähinnä se että se ase oli isän, miten tämä poika on siihen päässyt käsiksi, samaahan me täällä Suomessa mietittiin kun yks kävi vähän kipuilemassa Vantaalla.
Niin, olikohan tämä kosto kiusaamisesta vai johtiko kiusaaminen vaan siihen että tämän henkilön mielestä maailma on paska paikka ja voimaa voi ja saa käyttää.