Kaverini asuu Maltalla ja tarvitsee abortin, mutta se on lailla kielletty
Minulla on maltalainen kaveri. Hän tuli hiljattain raskaaksi, koska ehkäisy petti ja nyt hän tarvitsee abortin. Abortti on kuitenkin katolisella Maltalla kielletty, se on rikos. Siitä voidaan tuomita 18 kk - 3 vuoden vankeusrangaistukseen. Ainoastaan jos raskaus uhkaa terveyttä, abortin voi saada. Nyt hän aikoo matkustaa Italiaan jonnekin kliniikalle tekemään abortin. Jotkut kuulemma tilaavat postitse aborttipillereitä kotiin ulkomailta. Että tällaista voi olla elämä Euroopassa v. 2024.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Olisko kannattanut miettiä ennen kuin meni paneskelemaan.
Tiesitkö että nainen voi tulla raskaaksi paneskelemattakin? Oletko koskaan kuullut r a i s k a u k s i s t a?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, perinteisesti oman lapsen murhaamista on pidetty rikollisena. Niin aiemmin Suomessakin. Siinä h o r o i l l e ihmettelemistä.
Ja miehille jotka paneskelevat paljaaltaan välittämättä seurauksista.
No saa paneskella :) Tänne vaan. t. Himokkaiden naisten ryhmä
Malta on katollinen maa. Se on maan pääuskonto.
Abortin voi hankkia ulkomailta. Niinhän puolalasetkin tekevät.
Abortti on kielletty myös joissakin Usa:n osavaltioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillähän ei ole mitään tekemistä seksin, raskaaksi tulemisen eikä abortin kanssa. Eihän?
Olen sitä mieltä, että aborttia ei pidä tehdä jos toinen vanhempi vastustaa, koska molemmilla on 50% oikeus lapseen. Ei se lapsi ole vaan äidin projekti.
Mehän emme tiedä mikä tässä on taustalla, onko lapsen isältä kysytty, mutta olisi kiinnostavaa tietää mikä on prosentuaalinen osuus kun miehiltä kysytään kannattaako pitää lapsi, jos se on saanut alkunsa kertapanosta, kännipanosta, ehkäisyn petettyä tai tilanteessa jossa naiselta ei ole kysytty haluaako hän seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Avaako tämä silmiä kuinka hyvä maa suomi on kaikesta hallituksen mollaamisesta huolimatta?
Tämä hallitus ei ole tehnyt aborttia lailliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voi tarvita aborttia, kun se on laitontakin. Itse on valinnut harrastaa seksiä. Sataprosenttinen ehkäisy tarkoittaa selibaattia. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole täysin varma. Lapsi on aina lahja josta pitäisi osata olla kiitollinen.
Samassa mieltä, mutta silloin puhutaan lapsesta kun se on syntynyt. Jotkut tahalleen vähän liioittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, perinteisesti oman lapsen murhaamista on pidetty rikollisena. Niin aiemmin Suomessakin. Siinä h o r o i l l e ihmettelemistä.
Ja miehille jotka paneskelevat paljaaltaan välittämättä seurauksista.
No saa paneskella :) Tänne vaan. t. Himokkaiden naisten ryhmä
Hyvähän teidän on sanoa kun Suomessa sallitaan ehkäisy, katumuspillereitä saa apteekista ja aborttikin on laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisen ihmisen pitää tajuta, että jos panee, voi tulla raskaaksi ja silloin se lapsi pidetään.
Jos ei tätä tajua, ei pidä paneskellakaan.
Juu, minä kerran kännissä mietin, mahtaako olla raskaana. Menin möläyttämään sen ääneenkin vielä. Muutenhan tuosta olin ihan samaa mieltä kännissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Malta on katollinen maa. Se on maan pääuskonto.
Abortin voi hankkia ulkomailta. Niinhän puolalasetkin tekevät.
Abortti on kielletty myös joissakin Usa:n osavaltioissa.
Ja Pohjois-Irlannissa.
Äkkiä Suomesta hakemaan t.paikkaa, syyksi ettei Malta hyväksy aborttia joka rikkoo henkilön itse päättämis oikeutta.
Maltalaisilla sentään on vielä järki päässä. Jos ehkäisy pettää niin silloin ei todellakaan tarvitse aborttia, vaan apua lapsen hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin syödään jälkiehkäisypillereitä. Ei se aborttipilleri varsinaisesti ole, mutta eroaako aborttipillerit isosti noista.
Tietenkin eroaa
Vierailija kirjoitti:
Avaako tämä silmiä kuinka hyvä maa suomi on kaikesta hallituksen mollaamisesta huolimatta?
Hallituspuolueen entinen puheenjohtaja kävi toisella mantereella asti päästäkseen olemaan mukana abortteja vastustavassa mielenosoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillähän ei ole mitään tekemistä seksin, raskaaksi tulemisen eikä abortin kanssa. Eihän?
Olen sitä mieltä, että aborttia ei pidä tehdä jos toinen vanhempi vastustaa, koska molemmilla on 50% oikeus lapseen. Ei se lapsi ole vaan äidin projekti.
Missäs tällainen "50% oikeus lapseen" koskien alkiota tai sikiötä on säädetty?
Mitä jos abortti tehtäisiinkin vastuuttomille vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voi tarvita aborttia, kun se on laitontakin. Itse on valinnut harrastaa seksiä. Sataprosenttinen ehkäisy tarkoittaa selibaattia. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole täysin varma. Lapsi on aina lahja josta pitäisi osata olla kiitollinen.
Abortithan eivät lopu kieltämällä ne.
Vierailija kirjoitti:
Se äidin kohdussa kasvava vauva nyt viimeksi mitään aborttia tarvitsee. Hänellehän tämä on elämän ja kuoleman asia eikä mikään pikkujuttu.
Se on vauva vasta kohdun ulkopuolella, sitä ennen se on alkio tai sikiö.
Vierailija kirjoitti:
Maltalaisilla sentään on vielä järki päässä. Jos ehkäisy pettää niin silloin ei todellakaan tarvitse aborttia, vaan apua lapsen hoidossa.
On kuule ehkäisy pettänyt monta kertaa ja en silti tullut raskaaksi tai en tiedä sellaisesta. Pitäisi muistaa, että lapsia ei hankita vaan saadaan. Minulle ei ole lapsia siunattu, mutta joku kallu olisi varmasti saanut tusinan.