Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Meen sekaisin kun pahoitan mieleni asioista joista en saisi.

Vierailija
15.07.2024 |

Meillä on mieheni kanssa ollut aika viileät välit. Koitan välillä keskustella, mutta riita siitä tulee. Mulle tulee välillä paha mieli siitä miten mies toimii, mutta jos sanon asiasta lopputylos on se että olen kuulema liian herkkä ja en itse ymmärrä miestäni riittävästi. Eli ns oma vikani jos menee tunteisiin. Tässä muutama esim viime viikoilta. Olimme lomalla ja mies tissutteli kaljaa joka päivä/ilta. Oli ajokunnossa päivät eikä iltaisinkaan vaikuttanut ns humalaiselta. Yhtenä päivänä kuitenkin avasi ensimmäisen kaljan jo klo 11 aamulla ja joi siitä eteenpäin koko päivän. Koitin huomauttaa ettei ole kovin kiva juttu niin siihen vastasi että joisit itsekin niin rentoutuisit.. En ole ikinä itse juurikaan käyttänyt alkoholia eikä kuulu omiin harrastuksiini. Varsinkin kun on lapsia! 

Yhtenä päivänä nukkui puol viiteen iltapäivällä ja kun sanoin ettei ole kiva että nukkuu koko päivän, vastasi ettei aio nukkua koko päivää että älä valita. Eilen oli lapsen synttäri, hankin lahjat ja heräsin laittamaan aamupalaa, vein koiran ja rupesin klo 10 maissa herättelemään miestä ja toista lasta. Mies pomppasi pystyyn ja sanoi että hänellä on kiire tennikseen. Sanoin että ehkä olis siinä tapauksessa voinut vaikka herätä vähän aikaisemmin ja jotenkin osallistua niin taas totesi että jaa, että taas tällainen päivä tulossa. Niinkuin minä taas olisin pilannut päivän, sanomalla ettei tunnu kovin kivalta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ero mitään? Kuulostaa siltä, että molemmat lähinnä kärsitte tuosta yhteiselostanne.

Vierailija
2/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuitenkin muuten mukava mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalakaan ei ole kivaa, mutta yhdessä vaan pitää olla. Miksi?

Vierailija
4/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskustelu ei auta, ota vaihtoehdoksi ero. Jospa se herättäisi kaljan liikakäyttäjän.

Vierailija
5/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nalkutat joka asiasta. Passuuta miestä sitten erikseen mutta ei molempien tarvitse olla koko ajan valppaana, se on stressaavaa.

Vierailija
6/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sairastunut siihen kuuluisaan alkoholismiin. Juominen pitäisi nyt lopettaa kokonaan. Tuossa vaiheessa kohtuukäyttö ei enää onnistu. Se ei myönnä sitä itse, eikä sillä ole väliä. Se on sitä silti.

Joko kestät katsella hidasta kuolemaa sivusta käsin, tai pakkaat tavarat. Ellei mies suostu lopettamaan. Muuta tietä ulos ei ole.

Alkoholisti keksii syitä juomiselle eikä perhe voi enää elää normaalisti siinä ympärillä. Siinä voi olla jopa väkivallan uhka. Mieti tosissaan muuttoa erilleen lasten kanssa, jos koet koskaan pelkoa miehen seurassa. Lapsilla se on moninkertainen, vaikka se ei välttämättä näy päälle.

Vierailija
7/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen unta ei saa häiritä, ehkä on väsynyt. Eroa tai asu erllään jos mies on juova, se ei vaan toimi sulle, kun oot selvä ja haluat normaalia elämää. Jatkuva viinanhaju. Myös tuntuu että sä saat kaikki syytökset ja toinen etsii ymmärtäjää. Homma on finaalissa vähän. Vai ajattelitko pariterapeuttia tulkiksi välillenne, onko se hyvä vai huono terapeutti sitten - kirjaako ne jonnekin. Ei kiva selitellä siellä mitään.

Vierailija
8/8 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä olisi paljon selvitettävää keskenänne. Kerroit suhteenne aiheuttamista oireista, mutta syvin syy ongelmiin on jossakin muualla kuin kaljan tissuttelussa ja miehen kiukuttelussa. Todnäk mies juo kyllästymiseen elämässään ja sinä otat kaiken vastuun, vaikka miehen pitäisi osallistua kotinne ja perheenne asioihin siinä kuin sinäkin. Oisko parisuhdeterapia mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä