Glukoosi-fruktoosisiirappia käytetään nykyään aiempaa paljon enemmän elintarvikkeissa!
Tervetulleeksi toivottakaamme rasvamaksat ja USA tasoiset liikalihavuudet! Kuluttajat on saaneet palmuöljyn monista tuotteista valitettua pois, ja mun mielestä saman saisi kokea glukoosi-fruktoosisiirappi. Minusta siitä vielä tulee jokin ällöttävä ylimakea sivumaku. Huomaa kun syö jäätelöä, jossa tuota paskaa on ja jäätelöä, jossa on sokeria ja vaikka vielä lisäksi glukoosisiirappia (käsittääkseni ok:ta tuo pelkkä glukoosisiirappi, sitä on jäätelössä että se olisi pehmeämpää)
Kommentit (31)
Muakin kiinnostaisi tuo dokumentti.
Daim-jäätelöä söin ja maussa oli ällöttävä aspartaamimainen ylimakeus. Tätähän siellä sitten tietysti oli!
Tämän vuoksi kannattaa oikeasti opetella kokkaamaan. Tuskin ne porkkanaan tai papuihin tunkevat siirappia täällä tulevaisuudessakaan.
Glukoosifruktoosisiirappi on ihan samaa sokeria kuin jalostetumpi valkoinen sokeri. Se on vaan halvempaa ja helpompi käyttää. Glukoosin ja fruktoosin suhde on kuitenkin sama.
Mulla tulee jokin sairas himo: syön kaikki kerralla. Jäätelöt, pullat, makeiset mikäli sisältää ....ja lisää hinkuan. Tavallinen sokeri ei aiheuta tuota överiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi kannattaa oikeasti opetella kokkaamaan. Tuskin ne porkkanaan tai papuihin tunkevat siirappia täällä tulevaisuudessakaan.
Makeassahan tuota käytetaan eli kannattaa osata leipoa. Tehdä jäätelöt, karkit ja leivonnaiset itse. Siinähän olisi business idea.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee jokin sairas himo: syön kaikki kerralla. Jäätelöt, pullat, makeiset mikäli sisältää ....ja lisää hinkuan. Tavallinen sokeri ei aiheuta tuota överiä.
Näin se valitettavasti toimii.
Glukoosisiirappi estää suurten jääkiteiden muodostumista jäädytetyissä jälkiruoissa. Tämän ansiosta jäätelöön ja sorbettiin saadaan oikeanlainen hileetön suutuntuma ja pehmeä, suussa sulava rakenne.
Sitä ei siis käytetä jäätelössä pelkästään halpana makeuttajana vaan myös rakenteen parantajana.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on ainakin jo nyt valkoisissa pavuissa tomaattikastikkeessa. On ollut monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Toki kannattaa opetella, monestakin syystä. Mutta siitä huolimatta tällaisen haitallisen cheapflaatio-töhnän käyttöä pitäisi kuluttajien paheksua ja jättää tuotteet hyllylle. Nämä jutut menee niin pitkälle kuin vaan asiakkaat maksaa. Eikä se halvempi tuotanto hinnassa näy, ei todellakaan nykyään mene näin, vaan firman tulokset vaan kasvaa.
Löytyykö jostain?