Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näyttääkö kapselivaatekaappi / tyylikäs pukeutuminen jotenkin 2010-luvulta?

Vierailija
14.07.2024 |

Olen viime päivinä selannut Pinterestiä, YouTubea ja erilaisia blogialustoja. Olen etsinyt inspiraatiota klassiseen pukeutumiseen / kapselivaatekaappiin. Jostain syystä kaikki inspiraatiokuvat näyttävät jotenkin hyvin 2010-luvulta: pillifarkut, raitapaidat, tyköistuvat bleiserit, villapaidan alta pilkistävä valkoinen kauluspaita, beiget nilkkurit, nahkaiset ballerinat... onko se sitten klassista vai 2010-lukua?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kapselivaatekaappi, muttei yhtään bleiseriä, raitapaitaa tai suoria housuja. Kannattaa laatia kapseli siltä pohjalta, mikä itselle sopii ja tuntuu hyvältä. Muodit saavat rauhassa tulla ja mennä.

Vierailija
62/72 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tällainen "outdated-look" olla se uusi (ja pysyvä) trendi?

Se on itseasiassa se ihan alkuperäinen preppytyyli, mutta ei siitä tule virallista trendiä koska sitä ei voi myydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon katsonut ihan samaa! Monesti inspiraatiokuvina käytetään esim Kate Middeltonia vuodelta 2013. Ihan täysin 2010-lukua pillifarkkuineen ja hiuskiehkuroineen. Ei edes näytä tyylikkäältä enää! 

Tarkoittaako tämä sitä, että "osta nyt, pidä ikuisesti" on sama kuin "osta nyt, häpeä kymmenen vuoden päästä"

Pahimmillaan se oli "osta seuraavia sukupolvia varten"! :D Ikään kuin ne ei haluaisi ostaa sitten omia "klassisia" esineitään, mitä ne silloin sitten lieneekään.

Vierailija
64/72 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Kolu on muuten tehnyt viime aikoina taas kapselivaatekaappi-postauksia blogiin ja instaan, kun niitä kuulema toivottiin, eli aihe kiiinnostanee edelleen ihmisiä. 

Itse en ole yhtään bleiseri-ihminen, mutta kapselivaatekaapin ei tarvitse olla tiettyä tyyliä. Mikä vaan toimii itselle siistinä perusvaatteena, niin sitä voi soveltaa. 

Mulla on kapselihenkinen ja rajattu "siistimpi" vaatekaappi (trenssi, villakangastakki,  paitamekkoja, sifonkimekkoja, neuletakkeja ja -paitoja, villahousuja kapeena ja leveenä mallina jne). Hupparit, verkkarit, toppahousut ym. ei kuulu mulla minimalismin piiriin, kun on koira jonka kanssa ulkoillaan vuoden ympäri säässä kuin säässä, ja mökkeilen paljon. 

Vierailija
65/72 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tällainen "outdated-look" olla se uusi (ja pysyvä) trendi?

Se on itseasiassa se ihan alkuperäinen preppytyyli, mutta ei siitä tule virallista trendiä koska sitä ei voi myydä.

Onko teillä muuten vinkkejä tätä tyylisuuntaa suosivista blogeista tms. Niinkuin tyylikkäästi outdated- ja antikuluttamishenkisiä 

Vierailija
66/72 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kapselivaatekaappi, muttei yhtään bleiseriä, raitapaitaa tai suoria housuja. Kannattaa laatia kapseli siltä pohjalta, mikä itselle sopii ja tuntuu hyvältä. Muodit saavat rauhassa tulla ja mennä.

Mitä tarkoitetaan kapselivaatekaapilla, eli onko sille tarkat rajat montako vaatetta vai rajat montako sävyä, vai miten se määritellään? Ja eihän väri/sävy ole ainoa mikä rajoittaa yhteensopivuutta vaatteissa. Eli minusta ison yläosan pariksi sopii tiukempi alaosa ja päinvastoin. Vai heitelläänkö kapselissa mitä tahansa pariksi jos väri mätsää?

Vierailija
67/72 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitetaan kapselivaatekaapilla, eli onko sille tarkat rajat montako vaatetta vai rajat montako sävyä, vai miten se määritellään? Ja eihän väri/sävy ole ainoa mikä rajoittaa yhteensopivuutta vaatteissa. Eli minusta ison yläosan pariksi sopii tiukempi alaosa ja päinvastoin. Vai heitelläänkö kapselissa mitä tahansa pariksi jos väri mätsää?

Netti on täynnä kapselivaatekaappitietoutta kaikilla kielillä.

Vierailija
68/72 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten muka olisi muka tätä päivää? Jotkut valkoiset tennissukat ja ysärin mieleen tuovat bootcut-farkut? Vai kamalat liian suuret värikkäät telttajakkupuvut, joissa ihminen näyttää 20 kiloa ylipainoiselta? Mun mielestä niissä kuvissa on kauniita, klassisia ja hyvin istuvia vaatteita ja tämän päivän muoti on rumaa ja ohimenevää, jota en aio päälleni laittaa. Ihan sama, mitä joku pariisilainen homomuotisuunnittelija sanoo.

"Mikä sitten muka olisi muka tätä päivää? ...ysärin mieleen tuovat bootcut-farkut ...  tämän päivän muoti on rumaa ja ohimenevää"

No jos ne ysärifarkut on taas muotia niin onko nekään niin ohimenevää :D Muoti kiertää, niin ne pillifarkut ja ballerinatkin (sieltä kasarilta). 

Vierailija
69/72 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten on minimalistisen vaatekaapin ja kapselivaatekaapin ero?

Vierailija
70/72 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin niin, että klassikot on klassikoita mutta niistä tulee aina uusi versio kymmenen vuoden välein. Siis valkoinen paitapusero on klassinen aina, mutta 2010-luvun valkoinen paitapusero on hieman erilainen kuin 2020-luvun versio. 

Kyllä niitä vaatteita kuitenkin joskus joutuu uusimaan, joten jos elää klassisella kapselivaatekaapilla niin vaatteet pysyy ajanmukaisina. Tai jos jollain pysyy ne samat farkut jatkuvassa käytössä yli kymmenen vuotta iskussa niin saatan olla hieman kateellinen. 😃

Vierailija
71/72 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se on taas muotia, ihan sama kuin 2010. 

Vierailija
72/72 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkut lähes katosi kaupoista nollarin alussa, pelkkiä bootcut-farkkuja oli tarjolla. Se oli ikävää aikaa meille, jotka haluttiin pillejä. Ostin yhdet bootcutit ja käytin kerran. Ne oli niin kauheet, että meni roskiin.

Bootcut-farkut ovat julmetun hyvännäköiset päällä.

Ei