Avustajakoiran- tittelin ja valtuuksien hakeminen ja myöntö, mistä haetaan, millä perustein voidaan myöntää?
Olen siis n44 Hesoista ja kyseessä hieman keskimääräistä pienenpi paimenkoira. Oma tarpeeni avustajakoiralle perustuu heikkoihin sosiaalisiin kykyihin mutta koirani hyvin sosiaalinen. Juuri ilahduin kun Verkkokauppaan pääsee ihan maallikkokoirankin kanssa ja moniin muihinkin kauppoihin (paitsi useimpiin ruokakauppoihin!). Minulle tärkeitä kirjastot kahvilat, ravintolat- apteekkiin haluaisin koiran ottaa koska jonotus useimmiten pitkä.
Usoissa nykyään kuka tahansa voi hakea avustakoiran titteliä ja syyksi riittää mikä tahansa vajaus lähi- ihmisessä. Nuo avustajakoirat päästetään sitten kaikkialle, lentokoneisiin ja hienoimpiinkin ravintoloihin myös, tähän pyrimme. Elokuviin haluaisimme, hänkin rakastaa elokuvia ja sen jälkeen mäkkäriin, hän syö vain mausteettomia pihvejä.
Sinä jolla avustajakoirat, millä perusteilla nimitys tehtiin? Mitä kaikkea teette yhdessä- itse haluaisin myös uimahalliin päästä koiran kanssa, ainakin lasten altaaseen kahlailemaan ja myös hän voisi altaan reunalla kävellä rinnallani (kun uisin, osaa olla lähelläni myös ilman hihnaa)
Minä voin myöntää sen.
T. Palstan päivystävä vaativien erityisalojen asiantuntija.