Miksi ärsyynnyn nykyään niin helposti ihmisten virheistä?
Tuntuu, että olin ennen paljon avarakatseisempi. Viime aikoina on mennyt useampi lupaava ihmissuhde sivu suun, kun tuttava on sanonut, että koronarokotteita ei kannata ottaa tai että ADHD:ta diagnosoidaan nykyään liikaa tai lihominen on laiskuutta. Ihmiset ovat saattaneet olla muutoin ihan mukavia ja elämäntilanteetkin yhteensopivia, mutta sitten joku tällainen hölmö tölväisy, niin se on kerrasta poikki, en vaan jaksa enää kiinnostua tyypistä sen enempää. Mistähän tämä johtuu? Sanomattakin on selvää, että tuttavapiirinikin on sitten viime vuosina ikävä kyllä kaventunut myös melko paljon.
Kommentit (26)
Kai vaihdevuodet tuollaista voi aiheuttaa. Tai sitten vaan ikä, ei enää jaksa ylimääräistä.
En minä ainakaan jaksa elämässäni tyhmiä ihmisiä joista on vaan haittaa. Se on viisautta...
Susta on tullut vaan tuomitsevampi ja rajoittuneempi, etkä kestä itsestäsi eroavia mielipiteitä. Mutta sitten päästäänkin kysymykseen, että miksi koet itse olevasi oikeassa ja muut väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Susta on tullut vaan tuomitsevampi ja rajoittuneempi, etkä kestä itsestäsi eroavia mielipiteitä. Mutta sitten päästäänkin kysymykseen, että miksi koet itse olevasi oikeassa ja muut väärässä?
Kuten aiemmassa viestissäni täsmensin, ei ole kyse mielipide-eroista, eikä siitä, että ajattelisin itse olevani oikeassa. Päin vastoin, en usein itse tiedä ollenkaan, mitä mieltä nyt tarkalleen olisin mistäkin, kun asioissa on niin monta puolta. Kyse on siitä, miten törtösti ja ehdottomasti esittää oman näkemyksensä ottamatta huomioon asian monia eri näkökulmia ja keskustelukumppania. Ap
^ Sama tuli mieleen.