Omien kokemusteni perusteella komeat, isokokoiset miehet ovatkin paradoksaalisesti paljon vähemmän ulkonäkökeskeisiä naisten suhteen
kuin muut miehet.
Onko muita jotka tehneet saman havainnon?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Komeat ja menestyneet PITKÄT miehet on olleet mukavimpia minua kohtaan. Sellaiset rumat, kaljuuntuvat, lyhyet ym. ovat yrittäneet heti alkuunsa negaamista ja muita läpinäkyviä psykologisia menetelmiä itsetuntoni latistamiseen ja mitätöimiseen muutenkin.
Pitkät komea miehet valehtelevat että pääsevät sinun housuihin kun tietää että on pitkä ja komea ja pienellä mielistelyllä sinulta tippuu housut. Toiset on aitoja jota sinä et kelpuuta. Ja sano nyt vielä kun tapailet pitkiä ja komeita jotka on lopulta aivan hirveitä naisia kohtaan kun tietää aina saavansa naista jonka jälkeen alat valehtelemaan ja syyttämään kaikkia miehiä hirveiksi kun todellisuudessa et edes näe muita miehiä kuin pelkästään ne pitkät ja komeat
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissani tätä kirjoitan kun kerron tietäväni pitkiä ja tummapiirteisiä miehiä joiden luonne kehittynyt ihan kieroon ainakin jossain vaiheessa saavutetun liiallisen suosion myötä. Ylimielisiä ovat.
Niin? Sitte? Oot vissiin näitä mielestään "kiltti mies/nainen" tyyppejä. Siis ei kukaan tasapainoinen ja tervejärkinen ihminen oleta yhtään minkäänlaisten yleistyksen pitävän paikkaansa.
Paitsi siis katkerat nais- ja miesvihaajat jotka ulisee "kaikki miehet, tai naiset ovat sitä ja tätä nönnönnöö".
M30
Ehkä niitä on myös kiusattu ja nälvitty komeuden takia
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, etä komeilla miehillä on jo kokemusta tylyistä kauniista tyhjäpäistä, joten on iloinen yllätys löytää nainen, jonka päässä on muutakin kuin sahanpurua ja joka on kaikenlisäksi mukava ja fiksu.
Jep. Näin on marjat. Ei vois henkisesti väkivaltaset pintaliitäjä bimbot vähempää kiinnostaa enää kolmekymppisenä ja perhetta haluavana.
M30
Liittyy ehkä miehen terveeseen itsetuntoon...ehkä. Hänen ei tarvitse etsiä itselleen egonsa ja itsetuntonsa kohottajaa vaan hän voi valita sellaisen kumppanin josta oikeasti välittää. Sama tietysti toisin päin jos nainen on sinut itsensä kanssa niin hänenkään ei tarvitse arvostella muita ulkoisten ominaisuuksien takia...vai olenko väärässä sittenkin? No ajatuksia vain heittelen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään paradoksaalista ole, että miehet eivät ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin naiset luulevat. Koskee suurinta osaa miehistä. Ulkonäkökeskeisyys on kaupallisten tuotteiden (esim. ehosteet, laihdutusbisnes...) ja muotiteollisuuden luoma harha. Nuoret aikuiset lankeavat tähähän useammin kuin muut, sillä heidän arvimaailmansa ei ole vielä täysin kehittynyt.
Ylipäänsä miehillä ei tunni kovin kummoisia vaatimuksia naisille olevan. Noin 90% tapaamistani miehistä syö kädestäni, enkä todellakaan ole mikään hoikka kurvikaunotar ja luonteenikin on kovin huono.
Mutta kun kukaan ei yleensä kuuntele miehiä ja kaikki tahtoo muutta niitä. Minun kanssani saa puhua omia asioitaan (raukat ei tunnu välittävän kuunteletko oikeasti vai oletko vaan muuten hiljaa) ja olla juuri sellainen kuin on, koska minä vähät välitän.
En. Kaikki haluavat vain pieniä taskuvenuksia.
Kyllä amatsooninainen jää rannalle ruikuttaa komeiden sekä tavismiesten listoilla.
172/85
Vierailija kirjoitti:
Omat kokemukseni ovat juuri päinvastaiset. Naisten komeana pitämä kaveri keksii naisista ihan ihmeellisiä ulkonäkövikoja ja on kommenteissaan hyvin ilkeä. Muutenkin on todella ulkonäkökeskeinen.
Sama täällä.
Ihmiset yhdistävät hyvännäköisinä pitämiinsä ihmisiin miellyttäviä ominaisuuksia. Luultavasti he myös käyttäytyvät kylmemmin rumia kohtaan ja sitten metsä vastaa kuin huudetaan. Edes ammattilaiset eivät voi tuota vastustaa, vaan opettajatkin antavat huonompia arvosanoja rumemmille ja liian vilkkaina pidetyille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään paradoksaalista ole, että miehet eivät ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin naiset luulevat. Koskee suurinta osaa miehistä. Ulkonäkökeskeisyys on kaupallisten tuotteiden (esim. ehosteet, laihdutusbisnes...) ja muotiteollisuuden luoma harha. Nuoret aikuiset lankeavat tähähän useammin kuin muut, sillä heidän arvimaailmansa ei ole vielä täysin kehittynyt.
Ylipäänsä miehillä ei tunni kovin kummoisia vaatimuksia naisille olevan. Noin 90% tapaamistani miehistä syö kädestäni, enkä todellakaan ole mikään hoikka kurvikaunotar ja luonteenikin on kovin huono.
Mutta kun kukaan ei yleensä kuuntele miehiä ja kaikki tahtoo muutta niitä. Minun kanssani saa puhua omia asioitaan (raukat ei tunnu välittävän kuunteletko oikeasti vai oletko vaan muuten hiljaa) ja olla juuri sellainen kuin on, koska minä vähät välitän.
Kuulostat juuri samanlaiselta kuin eräs tuntemani miehiä väheksyvä ja alentava pettäjäbimbo.
Mikä on paradoxksi?
Iso lihava mies??
Mun mieheni on tuollainen. Hän oli saanut ihan tarpeeksi ja liikaakin huomiota naisilta, eli siitä asiasta ei ilmeisestikään ole jäänyt hänelle vajausta. Muutama nainen yritti tunkea väliimme vielä seurusteluaikanamme.
Jos on saanut liikaakin aika tunkeilevaakin kiinnostusta ja huomiota naisilta ja jos on kokenut lisäksi kiusaamista ja nälvimistä komeuden takia, voi mies toivoa, että hänet nähtäisiin omana itsenään. Meillä on mieheni kanssa paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja hyvä henkinen ja keskusteluyhteys. Ei parisuhteen tavallisessa arjessa ulkonäköasiat ole mitenkään etusijalla.
Sama kokemus. Kaikkein pahimpia ulkonäön arvostelijoita on olleet kokemattomat, huonosti naisseuraa saavat miehet. Heillä lienee kokemattomuudesta johtuvaa epärealistisuutta ja menevät täysin tolaltaan kun huomaavat että naisilla on ihokarvoja, arpia, hoikankin naisen vatsa ei ole täysin litteä koko ajan jne. Olen pari kertaa antanut mahdollisuuden ujolle ja hiljaiselle miehelle ja seurustelu oli kyllä karmiva kokemus. Itsetunto kyllä olisi ottanut osumaa ellei olisi niitä päinvastaisiakin kokemuksia.
Komeat, menevät ja supliikit miehet tietävät että naisia on kaiken kokoisia ja näköisiä eikä heillä ole ongelmaa viedä vaikka vähän pullukampaa tyttöä julkiselle paikalle treffeille. Itse menin pelimieheni kanssa naimisiin ja hyvin on toiminut jo yli 20 vuotta. Kauhulla muistelen niitä ujoja ja mielestään kilttejä miehiä.
Ylipäätään kivoilla miehillä on usein aika tavallisen näköiset vaimot. On ihan tarpeetonta nähdä liika vaivaa ulkonäkönsä eteen, sillä saa vain huomiota vääränlaisilta miehiltä.
Rumilla miehillähän tuo tarkoittaisi että kunhan on reikä niin sama muulle.
Komeus toki muuttaa asian täysin.
Mitäpä aktuaalista viddua nyt taas??
Viiraako teillä oikeasti päästä noin pahasti? Kuvittelette, että ulkonäkö ja pinnallisuus kulkisi jotenkin käsi kädessä ja mitä "rumempi" ihminen sitä vähemmän pinnallinen ja sama toisinpäin? Esimerkiksi itse olen 190/96 kokoinen jäppinen joten minun pitäisi olla pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen? Älkää oikeesti jaksako tollasta paskaa jauhaa. Minkä ihminen ulkonäölleen voi, oli sitten pitkä tai pätkä ja jos ihan rehellisiä ollaan niin kyllä ne pikkumiehet niitä pinnallisia ovat napoleon komplekseineen ja pituus traumoineen kuin normaali pituiset miehet. Mutta ei heistäkään sentään kaikki. Naisista kylläkin 90% on pinnallisia,ulkonäkökeskeisiä kaikkine meikkeineen ja vaatteineen. Miehistä korkeintaan ehkä alle 30% . Vaikeinta onkin löytää siitä kymmenen naisen ryhmästä se yks joka ei ole. Mutta siihen pyritään.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Kaikkein pahimpia ulkonäön arvostelijoita on olleet kokemattomat, huonosti naisseuraa saavat miehet. Heillä lienee kokemattomuudesta johtuvaa epärealistisuutta ja menevät täysin tolaltaan kun huomaavat että naisilla on ihokarvoja, arpia, hoikankin naisen vatsa ei ole täysin litteä koko ajan jne. Olen pari kertaa antanut mahdollisuuden ujolle ja hiljaiselle miehelle ja seurustelu oli kyllä karmiva kokemus. Itsetunto kyllä olisi ottanut osumaa ellei olisi niitä päinvastaisiakin kokemuksia.
Komeat, menevät ja supliikit miehet tietävät että naisia on kaiken kokoisia ja näköisiä eikä heillä ole ongelmaa viedä vaikka vähän pullukampaa tyttöä julkiselle paikalle treffeille. Itse menin pelimieheni kanssa naimisiin ja hyvin on toiminut jo yli 20 vuotta. Kauhulla muistelen niitä ujoja ja mielestään kilttejä miehiä.
Olivatko nämä kokemattomat, huonosti naisseuraa saavat miehet 'hyvin varustettuja', tuuheatukkaisia, pitkiä ja komeita? I think not.
Mainitset kokemattomuuden, mutta et syitä, mikä olisi tässä aika tärkeää eli jätät portin auki sille tulkinnalle, että he ovat ilkeyttään kokemattomia, vaikka todennäköisemmin ilkeys on seurausta turvattomuudesta, joka taas on seurausta siitä, että ovat lapsesta asti olleet alakynnessä ulkonäkönsä takia ja eivät ole voineet rakentaa turvallista kuplaa ja illuusiota ihmisten mukavuudesta.
Ja itse asiassa kehityskulku voi hyvinkin olla sellainen, että nämä isoelimiset pituuskeisarit ja naamamallit ovat sanoneet aikanaan paljon ikävämpiä asioita, mutta koska he saavat ulkonäkönsä takia aina uuden mahdollisuuden tai voivat vaihtaa naista lennosta, he myöskin oppivat kokemuksen kautta karsimaan ei-toivottuja piirteitä ja vahvistamaan toimivia piirteitä. Milläänhän näistä piirteistä ei sinänsä ole merkitystä ennen kuin saa jalkansa oven väliin ulkonäön avulla. Tavallisennäköiset ja rumat miehet taas joutuvat kiipeämään nuo portaat alusta vaikka nelikymppisenä ja yhden virheen jälkeen he eivät voi vaihtaa uuteen.
Johtuu siitä, etä komeilla miehillä on jo kokemusta tylyistä kauniista tyhjäpäistä, joten on iloinen yllätys löytää nainen, jonka päässä on muutakin kuin sahanpurua ja joka on kaikenlisäksi mukava ja fiksu.