Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isän omistama asunto. Miten asumistuki?

Vierailija
14.07.2024 |

Opiskelemaan lähtevän nuoren isällä on yksiö opiskelukaupungissa, jota nuori voisi käyttää. On nyt tyhjillään. Saako nuori tähän asumistukea vai ei? Ymmärrän, ettei itse omistamaansa asuntoon saa, mutta miten menee tässä tapauksessa?

Kannattaako isän yrittää vuokrata se muille ja nuoren mennä asuntojonoon?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani pystyivät vuokraamaan minulle kivan hieman tavallista opiskelija asuntoa isomman asunnon tavallista markkina arvoa halvemmalla, olen asunut tyytyväisenä siinä ja maksanut vanhemmille vuokraa josta vanhemmat ovat maksaneet vastiketta ja veroa ja muuta. Nyt uudistuksen takia joudun muuttamaan pois minulla ei riitä ilman asumistukea raha maksaa tarpeeksi ja vanhemmat eivät voi koko summaa maksaa se olisi heille liika meno eikä olisi oikein minun sitä edes pyytää. Minun on muutettava tästä asunnosta joka vartavasten ostettiin minun harrastusteni, opiskelupaikkani ja mieltymysteni mukaisesti koska vanhemmat halusivat auttaa ja jonka oli mahdollisesti tarkoitus olla asuntonani vielä vuosia opiskelujenikin jälkeen. Voin sitten kuulemma muuttaa takaisin kun opiskelut on ohi joskus tulevaisuudessa jos haluan, mutta nyt asunto on vuokrattava toiselle ja minun on etsittävä vapailta markkinoilta muu.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla