Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan asenne

Useless Eater
14.07.2024 |

Olenko ainoa josta tuntuu että kela on muuttunut entistä v:seksi ?

Putosin pois muilta tuilta aiemmin , en pysy olemaan työelämässä sairauden vuoksi . No sitten jäi jäljelle enää se toimeentulotuki viimeisenä mahdollisuutena , jota en ole muuten edes tätä kirjoittaessa edes saanut vielä, ei päätöstä vaikka hakemuksen jättämisestä sellaiset 18 päivää .

Kela pyytää minulta esim , todistusta lopetetusta pankkitilistä jostain aiemmilta vuosilta , joka siis terminoitiin täysin jo kauan aikaa sitten. Minulla ei siis ole kyseistä pankkitiliä, eikä muutenkaan ollut mitään tekemistä Nordean kanssa pitkään aikaan. Sanoin ettei minun tarvi osoittaa heille , koska ei ole enää minulla koko pankkitiliä, ja olin jo muutossa hävittänyt tarkoituksella kaikkinaisia turhia papereita ,joita aina kertyy mm nordean pankkitiliin liityvät paperit. En tosin edes muista että olisin koskaan saanut mitään kirjallista todistusta pankkitilin lopettamisesta, no siitä on jo pitkä aika enkä yleensä muista hyvin tuollaisia kaukaa taaksepäin, ja miten muka olisin voinut tietää että joskus voisin tarvita sellaista paperia joskus, no eipä käynyt mielessäkään että joku taho vaatisi minua näyttämään sellaista.

Samoin , kela lähetti minulle viestin ettei hakemuksessa toimittamat pankin viralliset tiliootteet kelpaa heille, kun olivat päivä kohtaisi tiliotteita . Pyysin pankista sellaista kuukausi näkymä tiliotetta, mutta pankki sanoi ettei sellaista voi antaa, tämä johtui että olin joskus kauan aikaa sitten muuttanut tiliote asetukset " päivä" näkymäksi . Kela myös väitti että tiliotteessa on aukkoja , vaikkei ollut. No näillä syillä sitten ovatkin jarrutelleet päätöksen antamista jo kauan.

Kun siis kela haluaa , voi päätöksen antamista jarrutella viikkokausia .

Kela myös rupesi vaatimaan selvitystä tilitapahtumasta jossa olin maksanut pois omaa luottokorttivelkaani ,eli tilisiirto omalta tililtä yrityksen ( pankin ) tilille . Onko tämä normaalia ? uh-oh....maksan velkaani pois , kas kun myös luottokortin credit puolelta voi maksaa esim ruokaostoksia , no velaksi . Tästäkö myös pitää sitten rautalangasta vääntää kelan kanssa ?

Ei olla hyvinvointivaltiossa ei.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa hankalan tilanteesi johdosta. Mutta ainakin olet edes "käsittelyssä", mun ainoot tulot on 595 euroa työmarkkinatukea.

Vierailija
62/66 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Nordealla töissä ja kyllä nuo selvitykset saa pyytämällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Jalkanen viranomaisvaltaa ilman vastavoimaa?"

Kun puhutaan Kelan päätösten kovuudesta, Minna Jalkasen nimi nousee toistuvasti esiin. Hän on tullut tunnetuksi päätöksistä, joissa ihmisten elämäntilanteet sivuutetaan, ja ratkaisut perustuvat hallinnollisiin kaavioihin ei todellisuuteen.

Yhä useampi tukien hakija joutuu tilanteeseen, jossa Jalkasen nimissä tehdään kielteinen päätös ilman kunnollista perustetta. Kirjaukset ovat yksipuolisia, asiakirjoista katoaa keskeisiä seikkoja, ja kokonaiskuva hakijasta esitetään tahallisen negatiivisena. Lopputuloksena on tukien epääminen ihmisille, jotka olisivat niihin oikeutettuja.

Tämä ei ole enää yksittäistapausten sarjaa tämä on kaava, jossa viranhaltija toimii mielivaltaisesti järjestelmän suojissa. Missä on inhimillisyys? Missä on vastuullisuus? Vai onko viranomaisen päätös nykyään lopullinen totuus, jota ei saa kyseenalaistaa?

Kun yksilön oikeudet murskataan byrokraatin allekirjoituksella, puhutaan vallankäytöstä, joka on karannut käsistä.

T. Kehitys vammaisen pojan äiti

Vierailija
64/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela noudattaa nykyisen hallituksen linjauksia, joten älä syytä Kelaa.

Kannattaa miettiä ketä seuraavan kerran äänestää tai onko niin väpelö, että jättää äänestämättä ja vinkuu asioista jälkikäteen.

Äänesti ihan mitä ja ketä tahansa, niin kyllä lakeja tulee noudattaa. Ei voi vedota siihen, että katsotaan sitten ensi hallituskaudella, jos äänestät "oikein". Lakeja tulee noudattaa jokaisella hallituskaudella! 

Vierailija
65/66 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela näkee kaikki olemassaolevat tilisi, joten tuo on ihan kiusaamista. Tilin lopettamisesta ei käsittääkseni saa mitään kuittia. Olen pari lopettanut, niin yritystilin kuin omanikin eikä mikään tositetta tullut. Henkilökohtaisen tilini lopettamisesta ei edes tullut ilmoitusta, en vain enää päässyt kirjautumaan tunnuksillani tililleni. Siitä ei varoitettu millään tavalla. Se vain lakkasi yhtäkkiä toimimasta.

Kyllä mä sain ainakin tositteen tilin lopetus Nordeasta. 

Vierailija
66/66 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta Kela pyysi mieheni EX-VAIMON verotietoja kahdelta aiemmalta vuodelta kun hain asumistukea 🤣 Ex-vaimo ei ollut tyytyväinen, mutta onneksi suostui toimittamaan minulle liitteet jotka sitten laitoin Kelalle. 

Höpö höpö... Kela saa kaikkien verotustiedot sähköisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän