Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan asenne

Useless Eater
14.07.2024 |

Olenko ainoa josta tuntuu että kela on muuttunut entistä v:seksi ?

Putosin pois muilta tuilta aiemmin , en pysy olemaan työelämässä sairauden vuoksi . No sitten jäi jäljelle enää se toimeentulotuki viimeisenä mahdollisuutena , jota en ole muuten edes tätä kirjoittaessa edes saanut vielä, ei päätöstä vaikka hakemuksen jättämisestä sellaiset 18 päivää .

Kela pyytää minulta esim , todistusta lopetetusta pankkitilistä jostain aiemmilta vuosilta , joka siis terminoitiin täysin jo kauan aikaa sitten. Minulla ei siis ole kyseistä pankkitiliä, eikä muutenkaan ollut mitään tekemistä Nordean kanssa pitkään aikaan. Sanoin ettei minun tarvi osoittaa heille , koska ei ole enää minulla koko pankkitiliä, ja olin jo muutossa hävittänyt tarkoituksella kaikkinaisia turhia papereita ,joita aina kertyy mm nordean pankkitiliin liityvät paperit. En tosin edes muista että olisin koskaan saanut mitään kirjallista todistusta pankkitilin lopettamisesta, no siitä on jo pitkä aika enkä yleensä muista hyvin tuollaisia kaukaa taaksepäin, ja miten muka olisin voinut tietää että joskus voisin tarvita sellaista paperia joskus, no eipä käynyt mielessäkään että joku taho vaatisi minua näyttämään sellaista.

Samoin , kela lähetti minulle viestin ettei hakemuksessa toimittamat pankin viralliset tiliootteet kelpaa heille, kun olivat päivä kohtaisi tiliotteita . Pyysin pankista sellaista kuukausi näkymä tiliotetta, mutta pankki sanoi ettei sellaista voi antaa, tämä johtui että olin joskus kauan aikaa sitten muuttanut tiliote asetukset " päivä" näkymäksi . Kela myös väitti että tiliotteessa on aukkoja , vaikkei ollut. No näillä syillä sitten ovatkin jarrutelleet päätöksen antamista jo kauan.

Kun siis kela haluaa , voi päätöksen antamista jarrutella viikkokausia .

Kela myös rupesi vaatimaan selvitystä tilitapahtumasta jossa olin maksanut pois omaa luottokorttivelkaani ,eli tilisiirto omalta tililtä yrityksen ( pankin ) tilille . Onko tämä normaalia ? uh-oh....maksan velkaani pois , kas kun myös luottokortin credit puolelta voi maksaa esim ruokaostoksia , no velaksi . Tästäkö myös pitää sitten rautalangasta vääntää kelan kanssa ?

Ei olla hyvinvointivaltiossa ei.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela saisi kaikki tiedot pankeilta jos haluaisivat mutta haluavat kyykyttää ihmisiä. Ottaahan ne suoraan tililtäkin rahat jos on takaisin perittävää.

Ei Kela saa pankeilta suoraan tietoa, eikä Kela voi myöskään periä suoraan kenenkään tililtä rahaa. Mistä olet saanut päähäsi, että näin olisi? 

"Vahva ja välittävä suomi" voi kuitenkin varastaa rahasi ja niinhän ne päättivät tehdä.

Vierailija
42/66 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat alkaneet kiusata ihmisiä. Multa pyydettiin vuokrasopimusta, joka on ollut siellä vuosikaudet, mikään ei ole muuttunut ja olin juuri saanut asumistukipäätöksen ilman mutinoita. Nyt kitisevät siitä, että asun liian kalliisti. Odotan eläkepäätöstä, enkä ole muuttamassa, jos eläkkeen saan, koska pystyn tässä asunnossa siinä tapauksessa asumaan eläkkeensaajan asumistuen turvin. En viitsisi muuttaa kuukaudeksi, minkä ajan kuluessa päätöksen toivottavasti saan. Viimeisimmässä päätöksessä mulle oli laskettu työeläkeyhtiön maksama kuntoutustuki tuloksi, vaikka en tietenkään sitä saa, koska en saa Kelastakaan mitään. Etuuskäsittelijöillä pitäisi olla edes perustiedot sosiaaliturvan toiminnasta.

Kelan asumistuki rajat on 20 vuotta jäljessä. Siksi marisee kun esim. vuokra on 700 eikä 400. Ottaisivat pään pois perseestä ihan siellä arkkadian mäeltä asti.

No joo. Mä asun kyllä oikeastikin liian isossa ja kalliissa asunnossa nyt, kun lapset muuttivst pois kotoa, mutta tiedän, että joillakin alueilla on melkein mahdotonta löytää tarpeeksi edullista asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela saisi kaikki tiedot pankeilta jos haluaisivat mutta haluavat kyykyttää ihmisiä. Ottaahan ne suoraan tililtäkin rahat jos on takaisin perittävää.

Ei Kela saa pankeilta suoraan tietoa, eikä Kela voi myöskään periä suoraan kenenkään tililtä rahaa. Mistä olet saanut päähäsi, että näin olisi? 

Oletteko oikeasti noin sinisilmäisiä? Kaikki suomen viranhaltijat saavat ihan kaikki tiedot jos haluavat.

Vierailija
44/66 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ole Kela pyytänyt todisteita lopetetuista tileistä. Lopetin tyhjän tilin Nordeassa vuosia sitten eikä siitä jäänyt todisteita. Eikä kyllä ole kysyttykkään mitään sen perään. Ainut missä olen joutunut taistelemaan Kelan kanssa on kerroin 21,5 mitä ei suostuta koskaan poistamaan. Oikaisuvaatimuskaan ei auta. Ja kerran hylättiin toimeentulotuki, koska asumistukea nostettiin. Näin ollen en saanut maksusitoumusta apteekkiin. Aikani tapeltua sain sitten kuitenkin diabeteksen hoitoon tarkoitetut lääkkeet. Virkailijoissa on eroa. Ihan millä päällä ne sattuu olemaan niin saa päätöksen. Jos virkailijalla on veemäinen päivä niin kostaa asiakkaille. Vaikka rikkoisi lakia.

Vierailija
45/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Työllisyyspalvelut väärentävät kurssimerkintöjä. 12 viikon osallistuminen ilmoitetaan Kelalle 3 viikkona, jotta työtön saadaan tiputettua tuelta. Tämä on järjestelmällistä rekisteririkosta.

Heikoimmat painetaan alas koulutetut säästetään. Anna-Leena Häyhä mainitaan vastuuhenkilönä. Jos hän osallistuu tähän, kyse on virkavastuusta ja rikoksesta.

Tämä ei ole enää hallinnollinen moka. Tämä on tarkoituksellista tilastojen siivoamista ihmisten kustannuksella.

Vierailija
46/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Byrokratian rattaat, hitaasti liikkuvat.

Mietipä asiaa toisin. Jos saisit tukianomuksen läpi puutteellisin paperein tai ihan vain suusanallisesti kauniisti pyytämällä. Olisiko tämä hienoa asia?

Valitettavasti tukia hakee sellaisetkin jotka eivät niihin ole oikeutettuja. Siksi tarkempi syyni ja seuranta on paikallaan. Tämä on ihan perusteltua toimintaa näin veronmaksajan näkökulmasta.

Maamut saavat.

Vierailija
47/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, köyhä.

T. Sir Lothar

Vierailija
48/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kelaan viestiä ,netin kautta että, tili suljettu ja asia jo selvitetty. ei pankkiyhteyttä ole ja tämä oikeudellisesti pätevä ilmoitus. eli jää siitä sulle tulostettava viesti. ota uudestaan tilittiedot omasta pankkitilistä se tuloste ja tili muoto ja laita viesti lähetetty jo toinen todiste ja laita viesteihin sama ja itselle kopio. sitten voi ruveta jo miettiin poliisi tutkintaa.jos ei lähetetty hakemus kelpaa. tekevät usein kiusaa ja luulevat että toinen luovuttaa.

laitat vaan viestit ja itselle kopio kaikesta ja sitten laitat että laiton päätös ja lakipykälät viestissä.

kirjastossa voit toimia ja usein tulostinkin kirjastossa.kopio taisi olla euron. voit ehkä tallentaa omaan sähköpostiin tai muisti tikulle.jos sulla oma tietokone niin se on parempi. lue lakipykälät ja aina tee kirjallinen viesti tai muistio kaikesta paska palvelusta.ja valitus eteenpäin kelan portaita ylös.

Vierailija
49/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Samaa tekivät aikaisemmin kunnan sossut kun heillä oli aikaisemmin toimeentulotukikäsittelyt. 

Todennäköisesti siellä Kelalla on sulle sattunut käsittelijä, joka aikaisemmin on ollut kunnan sossussa käsittelemässä toimeentulotukipäätöksiä. Sulle ei oo aikaisemmin vaan sattunut vastaavaa. Nyt kokeilevat kepillä jäätä sinuun. 

Vierailija
50/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laita kelaan viestiä ,netin kautta että, tili suljettu ja asia jo selvitetty. ei pankkiyhteyttä ole ja tämä oikeudellisesti pätevä ilmoitus. eli jää siitä sulle tulostettava viesti. ota uudestaan tilittiedot omasta pankkitilistä se tuloste ja tili muoto ja laita viesti lähetetty jo toinen todiste ja laita viesteihin sama ja itselle kopio. sitten voi ruveta jo miettiin poliisi tutkintaa.jos ei lähetetty hakemus kelpaa. tekevät usein kiusaa ja luulevat että toinen luovuttaa.

laitat vaan viestit ja itselle kopio kaikesta ja sitten laitat että laiton päätös ja lakipykälät viestissä.

kirjastossa voit toimia ja usein tulostinkin kirjastossa.kopio taisi olla euron. voit ehkä tallentaa omaan sähköpostiin tai muisti tikulle.jos sulla oma tietokone niin se on parempi. lue lakipykälät ja aina tee kirjallinen viesti tai muistio kaikesta paska palvelusta.ja valitus eteenpäin kelan portaita ylös.

Haagan sossu teki aikaisemmin tuota Helsingissä. Siellä on rikollisia töissä. 

Vierailija
51/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa josta tuntuu että kela on muuttunut entistä v:seksi ?

Kela on muuttunut entistä v ittumaiseksi? Okei. Opettele kirjoittamaan. Ja lopettakaa ikivanhojen nostelu.

Vierailija
52/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Työllisyyspalvelut väärentävät kurssimerkintöjä. 12 viikon osallistuminen ilmoitetaan Kelalle 3 viikkona, jotta työtön saadaan tiputettua tuelta. Tämä on järjestelmällistä rekisteririkosta.

Heikoimmat painetaan alas koulutetut säästetään. Anna-Leena Häyhä mainitaan vastuuhenkilönä. Jos hän osallistuu tähän, kyse on virkavastuusta ja rikoksesta.

Tämä ei ole enää hallinnollinen moka. Tämä on tarkoituksellista tilastojen siivoamista ihmisten kustannuksella.

Joo, mullekin laitettiin, että olin kesän työttömänä, vaikka oikeasti olin työllisenä enkä nostanut mitään tukea, mutta koska olin itse itselleni hankkinut ansiotyön niin heidän silmissä olin työtön enkä työllinen.

Vierailija
53/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela noudattaa nykyisen hallituksen linjauksia, joten älä syytä Kelaa.

Kannattaa miettiä ketä seuraavan kerran äänestää tai onko niin väpelö, että jättää äänestämättä ja vinkuu asioista jälkikäteen.

Vierailija
54/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelassa voi tulla myös virhe, aina uusi hakemus, kunnes saat rahasi, ja aina uutta viestiä ja muistioo kelaan. eli oma ilmoitus, jos se on totta, on tarvittava todiste.ei kolmansien ihmisten tai olemattomat tilit, ole lain mukaan todistettavia asioita.joku osaamaton käsittelijä.ei voi pyytää laittomia asioita-

kirjoita että toimitettu tiliote on ainoa tili joka olemassa jne.

Vierailija
55/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti noin sinisilmäisiä? Kaikki suomen viranhaltijat saavat ihan kaikki tiedot jos haluavat.

Olen viranhaltija. Kerropa minulle mitä tietoja saan ilman asianosaisen lupaa? Kiinnostaa tietää, koska töissäni käytän vain järjestelmää, jonne on kirjattu oman alani tiedot. En näe terveystietoja, en verotietoja, en rikosrekisteriä, en oppilaitosten tietoja ym.

Vierailija
56/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulta ole Kela pyytänyt todisteita lopetetuista tileistä. Lopetin tyhjän tilin Nordeassa vuosia sitten eikä siitä jäänyt todisteita. Eikä kyllä ole kysyttykkään mitään sen perään. Ainut missä olen joutunut taistelemaan Kelan kanssa on kerroin 21,5 mitä ei suostuta koskaan poistamaan. Oikaisuvaatimuskaan ei auta. Ja kerran hylättiin toimeentulotuki, koska asumistukea nostettiin. Näin ollen en saanut maksusitoumusta apteekkiin. Aikani tapeltua sain sitten kuitenkin diabeteksen hoitoon tarkoitetut lääkkeet. Virkailijoissa on eroa. Ihan millä päällä ne sattuu olemaan niin saa päätöksen. Jos virkailijalla on veemäinen päivä niin kostaa asiakkaille. Vaikka rikkoisi lakia.

Mulle oikeuskansleri teki tahalleen väärän päätöksen ettei silmälaseja korvattais. Kyllä ne olis Kelan kuulunu korvata. Eli korruptoitunut rikollinen sekin.

Helsingissä varsinkin ovat eritttäin veemäisiä. Varsinkin Länsi-Helsingissä. Se on vissiin kateuden aihe kun asuu Lännessä päin, vaikka alue ei edes ole mitään varsinaista eliittialuetta. 

Vierailija
57/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela noudattaa nykyisen hallituksen linjauksia, joten älä syytä Kelaa.

Kannattaa miettiä ketä seuraavan kerran äänestää tai onko niin väpelö, että jättää äänestämättä ja vinkuu asioista jälkikäteen.

No just tämä!

Vierailija
58/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus, tili oli lopetettu 15 v sitten ja kela penkoi sen arkistosta ja oletti on käytössä aina. Ollut kauan toinen tili joka näkyy hakemuksissa, mutta virkailija leikki turhaa salapoliisia ja kaivoi lopetetun esille. Lopetetusta ei saa tiliotteita. Tuli tietysti myös kysely puolison tuloista, olen sinkku. Varmaan pian naapurin tuloista. Tykkäävät myös esiintyä anonyymisti että saa tehdä virheitä. Samalla moni oikea huijari jää ottamatta kii. Koska keskittyykin vääriin. 

Vierailija
59/66 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä virkailijat tekee virheitä,siitä vaan viesti joka on itselle tulostettavissa. kirjastossa hiukan riskialtista toimia koska tiedot ja bugit voi olla vaarallisia.

ajankohtaiset asiat on ne jota käsitellään, ei vanhat jo mitätöidyt asiat-

aina uusi hakemus samalta ajalta ja viesti ja kirjoitus,edellinen päätös virheellinen ja laiton.kaikesta paperijälki niin voi turvautua oikeusapuun ja poliisiin.tarvittaessa.

Vierailija
60/66 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikka Åback

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä