Ulkomailla matkustaneet: Onko muut kuin suomalaiset yhtä kaksinaamaisia?
Onko muissa maissa yhtä yleistä kieroilu, panettelu, epärehellisyys ja kaksinaamaisuus kansanpiirteenä? Onko yhtä yleistä eli siis kaikessa esiintyvää.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia ei ulkomailla tunneta kaksinaamaisina, vaan päinvastoin. Suomalaiset ovat kaikkialla arvostettuja, rehellisiä, täsmällisiä ja hiljaisia. Ainoastaan suomalaiset itse eivät arvosta itseään.
Kaikki mitä olen kuullut on että ihmiset on vaaleita, naiset helppoja ja ettei pidä suomalaisista. Sen olen kuullut. Kukaan ei ole koskaan kehunut.
Vierailija kirjoitti:
En ole matkustellut, mutta mulla on käsitys että vaikka aasiassa on aika kieroa hommaa.
Ei, kyllä se kakskymppinen thaikku rakastaa ihan aidosti kuuskymppistä möhömaha-farangia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepa muiden maiden eriarvostuneisuutta ja orjuutta. Onhan niissä kaksinaamaista toimintaa. Yrityksethän myös pelaa kaksinaamaista peliä välittämättä ihmiskohtaloista ja eläinten myös. Pahempaa kaksinaamaisuutta on ulkomailla, kuin Suomessa.
Empaattisuus ei ole kovin laaja käsite maailmalla.
Suomessako yritykset on rehellisiä halpatyövoimalla suomalaiset 300 000 työtöntä syrjineet. Suomessa jyllää korporativismi valtiomallina.
Missä kohtaa sanoin suomalaisyritysten olevan rehellisiä? Pahempaa -sana on verrattavissa oleva. Sana ei kumoa lievempää pahaa.
Ulkomaillahan yritykset tappavat toisia mielellään rikastuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla, asunut pian 30 vuotta ja matkustellutkin paljon. En ole törmännyt kaksinaamaisuuteen tai kieroiluun tai muuhun mitä ap mainitsi kansanpiirteenä missään.
Kuitenkin koska maailmassa on arvioitu olevan vuonna 2024 8 019 876 189 ihmistä niin aivan takuulla meitä löytyy joka junaan ihan joka puolelta.
Piirre mistä en suomalaisissa pidä ja mikä tuntuu olevan tyypillinen, on kateus. Tämä ei ole klisee, tämän tunnistaa ja tunnistaa hyvin moni muukin. Sitä en tiedä mistä johtuu mutta ehkä huonosta itsetunnosta joka pistää ihmiset vähättelemään ja mitätöimään itseään ja toisia. Myös syvä pessimismi ja aina pahimman vaihtoehdon odottaminen joka asiassa.
Suomalaisilla olisi kuitenkin paljon asioita joista olla ylpeä. Suomalaiseen perusluonteeseen kuuluu ahkeruus, periksi antamattomuus, rehellisyys muutamia mainitakseni j
Suomalaisten helmasynti on pahansuopuus, passiiviagressiivisuus johon ei yhtä paljon törmää länsimaissa. Mutta se suomalinen pahanilkisyys, se on ihan suomalaisten oma juttu. Varmaankin törmää samaan käytökseen muissa kehitysmaissa.
Jos suomalaiset olisivat kieroja niin Suomen taloudella menisi paljon paremmin. Kun seuraa EU:n touhuja niin juuri kaikki muut maat ovat kieroja, ei Suomi.
Muut maat osaa kierosti kääntää asiat päinvastaiseksi todellisuuden kanssa:
-velkaantunut Suomi maksaa tukea EU:n rikkaammille maille
- Suomi Eu:n metsäisimpänä maana joutuu maksamaan "kompensaatiota" metsänsä hävittäneille maille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole matkustellut, mutta mulla on käsitys että vaikka aasiassa on aika kieroa hommaa.
Uskooko joku että vaikka nämä joita näissä rajatarkastusohjelmissa näytetään, ovat todellisuudessa yhtä kielitaidottomia ja tietämättömiä? Minä en ihan usko. Saati jos on ostanut tuolta jotain, niin huomaa tulleensa huijatuksi usein.
Ja mitä olen lukenut, niin hymyillään usein edessäpäin, ja haukutaan takana.
Rajaohjelmassa on rosvoja, pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaiset olisivat kieroja niin Suomen taloudella menisi paljon paremmin. Kun seuraa EU:n touhuja niin juuri kaikki muut maat ovat kieroja, ei Suomi.
- Suomi Eu:n metsäisimpänä maana joutuu maksamaan "kompensaatiota" metsänsä hävittäneille maille.
Suomen huonosta menestyksestä eu:ssa saat kiittää suomalaisia poliitikkoja joilla on aina joku muu kansa mielessä kuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä se kakskymppinen thaikku rakastaa ihan aidosti kuuskymppistä möhömaha-farangia.
Yhtä paljon kuin suomalainen nainen amerikkalaista panoaan.
Huomenta vain sinne Pietariinkin! Ei oikein osunut tämä ensimmäinen, mutta jospa se siitä vielä lähtee sujumaan.
Huomenta vain sinne Pietariinkin! Ei oikein osunut tämä ensimmäinen, mutta jospa se siitä vielä lähtee sujumaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomen taloudessa menee huonosti koska Businesfinland lautakasa suomi on vauras maa, myyty sähköverkot, ilmaiset kaivosmaat, huono ostovoima paljon työttömiä olemattomalla korvauksella yhteiskuntamalli kehitysmaista korruptio suomalainen nepotismi feminismi lista on loputon
Vierailija kirjoitti:
Suomaiset saa omasta paskuudestaan syyttää itseään. Suurin osa suomalaisten ongelmista löytyy peiliin katsomalla.
Minun nähdäkseni suomalaiset ovat varsin rehellistä kansaa, jotka ottavat välillä liikaakin syntejä kontolleen ja syyttävät itseään asioista, jotka eivät tosiasiassa ole heidän syytään. Mm. alkoholistin vaimo onnistuu jotenkin syyttämään itseään miehensä juopottelusta jne. Asioita peitellään ja hävetään ihan liikaa. Jos menee hyvin, niin hävetään sitäkin - ettei naapurit vain pidä ylpeänä.
Monissa Välimeren itä-ja eteläpuolelle sijoittuvissa kansoissa taas lähtökohta on, että kaikki on kuulijan vastuulla. Valehdella saa. Jos kuulija on niin tyhmä, että uskoo sen - no, oma moka. Siinä kiinalaisesta bulkkimatosta tulee nopeasti käsin solmittu arvomatto. Tai myytävänä oleva matto ei olekaan enää se, joka siellä takahuoneessa paketoitiin kotiin viemistä varten. Myös ravintolassa lisätään surutta ylimääräisiä juomia tai extroja laskuun. Mikäli asiakas sen huomaa, siitä nousee iso meteli. Yleensä varsinkin suomalaiset hämmentävät huutamisesta ja mieluummin maksavat huijarille, kuin selvittävät tilanteen loppuun. Nämä tällaisiin tavanomaisina esimerkkeinä, joihin matkustavat törmäävät.
Sanoisin, että Suomi on turvallinen maa ja täällä uskaltaa luottaa valtaosaan ihmisiä. Valitettavasti trendi on kuitenkin muuttumassa, koska emme osaa pitää tiukasti kiinni meidän kulttuurista toimia ja edellyttää rehellisyyttä. Täälläkin saa kohta ravintolalaskun tarkistaa moneen kertaan ja käteinen näyttää menevän farkku-kassaan ilman kuittia.
Uskooko joku että vaikka nämä joita näissä rajatarkastusohjelmissa näytetään, ovat todellisuudessa yhtä kielitaidottomia ja tietämättömiä? Minä en ihan usko. Saati jos on ostanut tuolta jotain, niin huomaa tulleensa huijatuksi usein.
Ja mitä olen lukenut, niin hymyillään usein edessäpäin, ja haukutaan takana.