Voisitko alkaa suhteeseen entisen päihdeongelmaisen kanssa?
Hän ei ole käyttänyt päihteitä moneen vuoteen ja on tehnyt elämänmuutoksen. Nykyään käy töissä ja elää "kunnollista" elämää.
Kommentit (9)
Riippuu. Sanoisin, että 95% tapauksista en. Se että hän edes puhuu entisistä päihdeongelmistaan kertoo, että asia on edelleen tavalla tai toisella ajankohtainen. Ja jos se on ajankohtainen kun on seesteistä, mitä se sitten on kun tulee turbulenssia? Entä onko henkilö selvinnyt "ongelmasta" itse ja millä motiivilla, mikä häntä nyt motivoi olemaan käyttämättä päihteitä?
Vaikka aikuisena tuollaisen ihmisen kanssa voi pärjätäkin, esim. lapsi on eri asia. Haluaisitko pakottaa pienen lapsesi vuoroviikoksi asumaan entisen päihdeongelmaisen kanssa, jonka kanssa sinäkään et halunnut asua? Suomen laki pakottaa tähän. Vain suora väkivallanteko lasta kohtaan ja pitkä, kallis oikeustaistelu voi vapauttaa lapsen asumasta siittäjänsä kanssa. Tämä tekee nopeasti naisen ja lapsen elämästä täyttä helvettiä
Kyllä voisin ystävystyä jne. Jos olisin jotain puolisoa ja lasten vanhempaa etsimässä, etenisin hitaasti tai ehkä en lainkaan.
Ei ole olemassa entisiä päihdeongelmaisia. Päihdeongelma on ja pysyy, vaikka olisi kuivillakin.
En. Olen kasvanut alkoholistikodista ja uskon, että minun ja kuivilla olevan päihdeongelmaisen menneisyyden traumat löysivät niin pahasti väärällä tavalla kättä yhteen, että olisimme toisillemme vain haitaksi.
Nisteillä tai ex-nisteillä ei ole ihmisarvoa eivätkä ansaitse kuin elinikäisen syrjäytymisen.
Jos olisin lapsentekoiässä ja haluaisin perheen, tuskinpa. Olen alkoholistin lapsi, tiedän liikaa.
Nyt vanhempana seurustelu niin, että molemmilla olisi omat kodit, saattaisi olla ok. Olisin silti varovainen taustani vuoksi.
En voisi seurustella entisen/nykyisen päihdeongelmaisen kanssa.
Kyl, ellei aivot ole totaalisen kärähtäneet.