Muita jotka eivät pysty nukkumaan hotellissa?
Ensimmäistä yötä ulkomaan lomahotellissa, keskellä yötä istun sohvalla. Uni ei tule vaikka tekisi mitä. Katson tässä kun muu perhe nukkuu ja pidättelen ahdistusta. Aamuun on monen monta tuntia ja mietin, joudunko valvomaan koko yön.
Muita jotka eivät pysty nukkumaan hotellissa? Tyyny tuntuu väärältä, sänky vieraalta ja äänet häiritseviltä. Mieli tekisi nukkua, mutta ei vaan pysty. On liian kuuma, liian kylmä, liian kuiva ilma tai liian jotain muuta.
Tämä on outoa, koska ennen matkustelin ulkomailla ja yövyin hotelleissa työn puolesta useita kertoja vuodessa. Silloin nukutti aina hyvin. Nyt kun on tullut ikää lisää, ei tästä tule enää mitään.
Ahdistaa ihan hirveästi. Aamulla pitäisi olla virkeä ja mennä sinne sun tänne nähtävyyksiin ja aktiviteetteihin. Miten jaksan koko viikon nukkumatta? Onko joku jaksanut?
Kommentit (53)
Ap kirjoittaa palstalla klo 7:22: Aamuun on monen monta tuntia. ja mietin joudunko valvomaan koko yön.
Nukkuminen missään muualla kun omassa sängyssä on ihan perseestä. Käytän myös kotona korvatulppia, niin se auttaa myös vieraassa paikassa. Nyt olin viikon kreikassa, ja käytin joka päivä melatoniinia. Alkoholia en käytä, niin se ei sekoita nukkumista. Jos matkalaukkuun olisi mahtunut, olisin ottanut mukaan oman tyynyn. Mökeille yms otan aina oma tyyny mukaan.
Sama juttu, naimiseksi menee aina touhu hotelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa palstalla klo 7:22: Aamuun on monen monta tuntia. ja mietin joudunko valvomaan koko yön.
Oletko kuullut eri aikavyöhykkeistä?
Etelässä saatan herätä usein yöllä ja saan paniikkikohtauksen kun olen varma että tulee tsunami/kivivyöry/varkaita
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittaa olevansa ulkomailla. Siellä saattaa olla aamuyö vaikka täällä olisikin aamu.
Vierailija kirjoitti:
Jossain muualla on katsos yö.
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut aikavyöhykkeistä? Ap lienee jossain päin USA:ta
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tätä samaa myös, ilmeni voimakkaana sen jälkeen kun läheiseni kuoli. Työn puolesta välillä pitäisi matkustaa, joten haluaisin saada homman kuntoon. Olen kokeillut ottaa staycationin ihan kotikaupungin huippuhotelliin ja rentoutua kylvyssä ennen nukkumaanmenoa, mutta ei auttanut. Lääkäriltä sain nukahtamislääkkeen, mutta sivuvaikutusten pelossa en ole vielä kokeillut. Valvon kans koko yön sitten kun valvottaa ja seuraavana päivänä on niin huono olo, etten pysty mihinkään. Kotiin palattua nukun koko päivän.
Staycation 🤮🤮🤮
Mulla ollut samoja ongelmia. Onneksi monissa hotelleissa on nykyään tyynyvalikoima, niin niistä löytyy yleensä joku mun päälle sopiva.
Meillä on yhteismökki miehen veljen kanssa ja sinne vien aina oman tyynyn mukanani, kun ikinä ei ole takeita, onko ne minun ostamat hyvät tyynyt käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tätä samaa myös, ilmeni voimakkaana sen jälkeen kun läheiseni kuoli. Työn puolesta välillä pitäisi matkustaa, joten haluaisin saada homman kuntoon. Olen kokeillut ottaa staycationin ihan kotikaupungin huippuhotelliin ja rentoutua kylvyssä ennen nukkumaanmenoa, mutta ei auttanut. Lääkäriltä sain nukahtamislääkkeen, mutta sivuvaikutusten pelossa en ole vielä kokeillut. Valvon kans koko yön sitten kun valvottaa ja seuraavana päivänä on niin huono olo, etten pysty mihinkään. Kotiin palattua nukun koko päivän.
Ihan uteliaisuudesta, mitkä sivuvaikutukset pelottaa niin paljon että mieluummin valvoo? On silläkin ihan suoria vaikutuksia.
Olen ylipäätään lääkeyliherkkä ja saan herkästi sivuvaikutuksia jopa Buranasta. Sain Stella-nimistä lääkettä, jonka sivuvaikutuksia ovat mm. unissakävely, sekavuus ja muistinmenetys. Luin että sitä ei edes suositella naisille. Ei kauheasti kiinnosta kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Staycation 🤮🤮🤮
En ymmärrä, miksi pitää tulla ilkkumaan tyhjänpäiväisestä.
Puhelin pois ja kunnon rentoutuminen. Ajatuksena, että vaikka ei nukukaan, niin koko muu keho rentoutuu ja lepää. Rentoutat jokaisen osan erikseen.