X (Twitter) vedätystä?
Olen tullut siihen tulokseen, että Twitter eli X on käyttäjien kusetusta. Olen nyt seurannut twiittien näyttökertoja ja huomannut, että twiittejäni näkee vain muutama ihminen. En ole vielä päässyt selville mistä se johtuu. Olenko ehtinyt jo suututtaa jonkun ja saanut kostoksi varjobännäyksen? Vai onko algometrit suunniteltu vain sillä perusteella, että pitää ostaa näkyvyyttä. Jos näin on niin, kusetustahan tuo silloin.
Mitä kokemuksia teillä on?
Kommentit (10)
Nämä palvelut olivat hyviä 10v sitten. Käytettävyys huononee jokaisella sivulla. Nyt näistä aletaan pyytämään käyttömaksua.
Tietääkö joku miten toi on näkyvyysjuttu on suunniteltu?
Eiköhän tuossa ole että palvelu pisteyttää ihmisiä ja mitä parempi score, sitä enemmän viestit näkyy. Näin takaavat kiinnostavien tviittaajien näkyvyyden. Muutenhan koko palvelu olisi yhtä samanarvoisten viestien loputonta puuroa.
Eli ap et vaan ole algoritmin mielestä lainkaan mielenkiintoinen. Etkä luultavasti oikeastikaan.
Postaa jotain 10 sekunnin videoita tai meemejä, niin saat tykkäyksiä ja näkyvyyttä. Näin se sosiaalinen media toimii. Ja Pisa-tulokset sen kun vaan laskevat.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa ole että palvelu pisteyttää ihmisiä ja mitä parempi score, sitä enemmän viestit näkyy. Näin takaavat kiinnostavien tviittaajien näkyvyyden. Muutenhan koko palvelu olisi yhtä samanarvoisten viestien loputonta puuroa.
Eli ap et vaan ole algoritmin mielestä lainkaan mielenkiintoinen. Etkä luultavasti oikeastikaan.
Pisteytys ja mielenkiintoisuus, joita algoritmi arvostaa tulee ilmeisesti rahalla, koska eihän kukaan ole edes nähnyt twiittejä eikä siten pääse arvioimaan niiden kiinnostavuutta. Logiikkaa nyt peliin hei.
Vierailija kirjoitti:
Postaa jotain 10 sekunnin videoita tai meemejä, niin saat tykkäyksiä ja näkyvyyttä. Näin se sosiaalinen media toimii. Ja Pisa-tulokset sen kun vaan laskevat.
Olen kokeillut kaikenlaisia postauksia, kun aloin tutkia tätä. Ei eroja näkyvyydessä.
Kuinka paljon sinulla on seuraajia? Jos vain pari sataa, niin ei ole ihmekään että näyttökertoja tulee vain muutama per postaus.
Myös, kun vastaa jonkun twiitiin, niin samassa ketjussa on viestejä, joiden näkyvyys on tuhansia ja viestejä joiden näkyvyys on parikymmentä. Eli vastaukset eivät edes näy kaikille muille vastaajille, mikä minusta on todella hämmästyttävää! Voiko tosiaan olla noin?