Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät pysty nukkumaan hotellissa?

Vierailija
14.07.2024 |

Ensimmäistä yötä ulkomaan lomahotellissa, keskellä yötä istun sohvalla. Uni ei tule vaikka tekisi mitä. Katson tässä kun muu perhe nukkuu ja pidättelen ahdistusta. Aamuun on monen monta tuntia ja mietin, joudunko valvomaan koko yön.

Muita jotka eivät pysty nukkumaan hotellissa? Tyyny tuntuu väärältä, sänky vieraalta ja äänet häiritseviltä. Mieli tekisi nukkua, mutta ei vaan pysty. On liian kuuma, liian kylmä, liian kuiva ilma tai liian jotain muuta.

Tämä on outoa, koska ennen matkustelin ulkomailla ja yövyin hotelleissa työn puolesta useita kertoja vuodessa. Silloin nukutti aina hyvin. Nyt kun on tullut ikää lisää, ei tästä tule enää mitään.

Ahdistaa ihan hirveästi. Aamulla pitäisi olla virkeä ja mennä sinne sun tänne nähtävyyksiin ja aktiviteetteihin. Miten jaksan koko viikon nukkumatta? Onko joku jaksanut?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tätä samaa myös, ilmeni voimakkaana sen jälkeen kun läheiseni kuoli. Työn puolesta välillä pitäisi matkustaa, joten haluaisin saada homman kuntoon. Olen kokeillut ottaa staycationin ihan kotikaupungin huippuhotelliin ja rentoutua kylvyssä ennen nukkumaanmenoa, mutta ei auttanut. Lääkäriltä sain nukahtamislääkkeen, mutta sivuvaikutusten pelossa en ole vielä kokeillut. Valvon kans koko yön sitten kun valvottaa ja seuraavana päivänä on niin huono olo, etten pysty mihinkään. Kotiin palattua nukun koko päivän.

Ihan uteliaisuudesta, mitkä sivuvaikutukset pelottaa niin paljon että mieluummin valvoo? On silläkin ihan suoria vaikutuksia. 

Vierailija
22/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lomareissu niin mä ainakin nukun paremmin kuin yleensä kun on päivällä lenkkeillyt, käynyt ehkä niillä nähtävyyksillä, sitten syö ja juo hyvin. Oon tosi huono nukkumaan yleensä. Hae apteekista melatoniinia, kohdemaasta riippuen voi saada jotain muutakin nukahtamiseen ilman reseptiä. 

Jouduin joitakin vuosia sitten ottamaan säännöllisesti ja pitkäaikaisesti unilääkkeitä erään toisen lääkkeen aiheuttaman sivuvaikutuksen (unettomuus) vuoksi. Käytöstä on nyt jo muutama vuosi, mutta en tiedä sitten olisiko se vaikuttanut jotenkin tähän asiaan. Ehkä sekoittanut jotain. Kotona tosin saan unta hyvin. Käytin kuitenkin niin pitkään unilääkkeitä, että niihin syntyi tietty vastustuskyky. Täytyy yrittää hankkia melatoniinia, jos se yhtään auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä on vieraita energioita, joissakin hotellihuoneissa. Lämpötila kyllä vaikuttaa ja miten viilennys toimii tms. Saako tuuletettua. Onkohan se kummitteleva hotelli. Jos alkoholi on elämässäsi yleensä yhtään, voisiko se heikentää unta? Älä mene aktiviteetteihin jos väsyttää, nuku ja tee muuta myöhemmin - kai sieltä muutakin löytyy. Älä esitä että oot valmis kaikkeen väsyneenä. Ehkä muut menevät? Onko omat huoneet vai ahtauduttu samaan. Entä onko kumppani kritisoiva vai mukava.

Sama ongelma kaikissa hotelleissa nykyään, eli ei ole hotellin energioista kiinni. Siksi ei tee enää mieli lähteä lomareissuille, mutta lapset pettyisivät. Alkoholista olen luopunut kokonaan. Tässä huomeessa toimii viilennys hyvin, onneksi! Mutta jostain syystä se ei riitä uneen pääsyyn. Peiton päällä kylmä, peiton alla kuuma. Koko perhe samassa huoneessa. Ehkä pitäisi ottaa oma hu

Minulla oli nuorempana juuri noin, mutta nykyään ei ole ongelmaa. Ehkä vanhemmiten väsyy helpommin.

Vierailija
24/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nukkua vieraassa paikassa. Yritän nukkua, mutta se on vaan sellaista horrostamista. Älykellon mukaan sain unipisteitä viime yönä 45/100. Tän hotellin liinavaatteissa on huuhteluaineena käytetty etikkaa ja minä inhoan sitä etikan tunkkaista löyhkää!

Vierailija
25/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ratkaisuna oma tyyny, paljon kävelyä ja hiprakka illalla. Ilman näitå en nukkuisi vieraassa paikassa ollenkaan.

Vierailija
26/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ratkaisuna oma tyyny, paljon kävelyä ja hiprakka illalla. Ilman näitå en nukkuisi vieraassa paikassa ollenkaan.

Olin vastaamassa saman, että oma tyny ja jopa pussilakana mukaan. Se on ihan hassua, mutta auttaa unen saamiseen. 

Vierailija
27/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat ja 478-hengitys. Lupaa itsellesi vapaapäivä huomenna, niin rauhoitut. Ei joka päivä tarvitse suorittaa, varsinkaan lomalla.

Haluatko oppia nukahtamaan hetkessä? Kokeile 4-7-8-tekniikkaa: Toimii kuin taika

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005882611.html

Vierailija
28/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi, ei haluttaisi alkaa taas  käyttämään alkoholia, kun sitten on helposti terä poissa seuraavana päivänä sen vuoksi. Ensi kerralla otan kyllä oman tyynyn, koska tästä ei tule mitään. 

Vierailija
29/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin just hotellissa lähes koko yön. Olosuhteissa ei ole mitään vikaa, ovat paremmat kuin kotona. Silti ei nukuttanut, älykellonkin mukaan tulos olis erittäin heikko. 

N47

Vierailija
30/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulpat ja 478-hengitys. Lupaa itsellesi vapaapäivä huomenna, niin rauhoitut. Ei joka päivä tarvitse suorittaa, varsinkaan lomalla.

Haluatko oppia nukahtamaan hetkessä? Kokeile 4-7-8-tekniikkaa: Toimii kuin taika

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005882611.html

Kokeilen tuota 478 ja samalta lehden sivulta löytyvän linkin armeijan kikkaa seuraavaksi. 

Vierailija
31/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Käytän reissuissa nukahtamislääkkettä. Itselle ei tule siitä mitään sivuvaikutuksia. Ilman tota lääkettä jättäisin matkat väliin. 

Vierailija
32/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun aina vieraassa paikassa ensimmäisen yön huonosti, sen jälkeen yleensä aina paremmin.

Vierailija
33/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet ap:lla? Tuo kylmä-kuuma viittaisi siihen.

Vierailija
34/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, suosittelen hengitysharjoituksia rentoutumiseen. Sekä päivällä että yöllä.

Vierailija
35/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele äänikirjaa tai syvärentoutusharjotusta. Ota unilääkkeet tai tiukka ryyppy ennen nukahtamista.

Vierailija
36/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YYYHYY AHISTAA YYYHYYYY😩

Vierailija
37/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi heikentää unenlaatua. Syvää unta ja rem unta ei tule tarpeeksi vaan liikaa kevyttä unta ja heräilyä. Tämänkin on älykello osoittanut.

Vierailija
38/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yö vieraassa paikassa on aina tuollainen. Toisena on niin väsynyt että jo nukuttaa. Kolmas menee sitten normaalisti. 

Vierailija
39/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nuku missään vieraassa paikassa, matkustelen silti paljon ja ehkä se onkin ajan myötä henkisesti helpottanut kun en ota stressiä. Nukun sitten kotona ja olen onnellinen jokaisesta pikku torkusta minkä saan otettua. Itse kyllä liikun päivät, mutta se liiallinen uupumuskin vetää kehon niin kieroksille ettei tosi.

Vierailija
40/53 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nukun sitä huonommin mitä aktiivisempi olen päivällä. Juoksulenkki iltapäivällä pilaa yöunet, samoin koko päivän kävelyt jossain kohteessa (jos askeleita tulee tuollaisia määriä). Se on oikeastaan aika ärsyttävää, tavallaan on väsynyt mutta ei vaan nukahda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi