Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset marjat jäävät taas metsiin kun kukaan ei niitä halua poimia eivätkä eläimet syö

Vierailija
13.07.2024 |

Metsissä olisi mustikkaa ja puolukkaa yllin kyllin, mutta ne eivät kelpaa kotimaisille poimijoille ja metsän eläimille. Sillä aikaa thaimaalaiset marjanpoimijat jumittavat edelleen lähtömaassa ja odottavat lupia jotta voisivat tehdä töitä Suomessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010562295.html

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisten tasosta huomaa että on heinäkuu 

Vierailija
22/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä ennen pärjättiin kun ei ollut thaimaalaisia marjanpoimijoita.

Ihmiset poimi enemmän myyntiin ja itselleen. Nyt kysyntä on kasvanut kun kaupunkiin pakkautuneet ihmiset haluavat elää terveellisesti, mutta eivät ole ikinä metsässä käyneetkään.

Höpö. Olen paljasjalkainen Hesalainen, ja haen mökiltä pakastimen täyteen mustikkaa, puolukkaa ja ehkä vielä sieniä jos mahtuu. Kuivattua suppista on kyllä soppatarpeiksi.

Yllättyisit jos tietäisit mitä kaikkea muuta luonnosta saa. Vaikka erilaisia laukkoja kuten karhun- ja litulaukkaa, alkukevääastä myös horsma on hyvä salaatinlisä, samoin kuin vuohenputki....

Karhunlaukka on hyvää, kuin mieto valkosipuli ja ruohosipuli samassa kasvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti käy meidän, kun luuiiaan 0että veronmaksajat maksaal loputtomasti kaiken

Vierailija
24/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saa hiilineutraalia mustikkaa kun thaikurit suhauttaa lentokoneella Suomeen ja takas.

Vierailija
25/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kukaan Suomessa ei kerää marjoja

Vierailija
26/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheeta. Miljoonana kesänä siellä kasvaneet mutta nyt ne varmaan kualee kun suomalaiset ei poimi. Voi voi, se niistä mustikoista sitten.

Jääkausi päättyi noin 10000 vuotta sitten.

Vierailija
27/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kukaan Suomessa ei kerää marjoja

Ei kerää koska sossu antaa rahaa.

Vierailija
28/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin mustikoita kerään ja moni sukulainen ja ystäväni myös. Älä ap puhu palturia.

Vierailija
29/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viikolla pohjoiseen äidin luokse. Ja hillajänkälle joudun. Vihaan hillassa käyntiä. En edes tykkää hilloista, vaan joka marja jää äidille. Mutta tottakai äidin kaveriksi lähden, ettei tarvi yksin käydä. Mutta itikat, paarmat, ja pitkä tarpominen jänkälle.... Örk.

Viinimarjoja on ihan kiva poimia, kun ne samassa pensaassa. Niitäkin meillä pohjoisessa on varmaan 40 pensasta.

Vierailija
30/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viikolla pohjoiseen äidin luokse. Ja hillajänkälle joudun. Vihaan hillassa käyntiä. En edes tykkää hilloista, vaan joka marja jää äidille. Mutta tottakai äidin kaveriksi lähden, ettei tarvi yksin käydä. Mutta itikat, paarmat, ja pitkä tarpominen jänkälle.... Örk.

Viinimarjoja on ihan kiva poimia, kun ne samassa pensaassa. Niitäkin meillä pohjoisessa on varmaan 40 pensasta.

Minä kävin kävin tänään hillassa/lakassa. Keräsin vain vähän kiisseliin. Hillot olen jo keittänyt. Suolla olisi tosi paljon lakkaa, mutta eipä siellä käy minun lisäksi kukaan muu. En kuitenkaan viitsi poimia enempää kuin itse tarvitsen.

Vierailija
31/31 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille kelpaa. Joka vuosi tehdään hillot ja mehut, sekä pakastetaan ihan marjoina. Sienet menevät kuivatukseen ja osa pakkaseen.