Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako mansikoita kiskurihinnoilla!!!

Vierailija
13.07.2024 |

Ainoa tapa saada hinnat alas on olla ostamatta 

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan. 15 kg pakastin ja nyt ostan syöntiin noin litran päivässä, useamman jos aikuiset lapset ovat tulossa kotona käymään. 

Vierailija
62/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne nyt maksaa? Täällä on yhden viljelijän monopoli ja viime kesänä 5kg 45€. En ostanut ja tämä kesänä en ole edes katsonut mitä pyytäävät. 

Tuskin jäivät myymättä vaikka SINÄ et ostanutkaan.

Jäi muille joilla on varaa.

Sanoinko, että jäävät? Outo kommentti. Muut saa kyllä ostaa mun puolesta. Itse kerään metsämansikat, mustikat, vadelmat ja puolukat metsästä. Lisäksi pihasta herukoita, karviaisia, saskatoonia, makeasinikuusamaa ja tyrnejä. Omenaa kuivattuna ja soseena. Mansikoita kasvaa vähän omassa pihassakin, niin että pari kakkua saa tehtyä ja loput suoraan puskasta syöden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne piirtää kenellä on liitua.

Onko sinulle tullut mieleen, että elämme yhteiskunnassa jossa on eri tulotasoisia ihmisiä? Toiselle kallis on toiselle halpa. Näitä heikompilahjaisia tukien varassa eläviä ihmisiä on prosentuaalisesti melko vähän ja hinnoittelu heidän tukitasojensa mukaiseksi ei ole liiketaloudellisesti järkevää, he ostaisivat kuitenkin melko vähän. Mansikkasato on ollut aika pieni, joten järkevämpää myydä kalliimmalla niille jotka ostavat muutenkin enemmän. Olisi tavallaan myös väärin köyhiä kohtaan houkutella heitä ostamaan mansikoita edes halvalla sillä ei heillä olisi niihinkään varaa. On hyvin huomaavaista pitää hinta korkeana koska silloin nämä köyhät säästävät tavallaan enemmän kun jättävät ostamatta kokonaan. Jokaisesta ostamattomasta litrasta säästävät jopa 10 euroa. Jos hinta olisi 3 e niin he tuhlaisivat sen kokonaan.

He tuhlaavat heti kaiken mitä saavat ja sitten itkevät että ei ole rahaa ostaa ruokaa.

Vierailija
64/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin Hankasalmen torilta aivan ylikypsää pienen astian ja hintaa 6,90. Kyllä harmitti kun kotona katsoin pakettia tarkemmin ja huomasin että yhtään kiinteää ja tuoretta ei mukana ollut, melkolailla vetisiä löllyköitä kaikki.

Missä on hankasalmi??

Helsingistä kaakkoon aika liki 318 kilometriä. Sinne pääset kolmosen ratikalla..tai jotain. Helsingissä asuvien maailma on ahdistavan pieni.

Vierailija
65/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kaljaa...

Vierailija
66/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi poimisin vuosia mansikkoita itse. Sitten lakkautettiin monet viljelypalstat. Sitten aloin ostamaan valmiiksipoimittuja. Edellisena vuotena ostin  20 kg. Tänä vuonna ostin 4 kg laatikon ja ajattelin, etten tarvikaa enemmän. Mitä enemmän kiusattaan ostajia, sitä vähemmän ostetaan. Lopulta häviävät tuottajat ja kauppiat. Tiedän metsämansikkapaikkoja. Niin että saavat pitää omat mansikkat. Ei tarvii sahata oksaa, millä itse istuttaan. Putoamine sieltä voi satuttaa vaan sahaaja ja kiusaaja itseä.  

Vierailija
67/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös juuri lehdessä lukenut, että nyt on mansikat edullisimmillaan 😄 ei ainakaan meillä päin Hinnat sama siitä kun tulivat eka kerran myyntiinHomehtukoot vaikka pelloille..

Vierailija
68/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä vuosi sitten marjojen myynnissä oli joku järki, nyt villi meno ja riistohinnat. En aio pakastaa nyt yhtään marjaa, pitäkää tunkkinne. Laatukin vaihtelee hurjan paljon.

Tässä maassa kaikki on mennyt persmäkeä alas ikävä kyllä.

Ei tässä maassa mikään ole mennyt persmäkeä. Juuri saatiin rajalaki ja pressaksi saatiin kunnon mies sekä hallitusohjelman toimet ovat alkaneet vaikuttaa. Hyvinhän tässä menee.

Lopeta tuon raja-laki propagandan levittäminen, jooko? Eihän ne vuonna 2015 tulleet 35000kaan tulleet itärajalta

Vierailija
69/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin Hankasalmen torilta aivan ylikypsää pienen astian ja hintaa 6,90. Kyllä harmitti kun kotona katsoin pakettia tarkemmin ja huomasin että yhtään kiinteää ja tuoretta ei mukana ollut, melkolailla vetisiä löllyköitä kaikki.

Missä on hankasalmi??

minkä tilan marjoja ? Itse oon käynyt poimimassa monta vuotta Hankasalmelta ja tosi hyvät marjat.

Vierailija
70/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita kannattaakin ostaa vain tuoreena. Sitten muita marjoja säilöön. Mansikka on kaikkein huonoin säilöttynä.

Vierailija
71/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä oli ensimmäinen kesä aikuisiällä, etten ostanut enää mansikoita. Tänä kesänä toinen. Ei ole rahasta kiinni sinänsä, olen hyvätuloinen, mutta taidan olla jumittunut vanhoihin hintoihin. Laatikon hinta on noussut liikaa, ja hinta sai miettimään, että mihinkä minä nyt oikeastaan mansikoita tarvitsen. Hirveä souvi perata ja pakastaa.

Vierailija
72/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on hankasalmi??

minkä tilan marjoja ? Itse oon käynyt poimimassa monta vuotta Hankasalmelta ja tosi hyvät marjat.

Siinä S marketin vieressä oli myyntikatos ja pakettiauto, en muista tilan nimeä mistä oli. Olisin nimittäin soittanut ja reklamoinut.

Vierailija
73/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös juuri lehdessä lukenut, että nyt on mansikat edullisimmillaan 😄 ei ainakaan meillä päin Hinnat sama siitä kun tulivat eka kerran myyntiinHomehtukoot vaikka pelloille..

Teollisuuteen nyt kerätään. Tulovirta on sieltä varmempi kuin yksittäiselle asiakkaalle myynti. Sen takia nyt myydään paljolti ei oota, mutta luvatut tilaukset pyritään toki toimittamaan.

Terveisiä maalta

Vierailija
74/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat on pahoja, tuoreet tai pakastetut. Kuka jaksaa jtn pakastamissähellystä. Taitaa olla mummojen pakkomielle

Vierailija
75/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikka on ylellisyys tuote jota köyhät eivät tarvitse. Ei niitä kelan rahoja ole tarkoitettukkaan ylellisyyteen käytettäväksi. Ostakaa popcornia .

Katso ettet itse joskus samassa asemassa et ole, ketä nyt oilkkaat ja parjaat. 

Vierailija
76/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän ne myydä mällitehtaalle ja tehdään hilloa tms. Ei ne tunkiolle mene.

Vierailija
77/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne piirtää kenellä on liitua.

Onko sinulle tullut mieleen, että elämme yhteiskunnassa jossa on eri tulotasoisia ihmisiä? Toiselle kallis on toiselle halpa. Näitä heikompilahjaisia tukien varassa eläviä ihmisiä on prosentuaalisesti melko vähän ja hinnoittelu heidän tukitasojensa mukaiseksi ei ole liiketaloudellisesti järkevää, he ostaisivat kuitenkin melko vähän. Mansikkasato on ollut aika pieni, joten järkevämpää myydä kalliimmalla niille jotka ostavat muutenkin enemmän. Olisi tavallaan myös väärin köyhiä kohtaan houkutella heitä ostamaan mansikoita edes halvalla sillä ei heillä olisi niihinkään varaa. On hyvin huomaavaista pitää hinta korkeana koska silloin nämä köyhät säästävät tavallaan enemmän kun jättävät ostamatta kokonaan. Jokaisesta ostamattomasta litrasta säästävät jopa 10 euroa. Jos hinta olisi 3 e niin he tuhlaisivat sen kokonaan.

Ne on laskettu niin että tuhlaavat kaiken ja pitävät sillä markkinataloutta pystyssä. Heille ei jää käytännössäkään mitään säästöön. Heiltä riistetään kaikki.

Suurin osa palkasta menee vuokraan. Loppu ryystetään pois myös.

Vierailija
78/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä riistoa se on kun saa rahaa tekemättä yhtään mitään.

Vierailija
79/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä on että olisi rikkaita. Verimansikoita.

Vierailija
80/87 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun torikauppiaat myyvät "Ei-oo":ta, eli kaikki mansikat on myyty, mitä on tuottajilta saatu, ei ne hinnat vielä liian korkeat ole.

Monella mansikkatilalla sato on tänä vuonna huomattavasti tavanomaista pienempi. Tuotantokustannukset ovat kuitenkin samat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä