Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreitä/hammaslääkäreitä paikalla? Inhottaako teitä koskaan ne hoidettavat potilaat?

Vierailija
13.07.2024 |

Ajatteleeko esimerkiksi hammaslääkäri koskaan mielessään, että voi ei miten hirveät hampaat tai lääkäri vaikka, että kamala miten läski ja ällön näköistä nuo löllöt läskit tai muuta vastaavaa?

Vai pystyttekö aina suhtautumaan kaikkeen neutraalisti?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus inhottaakin, mutta enempi v*tuttaa tyhmät ihmiset.

Samoin, lentoemolta ei saa ottaa röntgenkuvia. Ei, kun tulee säteilyä...  VÄHEMMÄN kuin hän saa taivaalta yhden lentonsa aikana!

Toisen pitää vähän väliä nousta sylkemään sylkykuppiin, hän kun ei voi nielaista sylkeä, jota hän joka päivä huomaamattaan nielee 0,5 - 1 LITRAN. Ja tämä hoitajan imuroinnista huolimatta, ei onnistu juurihoidossa tai kuivuutta vaativissa paikkauksissa, mutta minkäs teet - asiakas on aina oikeassa ja yksityisellä potilas on asiakas.

Vierailija
22/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota. Pikemminkin tykkään kelata jonkinlaisen synteesin siitä miksi tähän pisteeseen on tultu. Nykyisellään sähköinen sairauskertomus ulottuu jo kohtalaisen pitkälle menneisyyteen, että tämmöinen on nuorimmille jo mahdollista. Vahnempien tekstit ovat hautautuneina paperiarkistoon, josta niitä ei pysty kaivelemaan millään ilveellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös miettinyt tätä, eikö esim. lääkäreitä ällötä kaivella peräsuolta

Varmasti ällöttää. Ihan normaali reaktio. En haluaisi lääkäriä, joka nauttii sellaisesta.

Eihän siitä nauttia tarvitse, mutta tuskin heitä nyt ihan ällöttääkään. Varmasti suhtautuvat vaan neutraalisti hoitotoimenpiteeseen.

Terveyskeskuksen nuori naislääkäri katsoi inhoten ja teki harvinaisen nopeasti selvää ettei aijo auttaa kun kerroin hänelle kipeistä peräpukamista.

Vierailija
24/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää suuhygiestinä jos valehtelevat ja luulevat että valheet menevät läpi. 

Minä "Oletteko harkinneet nuuskapussien käytön lopettamista?" 

Asiakas "En käytä kmutään pusseja" 

Ikeniä katsomalla kuitenkin näkyy selkeästi missä kohtaa se pussi on suussa. 

Valehtelu on turhaa, ihmisistä näkee mitä he tekevät. Nuorempana kerroin lääkärille tupakoivani jonkin verran. Lääkäri otti kädestäni kiinni ja kysyi; "kuinka olette saanet sormenne näin keltaisiksi?" Kaunistelu ei mennyt läpi.

Vierailija
25/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että yksityisellä pystyyn mätänevä hammas haisee rahalle, eikä sitä ainakaan heti kiskota irti. Siitä yritetään vielä rakennella jonkinlainen rahasampo ennen kuin koko hammas putoaa itsekseen pois.

Vierailija
26/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ällöttää. Ihan normaali reaktio. En haluaisi lääkäriä, joka nauttii sellaisesta.

Eihän siitä nauttia tarvitse, mutta tuskin heitä nyt ihan ällöttääkään. Varmasti suhtautuvat vaan neutraalisti hoitotoimenpiteeseen.

Terveyskeskuksen nuori naislääkäri katsoi inhoten ja teki harvinaisen nopeasti selvää ettei aijo auttaa kun kerroin hänelle kipeistä peräpukamista.

En usko tuota. Peräpukamat ovat hyvin tavallinen vaiva. Lääkäri joutuu asian kanssa tekemisiin vähän väliä, eikä voi sanoa ettei hoida jotakin (hyvin yleistä) asiaa.

Vierailija
27/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturauhasen tunnustelu peräaukon kautta ei ole mikään ällöttävä toimenpide, vaan yksinkertainen juttu. On paljon pahempia toimenpiteitä, joita en tähän luettele. Niihin pitää suhtautua ammattimaisesti ja miettiä potilan tilannetta eikä mitään muuta.

Vierailija
28/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla, että suhtautuminen siellä omassa mielessäkin on asiallista. Jotenkin sitä itseään aina vaan häpeää niin paljon, vaikka nyt olen ottanut itseäni oman terveyden suhteen niskasta kiinni ja aloittanut elämäntapamuutoksen.

Älä koskaan, ikinä häpeä itseäsi tai vaivojasi. Sitä varten me ammattilaiset ollaan että saadaan sinutkin kuntoon. 

Vierailija
29/46 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ammattilaiset, mitkä teidän mielestä on niitä inhottavimpia toimenpiteitä mitä potilaille joutuu tekemään?

Vierailija
30/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavimpia on esim. tutkimustoimenpiteet lapsille jos se aiheuttaa kipua pienelle potilaalle. 

Vierailija
31/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ällöttää jotkin asiat, ja se on luonnollista. Ällöttää kovasti pahanhajuiset ihmiset, enkä nyt tällä tosiaankaan tarkoita mitään sellaista että jollakin iltapäivällä pettää deodorantti. Mutta onhan niitä tällaisia saastaisia ihmisiä jotka paitsi haistaa myös maistaa suussa. 

Kaikenlaiset vaatijat ovat myös rasittavia, yleensä jotakin eriskummallista pitäisi saada just nyt ja heti ja oikeastaan eilen, eikä aggressioita ja pershäröjä tässä kohdin edes haluta pitää piilossa. 

Asiallinen olen kyllä ihan aina. Eikä mua ällötä mikään sairaus tai ihmisen tila, lihavuus tms. Kivoja ihmisiä on ihan kiva auttaa, mutta näitä vaikeita ihmisiä voisi kyllä mielestäni ihan yhteiskunnan parhaaksi ampua kiertoradalle. Vaikea potilas ei siis ole vaikkapa jännittäjä tai masentunut, sellaisia kohtaan tunnen lähinnä myötätuntoa. 

Vierailija
32/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun hommasi on rapsuttaa hammaskivi irti, eikä mussuttaa elintavoista. 

Vierailija
33/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu on turhaa, ihmisistä näkee mitä he tekevät. Nuorempana kerroin lääkärille tupakoivani jonkin verran. Lääkäri otti kädestäni kiinni ja kysyi; "kuinka olette saanet sormenne näin keltaisiksi?" Kaunistelu ei mennyt läpi.

Kuinka olette saanut, ei saanet.

Vierailija
34/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taannoin lääkärissä. "Katseet kohtasi" välittömästi lääkärin kanssa. Kyllähän sen näki, että hän suorastaan halusi löytää syyn tunkeutua peräsuoleeni. Tuskinpa siis ällötti, päinvastoin.

Vierailija
35/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko harkinnut, ei harkinneet.

Vierailija
36/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että yksityisellä pystyyn mätänevä hammas haisee rahalle, eikä sitä ainakaan heti kiskota irti. Siitä yritetään vielä rakennella jonkinlainen rahasampo ennen kuin koko hammas putoaa itsekseen pois.

Luulisin, että asiakas vaihtaa hammaslääkäriä yksityisellä, jos hoidoista ei ole apua.

Vierailija
37/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hammaslääkärit varmasti keskittyvätkin juuri asiakkaan läskeihin.

Mutta jos potilas on niin lihava ettei instrumentit mahdu suuhun...?

Vierailija
38/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ärsyttää ne jotka omalla elintavallaan voisi vaikuttaa terveyteensä jollain tapaa ja ravaavat lääkärillä valittamassa samoista asioista jatkuvasti. Tekemättä itse mitään terveyden eteen.

Vierailija
39/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on heidän työnsä ja siitä vielä maksetaan hyvin. Eikö putkimiestä ällötä kaivella toisten paskoja, eikö opettajia ällötä,paskanhajuiset teinit, eikä päiväkodin ja tai vanhusten puolen työntekijöitä ällötä vaipan vaihdot tms.?

Itse mietin, ovatko risahampainen, haisevasuinen potilas ja hammaslääkäri tai sukupuolitautien lääkäri ja joku pahaa, mutta parannettavissa olevaa tautia sairastanut, hoidettavana ollut potilas koskaan rakastuneet toisiinsa?

Vierailija
40/46 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun hommasi on rapsuttaa hammaskivi irti, eikä mussuttaa elintavoista. 

Just toi asenne ärsyttää. Ei itse tehdä asioiden eteen mitään ja uskotaan että lääkäri parantaa kaiken. Jos sulla on se 30kg ylipainoa, niin ei lääkäri sun kipuja paranna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi