Äidin outo käytös, en saa jättää mitään omia tavaroita mökille..
Eikä kyse ole mistään isoista tavaroista vaan kengistä, joistain vaattekappaleista, hyttysmyrkystä, terveyssiteistä, tamponeista ja muusta hygieniatuotteista.. Valitus alkaa heti että täällä on jo hyttysmyrkkyä, ja tamponeja (oli joo tamponeja, mutta varmaan jo 20 vuotta vanhoja joista jo käärekin oli jo hajonnut) vaatteet (joku neule ja villasukat tms) muistetaan kantaa kassin viereen tai tuoda seuraavalla kerralla mulle vaikka olen sanonut että ne voivat olla mökillä ettei aina tarvitse kantaa kaikkea mukana. Mikä ihmeen juttu tämä on??
Kommentit (88)
Sinä asut Kelan maksamassa betonikopissa. Naapurit: Abdukarim, Mohammed, Mehmed. Äitisi asuu Kelan maksamassa betonikopissa. Naapurit: Mahir, Nur, Hassan.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on mökin hallintaoikeus?
Jos on yhteisomistus niin ei yksi pönttöpää saa alkaa siellä tuhoamaan muiden omaisuutta.
Joku oma säilytyskaappi olisi varmaan reilu ratkaisu. Lukkoon ja pois silmistä. Hyvin omituista käytöstä kyllä, voi perustua johonkin vanhaan "traumaan". Äiti pelkää että joutuu joskus tyhjentää mökin kaikesta rojusta? Jos ei onnistu jutella aiheesta niin että löytyy kaikille sopiva ratkaisu, kannattaa miettiä haluaako viettää tulevat lomansa sellaisessa ilmapiirissä. Minä tulkitsen tuommoisen niin että saat kyllä käydä mutta älä kuvittele että mikään täällä kuuluu sinulle. Saan jopa säilyttää hammasharjaa idotädin luona jossa käyn kerran vuodessa, niin saa vierailijan tuntemaan itsensä toivotuksi.
No mitäkä se äitisi on vastannut, kun olet asiaa häneltä kysynyt?
Vierailija kirjoitti:
Onko mökki äitisi mökki ja sinä käyt siellä vaan kylässä?
Jätätkö muihinkin kyläpaikkoihin tavaroitasi lojumaan?
Ei ole kyläpaikka. Kaikki saa käyttää mutta vain äiti saa sisustaa ja pitää omia tavaroita siellä. Haluaisin viedä ja jättää aamutakin sinne, saunassa käyntiä varten tai jotkut crocsit mutta arvatkaa onnistuuko.... Ne tuodaan sitten varmasti pois sieltä niinkuin muutkin tavarat.
Mikä on mökin omistussuhde? Se katsos määrää, joka omistaa.
Tai se, jolla on hallintaoikeus. Veikkaan, että tässä tapauksessa se on äidillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se on sun ikioma mökki ja äiti komentelee?
Yhteinen mökki, mun, sisarusten ja vanhempien. Olemme olleet yhdessä mökillä tekemässä korjaushommia ja muita niin hirveä valitus jos erehdyt vaikka huulirasvan jättämään mökille..
Pienistä puroista syntyy iso virta. Jos jokainen jättäisi mökille tavaroitaan olisihan se katastrofi. Miksi sinun mielipiteesi pitäisi voittaa ?
Aika erikoista on jos mökillä on hyvin tilaa eikä siellä ole kuitenkaan kovin monen ihmisen tavaroita säilytyksessä, jotka aiheuttaisivat jotain sotkua tai säilytystilan puutetta. Kyllähän tuollainen asia pitäisi selvästi puhumalla selvitä. Jos on jo napakasti sanonut ja perustellut halunsa säilyttää pientä määrää tavaraa mökillä säännöllisen käytön vuoksi, on vaikea ymmärtää mistä on kyse. Äiti ei ilmeisesti kuitenkaan voi mitenkään olettaa tai pitää tavaroita vahingossa unohtuneina, jolloin pyrkisi loogisesti palauttamaan niitä.
Voihan olla, ettei mökin käyttö olekaan niin ok vanhemmille, jos kerran yöpymisvälineiden säilytys oikeasti hiertää heitä noin paljon. Minä yrittäisin varmaan vielä kysyä, mikä olisi mökillä sellainen yhdessä sovittu paikka, jossa omat tavarat voisi pysyvästi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista on jos mökillä on hyvin tilaa eikä siellä ole kuitenkaan kovin monen ihmisen tavaroita säilytyksessä, jotka aiheuttaisivat jotain sotkua tai säilytystilan puutetta. Kyllähän tuollainen asia pitäisi selvästi puhumalla selvitä. Jos on jo napakasti sanonut ja perustellut halunsa säilyttää pientä määrää tavaraa mökillä säännöllisen käytön vuoksi, on vaikea ymmärtää mistä on kyse. Äiti ei ilmeisesti kuitenkaan voi mitenkään olettaa tai pitää tavaroita vahingossa unohtuneina, jolloin pyrkisi loogisesti palauttamaan niitä.
Voihan olla, ettei mökin käyttö olekaan niin ok vanhemmille, jos kerran yöpymisvälineiden säilytys oikeasti hiertää heitä noin paljon. Minä yrittäisin varmaan vielä kysyä, mikä olisi mökillä sellainen yhdessä sovittu paikka, jossa omat tavarat voisi pysyvästi pitää.
Jos on jaksanut kantaa ne mukanaan tullessaan, niin mikä vaikeus on ottaa ne mukaan mennessään? Ja en kyllä itsekään viitsisi säilöä vieraiden jättämiä kuukautissuojia. Kyllä tuollaiset tavarat voisi pitää ihan itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on mökin hallintaoikeus?
Jos on yhteisomistus niin ei yksi pönttöpää saa alkaa siellä tuhoamaan muiden omaisuutta.
Todella harvoin vanhemmat antavat osan mökistä ennakkoperintönä lapsilleen ihan jo juridisten ongelmien vuoksi. Tavallisempaa on antaa mökki ennakkoperintönä ja pitää itse hallintaoikeus, silloin saa elellä mökillä haluamallaan tavalla, mutta lapset maksavat kiinteistön kulut (vakuutukset, kiinteistövero jne.). Siksi tuntuisi todella oudolta ja olisi aika lailla kallistakin antaa lapsille esim. 10% omistusosuus ja pitää itse 90 % ja samalla menettää oikeus päätöksentekoon.
Äidin reviiriä? Käyttää hallintaoikeuttaan ja hallitsee?
Kuulostaa kyllä aika kurjalta toiminnalta. Meillä vanhempien omistama mökki jota kaikki sisarukset käyttävät ja kyllä sinne saa jättää kylpytakit ja hammasharjat odottamaan seuraavaa kertaa. Ja toppavaatteita on kans ylimääräisiä. Ja ihan hyvä vaan, on ollut käyttöä kun jollakin on unohtunut. Vanhempieni mökki se silti on, mutta itse ovat sanoneet, että meitä jälkipolvia varten on lisää tilaa tehty.
No luovu mökistä. Kuulostaa raskaalta, jos ei edes saunatakkia saa sinne viedä. En kävisi ollenkaan.
Jälleen kerran ihmettelen tätä samaa: miksi sinä et kysy tätä asiaa häneltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mökki äitisi mökki ja sinä käyt siellä vaan kylässä?
Jätätkö muihinkin kyläpaikkoihin tavaroitasi lojumaan?
Ei ole kyläpaikka. Kaikki saa käyttää mutta vain äiti saa sisustaa ja pitää omia tavaroita siellä. Haluaisin viedä ja jättää aamutakin sinne, saunassa käyntiä varten tai jotkut crocsit mutta arvatkaa onnistuuko.... Ne tuodaan sitten varmasti pois sieltä niinkuin muutkin tavarat.
Mikä on mökin omistussuhde? Se katsos määrää, joka omistaa.
Tai se, jolla on hallintaoikeus. Veikkaan, että tässä tapauksessa se on äidillä.
Höpöhöpö. Yhteisellä mökillä päätetään yhdessä, eikä totella pelokkaasti jotain tyrannia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ärsyttäisi yhteismökillä, jos kaikki jättäisivät sinne omat roinansa. Ei ne tamponit ja aamutakki niin paljoa paina, etteikö niitä voisi tuoda aina mukanaan.
Tamponit olis varmaan kyllä yhteiskäyttöön tarkoitettu. Miksi sua hiertää joku tampponipaketti kylppärin kaapissa tai saunatakki? Ei herranjumala mitä väkeä täällä kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä erehdyin jättämään perheen mökille kumisaappaat, jotain hygieniatuotteita ym ja joku oli mennyt viskaamaan ne roskiin. Ymmärrän toki, jos ei tykätä että ihmiset jättävät mökille tavaraa, mutta olisivat edes kysyneet haluanko hakea ne pois sieltä.
Minä en ymmärrä ollenkaan. Jos mun perheessä olis noin kusipäistä porukkaa, niin en olisi tekemisissä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ärsyttäisi yhteismökillä, jos kaikki jättäisivät sinne omat roinansa. Ei ne tamponit ja aamutakki niin paljoa paina, etteikö niitä voisi tuoda aina mukanaan.
Tamponit olis varmaan kyllä yhteiskäyttöön tarkoitettu. Miksi sua hiertää joku tampponipaketti kylppärin kaapissa tai saunatakki? Ei herranjumala mitä väkeä täällä kommentoimassa.
Miksi sinua hiertää, jos joku on ottanut ne käyttöönsä? Tamponit käytetty ja saunatakki viety kaupunkiasuntoon, yhteiskäyttöönhän ne on tarkoitettukin, eikös?
Meillä mökki miehen kanssa ja poika käy silloin tällöin viikonlopun yli. Kyllä mekin kannetaan kaikki hänen tavaransa repun viereen jos meinaa unohtua. Laitetaan vielä perään valokuva jos jotain jää. Ainut on hammasharja joka saa olla varalta mökillä. Ihan normaalia toimintaa ap äidiltä.