Äidin outo käytös, en saa jättää mitään omia tavaroita mökille..
Eikä kyse ole mistään isoista tavaroista vaan kengistä, joistain vaattekappaleista, hyttysmyrkystä, terveyssiteistä, tamponeista ja muusta hygieniatuotteista.. Valitus alkaa heti että täällä on jo hyttysmyrkkyä, ja tamponeja (oli joo tamponeja, mutta varmaan jo 20 vuotta vanhoja joista jo käärekin oli jo hajonnut) vaatteet (joku neule ja villasukat tms) muistetaan kantaa kassin viereen tai tuoda seuraavalla kerralla mulle vaikka olen sanonut että ne voivat olla mökillä ettei aina tarvitse kantaa kaikkea mukana. Mikä ihmeen juttu tämä on??
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä halua jättää mitenkään paljon tavaraa, vaikka edes muutaman varasiteen ja mökkikengät. Mutta ei. Tilaa on kyllä, ei muut sisarukset käytä mökkiä eivätkä halua jättää sinne mitään tavaraa.
Miksi sun sisarukset ei käytä mökkiä, vaikka joutuvat maksamaan sen kulut?
En tiedä miks ne ei niin usein halua käyttää vaikka asuvat lähempänä. Joskus käyvät kyllä saunassa tai yön olemassa. Ovat nuoria niin ei se kai sitten niin kiinnosta. Minä taas en yhtä yötä varten sinne jaksa lähteä, olen useamman putkeen aina kun työt sallii. (Ja kukaan muu ei halua siellä olla)
Vierailija kirjoitti:
Jos mökki on äidin omistuksessa ja te muut vain saatte siellä käydä, mutta ette ole mökistä mitään papereita tehneet niin, että se olisi yhtä paljon myös teidän omistuksessanne, niin sitten äidillä on oikeus määrätä.
Aika outoahan se kyllä on, jos ei mitään omaa saa mökille jättää, jos kerran muuten saa vapaasti mökkiä käyttää. Ehkä äiti tapailee jotakuta ja vie häntä mökille, kun ette ole siellä, eikä hän halua jälkikasvustaan näkyvän siellä todisteita...?
Miksi olisi outoa kieltää väkeä säilyttämästä tavaroitaan mökillä? Meillä miniä tuo joka kerta mukanaan ties mitä lyhtyä ja kiviruukkua, jotka joka kerta joudun pakkaamaan mukaansa ilmoittaen, että minun mökilleni ei roinaa tuoda. En minäkään vie tätini eteiskomeroon toppatakkeja kesäsäilöön, miksi mökilleni tuotaisiin terassikalusteet talveksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mökki äitisi mökki ja sinä käyt siellä vaan kylässä?
Jätätkö muihinkin kyläpaikkoihin tavaroitasi lojumaan?
Ei ole kyläpaikka. Kaikki saa käyttää mutta vain äiti saa sisustaa ja pitää omia tavaroita siellä. Haluaisin viedä ja jättää aamutakin sinne, saunassa käyntiä varten tai jotkut crocsit mutta arvatkaa onnistuuko.... Ne tuodaan sitten varmasti pois sieltä niinkuin muutkin tavarat.
Mikä on mökin omistussuhde? Se katsos määrää, joka omistaa.
Ymmärrän linjan, ettei mitään ylimääräistä nurkissa. Kyllä minäkin heitän roskiin, jos lapsilta jäänyt shampoo, kasvorasva tms.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän linjan, ettei mitään ylimääräistä nurkissa. Kyllä minäkin heitän roskiin, jos lapsilta jäänyt shampoo, kasvorasva tms.
Voi hyvänen aika. Siis täysin joustamaton luonne. Se on toki tavallista meillä suomalaisilla.
Kyllä se ärsyttäisi yhteismökillä, jos kaikki jättäisivät sinne omat roinansa. Ei ne tamponit ja aamutakki niin paljoa paina, etteikö niitä voisi tuoda aina mukanaan.
Mulle ihan sama mitä ulisette yhteisessä mökissä. Jos ei kelpaa,ei siellä oo pakko käydä. Muutamat terveyssiteet ja tampsut voi aina pakata kun sinne menee,jos sattuu olemaan ne päivät. Toki äidillä saattaa kiukuttaa ne iän vanhat mitä siellä on ja on jätetty,kun niitä sinne kannetaan ja kukaan ei muista kenen ne on ja jää käyttämättä.
Jos omistat osan mökkiä Vaadi sinne oma lukollinen kaappi
Vastaatteko kaikki kävijät tasapuolisesti mökin siivouksesta ja siisteydestä?
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä pyyhkeet! Meidän kaapit on mitoitettu meidän pyyhkeille, ja kun nurkissa pyörii ihan eri sarjaa olevia jättipyyhkeitä sukulaisten jäljiltä, niin ei ne enää mahdu kaappeihin!
Eri sarjaa???
Minä erehdyin jättämään perheen mökille kumisaappaat, jotain hygieniatuotteita ym ja joku oli mennyt viskaamaan ne roskiin. Ymmärrän toki, jos ei tykätä että ihmiset jättävät mökille tavaraa, mutta olisivat edes kysyneet haluanko hakea ne pois sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos omistat osan mökkiä Vaadi sinne oma lukollinen kaappi
Tämä. Tai pyydä joku hylly omaan käyttöön komerosta tms.
Jos ei ole oikeutta pyytää, ei ole oikeutta jättääkään mitään.
Meillä mökille saa jättää noita shampoita mutta jos jättää ne on kaikkien käytettävissä
Kyllä on perhe jos heitellään tavarat roskiin puhumatra
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele kun kohta kukaan lapsistasi ei halua lähteä kanssasi mökkeilemään tai muutenkaan nähdä sinua.
Juu ei mökille jätetä omia henki.kohtaisia tavaroita jos ollaan vain kävijä statuksella. Ja lapset ovat, kunnes mökki tulee laillisesti perintönä heille.
Heitä ne ponttoonit roskiin jos on 20v vanhoja tai sinnepäin. Ota roskaromut pois roikelehtimasta sieltä.
eikö nämä tavarat voi olla valmiina mökkikassissa, jota säilytät kotisi eteisessä/kaapissa tms? Ja siihen samaan kassiin pakkaat sitten muut kamat kun mökille lähtö koittaa.