Elokuun vika viikko Roomassa. Onko silloin vielä pahat helteet?
Kommentit (39)
Itse menisin vasta syksymmällä. Olen ollut esim. lokakuun alussa Roomassa ja muualla Italiassa, ja oli aivan täysin kesäkelit suomalaiselle.
Kuuminta aikaa vuodessa. Asfaltti lisäksi imenyt viikkotolkulla sitä kuumuutta.
Jääkää kotiin. Lentämisestä on tullut aivan liian halpaa kun tavan persaukisilla ja työttömilläkin on varaa singahdella suihkukoneilla ympäri palloa sinne tänne. Sitten ihmetellään kun ilmasto lämpenee ja on tukalan kuuma.
On. Silloin vasta onkin. Etelä-Euroopassa normaalisti kesäkuu on vielä melko viileä verrattuna elokuuhun.
Paha sanoa. Todennäköisesti on aika lämmintä vielä. Ei ehkä neljäkymmentä astetta, mutta toisaalta mistäs sitä nykyään voi enää tietää.
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun lopuun kannattaa jättää.
Loma on elokuussa
Tulin juuri eilen Roomasta. 38 astetta oli eilen, ei tuntunut missään.
Saattaa olla. Elokuu on yleensä kuumin. Madridissa saattaa olla yli 45 tuolloin.
Mikä sitten olisi hyvä kaupunki, jossa paljon nähtävää ja historiaa. Lisäksi plussaa jos siellä on oopperaa, klassista musiikkia ym. kulttuuria? Joku muu paikka kuin Lontoo.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten olisi hyvä kaupunki, jossa paljon nähtävää ja historiaa. Lisäksi plussaa jos siellä on oopperaa, klassista musiikkia ym. kulttuuria? Joku muu paikka kuin Lontoo.
-ap-
Wien!!! Mutta sielläkin on elokuussa kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa tavallisesti jo. Ja Aperol spritz viilentää ihanasti.
Melkoista kuravettä.
Asun tässä suhteellisen lähellä. Elokuun lopussa on yleensä juuri kaikkein kuuminta. Mutta voihan se olla että sataa, mikä on itse asiassa miellyttävämpää.
Mä olin syyskuun toisella viikolla ja oli niin kuuma, että hiki vaan valui pitkin otsaa ja paita ihan hiestä märkä
En menisi mistään hinnasta elokuussa mihinkään etelän kohteeseen.
Kiitos kommenteista. Pitää mennä joskus loppukeväästä tai syksymmällä Roomaan. Onhan se ainakin kerran koettava.
-ap-
Eihän noihin kohteisiin mennä kuin lokakuussa aikaisintaan. Kesä Suomessa ja lomat syssyyn jos reissata haluaa. Hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Jääkää kotiin. Lentämisestä on tullut aivan liian halpaa kun tavan persaukisilla ja työttömilläkin on varaa singahdella suihkukoneilla ympäri palloa sinne tänne. Sitten ihmetellään kun ilmasto lämpenee ja on tukalan kuuma.
Sun mielestä on siis ok lentää jos on rahaa ja rikas mutta köyhät pysykööt kotona🧐
Helpottaa tavallisesti jo. Ja Aperol spritz viilentää ihanasti.