Perussyy miksi sinkkujen määrä kasvaa
Jos mietimme pariutumista, se ei ole ollenkaan yksinkertaista. Asiaan liittyy seksuaalisuus, romantiikka, mutta myös halu saada lapsia ja täyttää muita tarpeita elämässä.
Miettikäämme asiaa näin. Kuvitellaan, että pelissä on vain seksuaalisuus ja romantiikka. Et saa kumppanilta mitään muuta kuin mukavaa seuraa ja seksiä. Et lapsia, et yhteistä asuntoa, et sosioekonomista nousua vanhastapiiasta perheenäidiksi tai parisuhteessa olevaksi. Et saa turvaa, apua, sosioekonomista hyötyä, et mitään. Kukaan ei edes tietäisi, että sinulla on kumppani.
Kuinka moni mies onnistuisi saamaan parisuhteen? Vastaus on : erittäin harva. Vain komeimmat ja viihdyttävimmät olisivat sellaisia miehiä, joiden seurassa naiset haluavat olla vain seuran vuoksi.
Tämän puolesta puhuu sinkkujen määrä eri ikäluokissa. Ei ole sattumaa, että pariutumisruletti on kuumimmillaan kun biologinen kello tikittää ja kaveritkin viettävät häitä ja ostavat asuntoja. Minun, omasta mielestäni melko rumana yli nelikymppisenä miehenä, olisi nyt helpompaa löytää <30v nainen perhettä perustamaan kuin mitä oli löytää tyttöystävä parikymppisenä. Velanaiset ovat huomattavasti vähemmän halukkaita pariutumaan kuin muut.
Kylmä totuus on, ettei perusmies ole itsessään kovin kiinnostava naisen silmissä. Vasta kun peliin tulevat muutkin tarpeet, alkaa nainen alitajuisesti viehättyä turvallisesta ja luotettavasta, mutta ei erityisen komeasta tai viihdyttävästä, perusmiehestä. Koska tämä on alitajuista, nainen uskoo itsekin, että olisi rakastunut mieheen parikymppisenä jos olisi tavannut tämän silloin tai jos olisi silloin nähnyt miten hieno mies tämä oli. Tämä ei kuitenkaan ole totta.
Toki asiaan on muitakin selityksiä, kuten:
- miehet ovat aikaisempaa passiivisia, eikä pokauskulttuuria ole enää ravintoloissa vaan kaikki pysyttelevät omissa kaveriporukoissa
- naisten ylipaino vähentää miesten haluja yrittää heitä
- Tinder ja muut seuranhakupalvelut tarjoavat naisille näennäistä kysyntää, kun he saavat matcheja/treffejä/seksiä komeiden miesten kanssa, mutta ei parisuhdetta -> tavismiehet ovat ko. palveluissa näkymättömiä
Käytännössä olemme hiljalleen palaamassa vanhaan malliin, aikaan ennen yksiavioisuutta ja keskiluokan kultakautta.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuuden lisääntymisestä ei kuitenkaan ole mitään haittaa, joten näille syille ei sinänsä tarvitse tehdä mitään.
TÄMÄ ON NIIN TOTTA!
Ohis, pakko kommentoida tuohon koira-asiaan. Mies ei ole ihana jos vaatii koiran lopetusta. Ihana mies, vaikka koirista ei välittäisi, toteaa vain että koiraharrastaja ei ole hänen naisensa, hyvää jatkoa. Minä en luopuisi edes ryppyisestä rahareikä-fordistani miehen takia, saati sitten koirista jotka ovat yksi suurimpia sisältöjä elämässäni. Ja en haluaisi miehenkään luopuvan itselleen tärkeistä asioista minun vuokseni. Hän ei ole minulle oikea jos hänen täytyy alkaa muokkaamaan noin isoa asiaa elämästään.