Mitä teit kun sait tarpeeksesi?
Mitä sinä teit kun sait tarpeeksesi jostakin asiasta? Millainen tilanne sinulla oli ja miten toimit? Mikä tai mitkä asiat saivat sinut vihdoin muuttamaan asioita?
Ap
Kommentit (45)
Kyllästyin jatkuvaan väsymykseen ja pahaan oloon, joten aloin lenkkeillä ja syödä terveellisesti
Vierailija kirjoitti:
Nuorena romahdin henkisesti ja fyysisesti. Sen jälkeen opin pitämään tiukasti rajoistani kiinni niin, etteivät väärät ja vahingolliset ihmiset pääse lähelleni. Yritystä on kyllä ollut, mutta torppaan heti epätoivotut lähestymiset. Valitsen huolellisesti ihmiset jotka päästän lähelleni ja ystävikseni. Osaan nykyään tunnistaa paremmin jo heti alussa uhkaavat ja oudot eleet ja liian innokkaan iholle tulemisen. Vedän edelleen jonkin verran puoleeni vääriä henkilöitä, mutta karkotan heidät nopeasti.
Mulla on sama. Lapsena opin siihen, että minulla ei ole rajoja, vaan minua saa talloa ja rääkätä miten haluaa. Tunnesairaat vanhempani kasvattivat minusta kynnysmaton kaikille häiriintyneille "ystäville" ja seurustelukumppaneille. Myös työpaikoilla olin kaikkien häikäilemättömien kiusaajien roskapyttynä.
Kun sitten sairastuin tuosta kynnysmattoilusta ja paloin monta kertaa loppuun, sain sitten viimein tarpeekseni. Olisin tehnyt itsem*rhan jos en olisi viimein pillastunut.
Räjähdin muutaman kerran pahimmille rajojeni tallaajalle. He oppivat pistämään turpansa umpeen, eivätkä enää puhu minulle rumasti.
Aina jos joku vähänkään yrittää tehdä rajaloukkauksia, ärähdän heti. Olen nykyään rajojeni kanssa erittäin tarkka. Niitä ei kannata uhmata, tai saa kuulla välittömästi kunniansa.
En tule antamaan tuumaakaan periksi. Jos joku haluaa koittaa onneaan, niin täältä pesee.
Kenenkään ei ole mikään pakko hyppiä toisen päällä, tai loukata toista. Jos itse käyttäytyy huonosti toista kohtaan, niin täytyy ottaa vastaan myös välitön vastaus.
Hyppäsin pois uralta ja opiskelin toisen ammatin, mikä oli kyllä taloudellisesta näkökulmasta virhe. En tiennyt, että tällä toisella alalla on näin vaikea tulla toimeen. Vapaa-aika kyllä lisääntyi ihan huimiin määrin, koska töitä ei aina ole. Olenkin nyt viettänyt aikaa nuorimmaisen kanssa, aloittanut useita harrastuksia, matkustellut, katsonut satoja elokuvia, kunnellut kymmeniä äänikirjoja ja nukkunut päiväunia.
Siinä vaiheessa, kun näen sumutuksen läpi lähden enkä jää kaipaamaan.
Sain työpaikasta tarpeekseni. Hain ulkomailta töitä ja muutin pois suomesta. Paras päätös ikinä.