Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Signaalien antaminen sosiaalisessa kanssakäymisessä

Vierailija
12.07.2024 |

Muutama viime aikoina tapahtunut asia jäänyt mietityttämään.

Baarissa viereisessä pöydässä istuva kaunis nainen pyysi vahtimaan juomaansa ja laukkuaan kun meni ystävänsä seuraksi röökille. Palattuaan jutteli niitä näitä ja kertoi elämästään. Useamman kerran hän jutellessaan kosketti minua olkapäähän.

Työpaikalla toimistolla on yksi viehättävä nainen. Useamman kerran hänkin koskettanut olkapäähän jotain normaalia työasiaa toimittaessaan.

Ihan vaan mielenkiinnosta mietin ovatko nuo koskemiset tietoinen tapa antaa itsestään empaattinen kuva vaiko jokin tahdonvastainen reaktio mikä syntyy viehätyksestä. Tosin tietääkseni muissa kulttuureissa tuota saatetaan tehdä lähes koko ajan ja kaikille.

Sitten olin kavereiden kanssa bilettämässä yökerhon tanssilattialla. Tiskillä seisoskeli laskelmoiva, kiero ja mielestäni persoonallisuushäiriöinen tuttavamies. Hänellä taisi olla tarve päästä jahtaamaan naisia ja koki minun viihtyvän liian keskeisellä paikalla ruuhkaisella tanssilattialla. Yritti repiä minua hartioista siirtääkseen minut kauemmaksi, jotta pääsisi itse "valokeilaan". En siirtynyt mihinkään, enkä edes reagoinut koko asiaan koska arvasin hänen metkunsa.

Hieman myöhemmin hän talloi minun jalan päälle ja muka-ystävällisesti pyysi heti anteeksi. Jäin vaan miettimään mahtoiko tehdä tuon tallomisenkin tahallaan lähettääkseen jotain viestiä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa olettaisin, että kyse on jonkinlaisesta flirtistä, työpaikalla en niin herkästi tekisi sellaista tulkintaa.

Vierailija
2/5 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Jos se olisi sinusta kiinnostunut, se olisi sanonut sen suoraan. Katsos kun meillä ihmisillä on tämä puhuttu kieli, jolla siirretään tietoa ihmisaivojen välillä.

Unohda "signaalit".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Jos se olisi sinusta kiinnostunut, se olisi sanonut sen suoraan. Katsos kun meillä ihmisillä on tämä puhuttu kieli, jolla siirretään tietoa ihmisaivojen välillä.

Unohda "signaalit".

Voi oliskin noin. 

- Autisti

Vierailija
4/5 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä lähtisi noista vetämään yhtään mitään johtopäätöksiä. Joillekin kaikenmaailman koskettelu on luontevaa ja arkista, eikä se tarkoita yhtään mitään ja sitten on meitä, jotka eivät alkaisi ikinä lääppimään toisten olkapäitä vaikka kuinka paljon olisi kiinnostusta kyseistä henkilöä kohtaan.

Vierailija
5/5 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä lähtisi noista vetämään yhtään mitään johtopäätöksiä. Joillekin kaikenmaailman koskettelu on luontevaa ja arkista, eikä se tarkoita yhtään mitään ja sitten on meitä, jotka eivät alkaisi ikinä lääppimään toisten olkapäitä vaikka kuinka paljon olisi kiinnostusta kyseistä henkilöä kohtaan.

Varmasti se on toisilla enemmän osa arkea, mutta silti omat kokemukset nojaavat siihen kuinka ei vastakkaista sukupuolta meillä Suomessa kovin herkästi kosketella. Naisista tulee mieleen, että ehkä jotkut täynnä elämäniloa olevat alle 23-vuotiaat voivat tehdä niin kun innoissaan saattavat haluta tutustua lähes kehen tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan