Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären asuminen kotona yliopisto-opintojen ajan.

Vierailija
12.07.2024 |

Onko kellään kokemusta tällaisesta ratkaisusta? En ole innostunut ajatuksesta, että tytär muuttaa solukämppään ja alkaa käydä yliopistobileissä. Meillä välimatkaa yliopistolle 75 km, matka-aikaa 1,5 h. Olisi win-win jos tämä voisi onnistua.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä solukämpässä on vikana? Ja jos on, niin onhan niitä muitakin vaihtoehtoja. Asumiseen saa tukea, matkustaminen on kallista.

Vierailija
42/45 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että haluaa itsenäistyä ja matka on pitkä joka päivä matkustaa. Mun poika muutti Hesaan ammattikoulun asuntolaan 16v, hyvin meni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo-aloittaja, muuta lapsen koulun naapuriin, niin hänellä kuluu vain pari minuuttia matkaan.

Jos rakastat lastasi, niin muutat.

Vierailija
44/45 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itse soluun. Kiva, että koti on lähellä,  mutta kyllä haluaisin itsenäistä elämää ja aikaa kavereiden kanssa. 3 tuntia päivässä matkustamista on paljon. 

Vierailija
45/45 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asuin vanhempien luona osan opiskeluajastani. Osan taas omassa kämpässä, koska silloin opiskelupaikka oli liian kaukana kotoa. En koe, että kumpikaan oli toista parempi tai huonompi. Kumpikaan niistä ei haitannut aikuistumista, estänyt bilettämistä, johtanut bilettämisen karkaamiseen käsistä tai aiheuttanut muitakaan katastrofeja. Itse en kyllä olisi alkanut kulkea noin pitkiä matkoja, kuin mitä tyttärellesi tulisi, mutta se taas on eri juttu, haluaako hän kulkea niitä.

Enemmän minua ihmetyttää se, että äiti kyselee tässä neuvoja nettipalstalta. Kysy tyttäreltäsi, ja hän taas voi kysyä neuvoa keneltä itse katsoo parhaaksi, jos hän neuvoja tarvitsee. Sinä voit tarjoutua antamaan hänen asua luonasi opiskeluaikana, mutta ei ole asiasi tehdä päätöstä hänen puolestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi