Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En edelleenkään ymmärrä, miten joku voi olla tietämättään yhdeksännellä kuulla raskaana

Vierailija
12.07.2024 |

Siis täh?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin vauva liikkui mahassa niin, että mahan ihon läpi oikein näkyi, kun esiin puski pää tai jalka. Miten sellaista ei tunne tai huomaa? 

Siten ettei kaikki vauvat liiku niin vaikka sinulla liikkuikin.

Kyllähän normaalissa raskaudessa vauva liikkuu. Jos ei tunne vauvan liikkeitä, on mentävä sairaalaan. Näin neuvolassa ainakin sanottiin. 

Vierailija
62/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun vielä ymmärrän, mutta kyllähän se vauva nyt liikkuu, rajustikin ja hikkaa. Mulla neljä lasta, joten tiedän kyllä. Ja on ollut myös istukka edessä, mutta todellakin tunsin hikat ja liikkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beats me. Mä tiedän tasan tarkkaan milloin mulla on ovulaatio ja milloin menkat alkaa.

Miten muut naiset ei tiedä milloin niillä on ovulaatio?? Toosa vuotaa ku seula ja panettaa koko ajan.

Eikä se ole mikään yllätys raskaus/vauva jos on saanut munaa ja ottanut mällit sisään.

Kylläpä naiset pitävät "hyvää" huolta tavarastansa.

Vierailija
64/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuulemma uussuomalainen.  Äiti jo ennestään.

Vierailija
65/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tavallista ole, mutta mahdollista. Osalla kun kuukautiset eivät missään vaiheessa lopu, vai ovat muutenkin niin epäsäännölliset, ettei niitä osaa kaivata. Kaikilla ei tule raskaudesta mitään oireita, eikä maha kasva valtavasti. Jos on yhdistelmä ns. taaksepäin kääntynyt kohtu, epäsäännölliset kuukautiset, jotka eivät lopu raskauden aikana ja oireeton raskaus, niin kyllä se on mahdollista. 

Normaalisti raskautta suunnittelevat seuraavat joka oiretta, testaavat usein (toki kaikilla testikään ei näytä raskautta!) ja oireita ja mahan kasvua on sen verran paljon, että on aivan selvää, että odottaa. Itse kun on kolmesti oksentanut ensimmäiset 20 viikkoa ja sen jälkeen kärsinyt vaikka mistä, kuten 24/7 päänsäryistä, niin ei todellakaan jäänyt mitään epäilystä raskaudesta, joten hieman olen kateellinen heille, jotka eivät huomaa mitään ihmeellistä, kun odottavat.

Aikamoista jytinää piti omat, vaikka raskausvatsa ei ulospäin suuri ollutkaan. 

Vierailija
66/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella tilanteen, että käyttää sellaista ehkäisyä, että menkkoja ei ole normaalistikaan. Ei raskauspahoinvointia, vauva hyvin pienikokoinen, ei juuri liiku. Ehkä menee normaalin painonnousun piikkiin, jos ei selkeää vauvavatsaa tule. Lapsi syntyy ennenaikaisesti. 

Joillakin voi olla esimerkiksi kroonisia suolisto-oireita tai -sairauksia, jotka aiheuttaa jatkuvasti jotain epämääräisiä kouristuksia ja tuntemuksia vatsassa, ettei ne juuri eroa siitä raskaudesta. 

Jotkin suolistosairaudet myös tekee pömppövatsan, eli pahoista oireista kärsivät hoikatkin ihmiset voivat näyttää siltä, että olisivat raskaana. 

Varmaan monen tekijän summa. Toki voi olla esim. jostain psyykkisestä oireilusta tai kehitysvammasta kyse, ettei tiedosta tai osaa tunnistaa omaa tilaansa.

Mene ja tiedä. Kyllähän näitä aika ajoin tapahtuu, harvinaisia tapauksia tietty. Ei sw silti tarkoita, ettei se voisi olla mahdollista. 

Vierailija
67/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori selittää asian englanniksi mutta on hyvät kuvat

Vierailija
68/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beats me. Mä tiedän tasan tarkkaan milloin mulla on ovulaatio ja milloin menkat alkaa.

Miten muut naiset ei tiedä milloin niillä on ovulaatio?? Toosa vuotaa ku seula ja panettaa koko ajan.

Eikä se ole mikään yllätys raskaus/vauva jos on saanut munaa ja ottanut mällit sisään.

Kylläpä naiset pitävät "hyvää" huolta tavarastansa.

Jaa, mulla ei ole koskaan vuotanut kuin menkkojen aikana. Eikä ole panettanut. Ja esim. toisessa raskaudessa tuli "menkat" ihan normisti eka kerralla, mutta pakkohan sen oli tapahtua aiemmin kun ei edes seksiä ollut kuin se kerta edellisessä kuussa. Ekassa tuli vain ruskeaa tuhrua 10 päivää, joten älysin epäillä ja testata useaan kertaan, ha lopulta näytti viikon tuhrun alusta plussaa. Toki sitten epäilin että onko nyt sit kuitenkaan...

Vierailija
69/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea myös uskoa, kun omalle kohdalle ajattelee. En ole kovin pitkä ja muutenkin siro ja hoikka. Vyötärö on jotain 62cm, joten ei sinne kovin pitkään vauva piiloon mahdu. Kaksi lasta on ja itse sen huomasi jossain puolessa välissä. Löysä paita jos oli, se kyllä pysyi piilossa lähes 30 viikolle asti. Viimeisen kuukauden vatsa olikin sitten jo iso, molemmat syntyi vähän ennen laskettua aikaa. Ja ne liikkeet todellakin tunsi ja viimeiset viikot oli hankalia kun vauva laskeutui. Mutta tiedän kyllä että ihmiset on erikokoisia ja mallisia. 

Vierailija
70/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin vauva liikkui mahassa niin, että mahan ihon läpi oikein näkyi, kun esiin puski pää tai jalka. Miten sellaista ei tunne tai huomaa? 

Ei kaikilla liiku niin paljoa. En ole tuntenut omien vauvojeni liikkeitä juuri lainkaan vauvan asennon ja istukan vuoksi. 

Vierailija
71/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä naisten haukkujat eivät vissiin näe lainkaan niitä tynnyrimahamiehiä, joita naisena itse näen kaikkialla. Taito se on tuokin.

Lihava mies totesi: Taitaa olla norsu tulossa kun kärsä jo näkyy....

Vierailija
72/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitenkähän nuo "yllätysvauva"-äidit selittävät vauvan liikkeet kohdussa? Vai eivätkö muka niitä tunne?"

No ei jokainen vauva liiku kohdussa kuin väkkärä. Itsellä ihan normaalisti näkyvä raskaus, eikä lapsi kyllä hirveästi liikkunut koko aikana. Jos en olisi tiennyt olevani raskaana, niin en taatusti olisi osannut pitää liikettä minään erikoisena, korkeintaan ilmana suolistossa. Voin hyvin kuvitella että jos on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, eikä ns. normaalia raskausvatsaa ole, eikä edes osaa kuvitella olevansa raskaana, niin ei ne liikkeet välttämättä tunnu miltään. Se on ihan eri asia jos tietää olevansa raskaana ja tarkkailee mahdollisia liikkeitä koko ajan. 

Joo täytyy sanoa että näin 50+ on ehtinyt moneen kertaan säikähtää kupruiluja, mutta ilmavaivoja ne kai on olleet, niiden 2 oikean lapsen jälkeen.

Vierailija
73/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava lähti yökerhosta synnyttämään. Vasta sairaalassa selvisi hälle, että vauva tulollansa. Väittää, että kk tuli koko ajan ja ei juuri lihonut. Tiedä sitten.