Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En edelleenkään ymmärrä, miten joku voi olla tietämättään yhdeksännellä kuulla raskaana

Vierailija
12.07.2024 |

Siis täh?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurin tyttö sai ,,yllätysvauvan,, myös. Kaikki muut tiesivät hänen olevan raskaana, sen näki kyllä. Äitini kysyi tytön äidiltä jonain päivänä, olisiko jotain lahjatoiveita tulevalle vauvalle. Tytön äiti kauhistui että eihän tyttö nyt raskaana ole, lääkärikin oli muka sanonut että pitää syödä terveellisemmin. Että sellainen yllätysvauva. . .

Vieläkin löytyy näitä, jotka häpeävät avioliiton ulkopuolisia lapsia.

Vierailija
42/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vain kertoo sinusta enemmän kuin haluaisitkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ammattilainen sanoi ettei ole mahdillista ettei tietäisi.

Vierailija
44/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin vauva liikkui mahassa niin, että mahan ihon läpi oikein näkyi, kun esiin puski pää tai jalka. Miten sellaista ei tunne tai huomaa? 

Vierailija
45/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen liika lihavuutta on monesti vaikea ymmärtää. Miksi ihmisestä tulee sellainen. 

Vierailija
46/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ammattilainen sanoi ettei ole mahdillista ettei tietäisi.

Mutta ilmeisesti niitä kuitenkin on, vaikka ammattilainen sanoo että ei ole.

Vierailija
47/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen meni lääkäriin erinäisiä oireitaan tutkituttamaan. Lääkäri ilmoitti hänen olevan raskaana, nainen totesi: Ei ole mahdollista kun en ole 2 metriä lähempänä ollut ketään miestä...Lääkäri totesi , sen miehen todellakin haluaisin nähdä.....

Kannattaa muistaa tosiasia että pelkästään vessanpöntölle istumisesta voi saa s-taudin tai tulla raskaaksi. Toki siinä vessanpöntöllä pitää jo valmiiksi olla mies istumassa kanki pystyssä...

Vierailija
48/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitenkähän nuo "yllätysvauva"-äidit selittävät vauvan liikkeet kohdussa? Vai eivätkö muka niitä tunne?"

No ei jokainen vauva liiku kohdussa kuin väkkärä. Itsellä ihan normaalisti näkyvä raskaus, eikä lapsi kyllä hirveästi liikkunut koko aikana. Jos en olisi tiennyt olevani raskaana, niin en taatusti olisi osannut pitää liikettä minään erikoisena, korkeintaan ilmana suolistossa. Voin hyvin kuvitella että jos on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, eikä ns. normaalia raskausvatsaa ole, eikä edes osaa kuvitella olevansa raskaana, niin ei ne liikkeet välttämättä tunnu miltään. Se on ihan eri asia jos tietää olevansa raskaana ja tarkkailee mahdollisia liikkeitä koko ajan. 

Vierailija
49/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin vauva liikkui mahassa niin, että mahan ihon läpi oikein näkyi, kun esiin puski pää tai jalka. Miten sellaista ei tunne tai huomaa? 

No jos sun vauva liikkui mahassa niin kaikkien vauvojen täytyy liikkua samoin, vai miten se nyt meni??? 

Vierailija
50/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen esimies oli 32v sai rv 36 tietää olevansa raskaana.

Että ihan koulutettu, tervejärkinen nuori nainen. Hoikka, vielä pukeutui suh tyköistuvasti.

Meillä oli saunailtakin ollut vasta. Nakkena saunottiin, eikä kukaan epäillyt mitään. Itse sano, että jatkuvasti ilmaa vatsassa, että pikkasen taas pömpöttää. Suunnitteli lopettavansa hiilarit sen takia.

Kävi gynellä ns vuositarkastuksessa, niin raskaus paljastui.

Hänellä ja sulholla oli sentään muutama viikko aikaa valmistautua asiaan.

Naisella arpeutuneet systeemit, satunnaiset munasolut kuin rusinat. Miehellä laiskat siittiöt. Jossain lapsettomuus ryhmäterapiassa olivat tavanneetkin.

Ilollahan uutinen vastaanotettiin ja pelolla ja häpeällä, kun juurikin miten ei huomaa!

Kuukautisia ei ollut juuri koskaan ja jos oli niin koko kroppa oireili. Selittyi rintojen arkuus ja alapääkivut. Liikkeet oli kuitannut ilmavaivoina, että oli lääkärin varannut, kun tuli pahempia kipuja.. nähtävästi supistuksia jne.

15 vuotiaasta saanut kuulla, ettei lapsia voi saada, niin kyllähän se uskoa pitää, kun monissa testeissäkin oli käynyt.

Vierailija
51/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinun uskomisellasi muuksi muutu.

Hyväksy, että ihmiskehot ja raskaudet ovat erilaisia.

Vierailija
52/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun serkun vaimo sai tietää raskaudesdta vasta joskus viikoilla 14-16. Hänellä oli siis hormonikeirukka eikä kuukautisia ollut tullut vuosiin, niin ei siitäkään voinut arvata että olisi raskaana. Hän on siis yksi 10 000:sta, joka tuli raskaaksi hormonikierukasta huolimatta. Siis tarkoita, että tyyliin yksi 10 000:sta hormonikeirukan käyttäjästä tulee raskaaksi.

Vierailija
53/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa ymmärrys biologiasta

Vierailija
54/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkalaisilla on legendaarisen huono hahmotuskyky. Ei mitenkään mahdotonta.

Vierailija
55/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä. Raskaudessa on niin monta oiretta, ja kaikkien pitäisi puuttua tai jäädä huomaamatta. Rintojen arkuus ja kasvu, pahoinvointi, vatsan kasvu, kuukautisten poisjäänti, itkuherkkyys, vauvan potkut, liitoskivut, väsymys ja jalkojen turvotus. Usein raskaus vielä näkyy kasvoistakin eräänlaisena seesteisyytenä. 

Neljä lasta olen töräyttänyt maailmaan ja kaksi raskautta on ollut lähes huomaamattomia. (Kolmas ja neljäs) Ei ollut kipuja, turvotuksia, eikä kolotuksia.

Toisessa vauvan liikkeetkin jäi olemattomiin, kun oli ns selkärankaan päin. Ei tuntunut/näkynyt liikkeet. Niistä vähän nolon hysteerinen olinkin..

Seesteisyyshän johtuu siitä, että tietää olevansa raskaana.

Raskaudet ja synnytykset voivat olla todella erilaisia.

Vierailija
56/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä. Raskaudessa on niin monta oiretta, ja kaikkien pitäisi puuttua tai jäädä huomaamatta. Rintojen arkuus ja kasvu, pahoinvointi, vatsan kasvu, kuukautisten poisjäänti, itkuherkkyys, vauvan potkut, liitoskivut, väsymys ja jalkojen turvotus. Usein raskaus vielä näkyy kasvoistakin eräänlaisena seesteisyytenä. 

Itse asiassa ei välttämättä. Monella ystävälläni rintojen herkkyys on ollut aina osa PMS-oireita, samoin itkuherkkyys. Väsymystä ihmisillä on muutenkin ja ekan raskauden jälkeen huomasin, että ruonsulatus saa aikaan samantyyppisiä tuntemuksia kuin osa vauvan liikkeistä. Toki niitä kunnolla tuntuvia potkuja ei.

Vierailija
57/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaudessa minulla ei ollut mitään raskausoireita ja olin ylipainoinen. Jollei kuukautiset olisi jääneet pois, em olisi tiennyt olevani raskaana. Vauva oli erittäin vähäliikkeinen ja liikkeet olivat hentoja, joita piti erikseen tarkkailla ne huomakseen. Kolme viikkoa ennen laskettua aikaa liikkeet loppuivat. Kävin kerran näytillä, kaikki oli kunnossa. Kaksi päivää ennen laskettua aikaa sikiö todettiin kuolleeksi.

Voi sitä silmien pyöritystä! ETKÖ SINÄ HUOMANNUT ETTEI SE LIIKU? No huomasin mutta kun se oli sen normaali olotila. Ja kun oli vielä eka, en tiennyt miten olisi pitänyt liikkua.

Tätä taustaa vasten ymmärräm jollei joku huomaa raskauttaan. Kaikki vauvat kun ei ryskä niin että koko äiti huojuu.

Vierailija
58/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten ettei kaikki vauvat liiku niin vaikka sinulla liikkuikin.

Vierailija
59/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella uskomattoman tyhmä, jos ei muka jo viimeistään loppuraskusvaiheessa tiedä olevansa raskaana. 

Ehkä jotenkin teini-ikäinen ensisynnyttäjä vielä jotenkin tuntuisi uskottavalta. Mutta että aikuinen, jo kertaalleen synnyttänyt. 

En kyllä usko.  Jokin jutussa haisee 

Vierailija
60/73 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaan menee, luullen että kakat tule.  .. Tuleekin jotain aivan muuta pönttöön... Varokaa vaan, tiedä milloin itse olette samassa tilanteessa:::)))))