Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako rahaa sijoittaa vaimoon vai motskariin?

Vierailija
12.07.2024 |

`vaimo haluaisi etelän lomalle mutta sehän on ajan ja rahan hukkausta kun 3000 eurolla saa jo hyvän eli kolmannen motskarin

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motskariin kannattaa sijoittaa. 

Jep. Kannattaa ajatella myös tulevaisuutta. Vaimot vaihtuu, mutta motskari pysyy.

Vierailija
22/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee mieluisemmaksi motskarin vieressä nukkumisen kuin vaimonsa, niin ilman muuta motskari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinkysymys lienee haluatko pitää vaimosi vai ottaa kolmannen prätkän? Sulla on vaan yks vaimo. Muista se. 

Vierailija
24/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motskari, oma loma ja nuori tinder beibe mukaan.

Vierailija
25/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motskari ei valita päänsärkyä.

Niistä tulee päänsärky, kun jokaisesta erääntyy vakuutusmaksut ja jokainen tarvitsee huoltoa.

Vierailija
26/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörä on oikeasti arvonsa säilyttävä sijoitus. Eri foorumeillakin hyvin monet saaneet prätkistään enemmän kuin mitä maksoivat esim 5v sitten.

Verrattuna autoon, moottoripyörien tarjonta suppeampi. Lisäksi ei ole pakollinen paha kuten auto, vaan prätkistä pidetän yleensä huolta. Näistä syistä säilyttävät arvonsa.

Lainan ottaminen moottoripyörään on oikesti järkevämpää kuin autolaina.

Vierailija
27/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otin lainaa 10ke motskariin ja jatkoin 20v vanhalla autolla ajamista. Elämäni parhaita päätöksiä. Nyt prätkä jo maksettu ja 24v vanha auto kulkee edelleen. Mukavaa taas tänään lähteä prätkällä liikenteeseen nauttimaan kesästä!

Elämäsi paras päätös olisi ollut kouluttautua nuorena niin hyvin ettei olisi tarvinnut ottaa lainaa kymppitonnin takia.

Kyse oli koronasyksystä 2020, laitoin sen kymppitonnin käteistä Finnairin osakkeisiin, siksi prätkä lainalla kun korotkin oli silloin edulliset. Arvaa paljonko nousi Finnair silloin loppuvuodesta kun rokotukset keksittiin? Yli 60% voitto osakkeista.

En taida olla minä joka tässä kouluttomaton.

Anteeksi vaan mutta Finnairin osake on syöksynyt alas koronan alusta asti.

Vierailija
28/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei motskarillakaan voi ajaa koko vuotta. Lisäksi vakuutukset on kalliit. Tulee silti halvemmaksi kuin vaimon elättäminen eli valkkaisin motskarin.

Vierailija
29/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa koko rahalla, invamopolla ehtii ajaa eläkkeelle.

Vierailija
30/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otin lainaa 10ke motskariin ja jatkoin 20v vanhalla autolla ajamista. Elämäni parhaita päätöksiä. Nyt prätkä jo maksettu ja 24v vanha auto kulkee edelleen. Mukavaa taas tänään lähteä prätkällä liikenteeseen nauttimaan kesästä!

Itse aloitin tupakkalakon ja budjetoin kymmenen seuraavan vuoden tupakkarahat (10000€) moottoripyörään. Nyt olen kolme kertaa vaihtanut pyörän isompaan säästyneillä tupakkarahoilla, viime keväänä ostin uuden 30 000€ laitteen. Huomasin tuossa lisäksi, että aski maksaa nykyään jo yli 10€, joten nythän minun pitäisi laskea moporahaa 5000€ vuodessa. 

Vierailija
31/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi paras päätös olisi ollut kouluttautua nuorena niin hyvin ettei olisi tarvinnut ottaa lainaa kymppitonnin takia.

Kyse oli koronasyksystä 2020, laitoin sen kymppitonnin käteistä Finnairin osakkeisiin, siksi prätkä lainalla kun korotkin oli silloin edulliset. Arvaa paljonko nousi Finnair silloin loppuvuodesta kun rokotukset keksittiin? Yli 60% voitto osakkeista.

Anteeksi vaan mutta Finnairin osake on syöksynyt alas koronan alusta asti.

Syys-marraskuun välillä 2020 nousi 60% kun marraskuussa tuli rokoteuutiset. Et taida paljoakaan seurata osakekursseja.

Vierailija
32/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonni? Taskurahoja edelleen.

Vierailija
33/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että sulla on niitä motskareita. Laatuaikaa vaimolle, kun tuommonen juntti lähtee pihasta eikä hetkeen näy. Sahatkaa se rahapino kahtia ja päästä vaimo tyttöjen reissuun. Se on ansaittu.

Vierailija
34/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusmielessä kumpikin on aika huono ajatus. Tuolla ajatustavalla kannattaa sijoittaa vain itseensä.

Vierailija
35/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei motskarillakaan voi ajaa koko vuotta. Lisäksi vakuutukset on kalliit. Tulee silti halvemmaksi kuin vaimon elättäminen eli valkkaisin motskarin.

Eikä vaimoltakaan saa hyviä kyytejä aina, joten motskari tulee hinta/laatu suhteeltaan halvemmaksi.

Vierailija
36/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan noista ei ole sijoitus. Molemmat ovat kulutusta. 

Vierailija
37/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vaimoon..lopeta tuommoiset puheet hyvä mies. 

Vierailija
38/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motskari? Siis helvetti motskari! Oletko joku 13 vuotias? Kuka aikuinen sanoo motskari?

Vierailija
39/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
40/48 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi oikeasti ennestään kaksi pyörää, niin puhuisit moposta.