Voiko yli kuuskymppiset käydä terassilla juomassa bisseä vai onko hullun näköistä?
Ravintolat ei talvella kiinnosta mutta kesällä terassille olisi kiva mennä vaikka tuopille. Mutta onko kaikki muut nuorempia ja katsooko ne kieroon tai nauravat salaa?
Kommentit (112)
Mitä olen joskus nähnyt noita terasseja, niin suurin osa asiakkaista näyttää olevan 50-70-vuotiaita.
Ei terasseilla ole ikärajaa tuohon suuntaan.
Olen 68 v. nainen ja olemme käyneet naisporukassa tänä kesänä muutaman kerran kerran terassilla, muut juoneet muutaman oluen ja minä viiniä. Terassille saattaisin mennä jopa yksinkin, mutta en niinkään mihinkään ravintolaan sisälle. Jos joku paheksuu tätä niin siinähän sitten paheksuu, tämän ikäisten ei tarvitse enää miellyttää tekemisillään muita ihmisiä.
Minä olen 72v. Olin viime lauantaina viimeksi ravintolan terassilla. Illemmalla tuli vähän kylmä niin käytiinpä yksillä vielä sisälläkin. Ei kukaan mulle nauranut. Naurettiin sitä vastoin porukalla vaikka mille ja pöydässä oli eri ikäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi bisse pitää juoda terassilla, en tiedä hölmömpää.
Täh? Suomen kesä on niin lyhyt. Sehän on ihanaa, kun saa istua ulkona. Juoda, syödä ja jutella.
Voihan sitä istua ulkona talvellakin juomassa, syömässä ja juttelemassa. Laittaa vain riittävästi vaatetta ylle!
Kostea sukupolvi, mitäs muutakaan ne tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Eksä tohon ikään mennessä ole oppinut, että muiden mielipiteillä ei ole väliä? Tietty, jos olet joku poliitikko tai jotain.
Jos Sauli Niinistö pressana ollessaan saattoi istua terasilla oluella, niin kyllä voi muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kostea sukupolvi, mitäs muutakaan ne tekisi?
Tupakka ja tuoppi. Niitä ne kuus-seitsemänkymppiset veti jo nuorena. Moni edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 72v. Olin viime lauantaina viimeksi ravintolan terassilla. Illemmalla tuli vähän kylmä niin käytiinpä yksillä vielä sisälläkin. Ei kukaan mulle nauranut. Naurettiin sitä vastoin porukalla vaikka mille ja pöydässä oli eri ikäisiä ihmisiä.
Vessassa kävivät nauramassa vanhalle ihmiselle joka luulee olevansa nuori, kun on nuorten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi bisse pitää juoda terassilla, en tiedä hölmömpää.
Täh? Suomen kesä on niin lyhyt. Sehän on ihanaa, kun saa istua ulkona. Juoda, syödä ja jutella.
Voihan sitä istua ulkona talvellakin juomassa, syömässä ja juttelemassa. Laittaa vain riittävästi vaatetta ylle!
Voihan sitä istua vaikka kusiaispesän päällä mutta eri asia on nauttiiko siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessassa kävivät nauramassa vanhalle ihmiselle joka luulee olevansa nuori, kun on nuorten joukossa.
Me vanhat voidaan nauraa, kun kakarat leikkivät baarissa aikuisia. Ja vähän sääliäkin, kun niillä ei ole paljon rahaa.
Silloinhan sitä vasta voikin. Millään ei ole enää väliä ja jatkoaika alkaa jo häämöttää.
Ainoat ihmiset, jotka eivät ole tervetulleita terasseille ovat vauvat ja pienet lapset ilta-aikaan etenkin kännisten vanhempien vastuulla . Kaikki muu huolehtiminen minne täysi-ikäinen ihminen voi mennä ja minne ei on aivan turhaa. Jos jollakin on aikaa toljottaa kuka terassilla käy on todella yksinäinen ja epävarma.
Jos jollakin on aikaa toljottaa kuka terassilla käy on todella yksinäinen ja epävarma.
- ?
Moni käy terassilla näyttäytymässä, koska siellä nimenomaan toljotetaan. Kätevää myös julkuille, ei tarvitse aina vinkata seiskalle, kun lähtee ulos.
Kävin terassilla tuopillisella. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota minuun. Jos ikä on rajoite, moni muukin asia on rajoitelistalla ihmiselle. Ongelma on arvostelijan. Moninaisuus on rikkaus.
Ihmiset miettii ihan liikaa mitä muut ajattelevat. Aina ihmiset naureskelee ja juoruaa - mitä väliä.
Ihmeellistä ikärasismia edes pohtia tuollaista asiaa.
No eipä ole tuotakaan asiaa tullut ajatelluksi, kun joskus pistäydyn terassilla. Olen vasta vajaat 80 v. Enkä muuten vastaisuudessakaan ota tuota agendalleni!
miksi ihmeessä pitää kysyä sitä, mitä muut ajattelee? tekee juuri niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. jos terassi houkuttelee, niin sekaan vaan!
En ole varma oliko se peräti pappi vai olisiko ollut kovasti päihtynyt suntio, mutta se vihaiseen ääneen melkein huusi pöytäseurueelleen "Meidän seurakunnassa ei tuollaisia k*sipäitä* tarvita!" samalla kun portsari ohjasi hänet ulos terassialueelta.